Hej .Odświeżam kotleta dla potomnych mam nadzieję że się komuś przyda :
Naprawa h-ca ręcznego Kappa -bez zdjęc miałem strasznie brudne ręce?.wybaczcie
1) Kanał -nie wybrażam sobie robić to bez kanału lub przy pomocy zwykłego podnośnika 2,5T
Potrzebne narzędzia :śrubokręt krzyżakowy(gwiazdkowy),imbus 3 lub 4,klucz oczkowy 10(lub nasadka z grzechotką)szczypce do ściśnięcia cięgła linki przy hamulcu(może być klucz do rur) śrubokręt płaski długi ,szczypce(kombinerki)
-2 x linka jedna z osłonką temperaturową na lewą stronę(od tłumika) druga sztywniejsza(takie miałem odczucia) na prawą stronę
2)Zabawę zaczynałem od
- zdjęcia mieszka z lewarka zmiany biegów
? demontaż ozdobnej(a?la drewno) ramki śruby gwiazdek + imbus (1 pod uchwytem na monety,2 po prawej stronie otworu po mieszku lewarka /okolice wstecznego/ ,3 pod gumką perforowaną na długopisy i drobiazgi ,1 x na klucz imbus tuż pod dźwignią zmiany biegów,2 szt na wysokości 3 biegu w otworze lewarka )
Uchwyt na monety i regulacje lusterek delikatnie podważamy i wyskoczą mają po 2 zaczepy sprężynujące na krótszych końcach
-demontaż tunelu kilka szt śrub (3 okolice otworu lewarka zm biegów,1 pod regulacją lusterek 2 szt pod popielniczką(demontujemy najpierw element ruchomy do opróżniania śmieci i naciskając blaszkę widoczną na środku wyciągamy popielniczkę tuż pod nawiewem są 2 śruby, nawiew też można wymontować będzie więcej widać )
-po zdjęciu tunelu można poluzować nakrętkę naciągu linki głównej jest zabezpieczona przed samoczynnym odkręceniem (nie przesadzać z odkręcaniem ?będzie mniej dokręcania )
-przechodzimy na tylnią kanapę i powinniśmy w końcu tunelu zobaczyć uchwyt na linki aby zdjąc linkę należy uchwyt (lub linkę )ustawić zgodnie z wycięciem aby końcówka walcowa wyszła z otworów ,linka jest jeszcze zamontowana w jednym otworze na ściance tunelu trzeba namacać palcami i wyciągnąć linkę do góry max ,następnie można wsunąć pod dywanik (łatwiej wyjdzie jak będziemy od spodu ją ciągnąć ,to samo z druga linką .
-włazimy pod auto ,linki są zamocowane do nadwozia nakrętkami samokontrującymi na klucz 10 (dobrze jest wcześniej wszystko spryskać odrdzewiaczem lub penetratorem ),po odkręceniu linek od podwozia można lekko wyszarpać je z otworów w podwoziu (tam gdzie są gumowe zatyczki-wyjda lekko jeżeli odpowiednio wyciągniemy je z otworów w tunelu) ?następnie demontujemy końcówki linek z cięgła mogą się przydać szczypce lub śrubokręt ? następnie wysuwamy linki z oczka podtrzymującego (uwaga na plastikową osłonkę zabezpieczającą przed przetarciem linki-lubi wypaść)
-przed montażem można rozruszać cięgła i spryskać je odrdzewiaczem (zależy czy ciężko chodzą czy lekko i czy wracają bez problemów po ściśnięciu )
Montaż zaczynałem od wsunięcia linek do otworów w podwoziu( i zagumkowaniu otworów) i zamontowaniu linek w uchwycie w tunelu następnie przykręcanie do podwozia ,przekładka przez oczko podtrzymujące i zaczepienie na cięgle (tu może być problem przy drugiej lince jeżeli jest za mocno naciągnięta ?wracamy do tunelu i popuszczamy regulacje przy dźwigni ręcznego)-korzystamy z szczypiec lub klucza do rur aby ściągnąć maxymalnie cięgło h-ca tak aby linka wskoczyła na swoje miejsce
-jak już mamy linki we właściwych otworach podkręcamy regulację i zaciągamy parę razy ręczny żeby linki się ustawiły ,teraz można zrobić próbę na delikatnym spadku i regulujemy siłę hamulca (ja zostawiłem na 4-5 ząbku) skręcając regulator przy dźwigni.
Montaż tunelu i ramki w odwrotnej kolejności (pamiętać o zabezpieczeniu nakrętki rgulującej przed odkręceniem )
Montaż robiłem po raz 1 ?czas jaki mi to zajęło razem ze zmianą klocków h-ca tył to 3,5 godziny z czego 1 godzina zeszła na klockach (i to tylko dzięki kluczowi do wkręcania tłoczków inaczej była by kiszka).Pracę wykonywałem sam czego również nie polecam we dwóch(dwoje) jest mniej skakania do i z tunelu .Przedstawiony sposób demontażu i montażu prawdopodobnie różni się od wykonywania tejże pracy przez profesjonalistę toteż proszę o wyrozumiałość ?każdy może to robić w sobie tylko znany sposób , a swoją drogą dumny jestem z siebie że dałem radę i mam nadziej że powyższy opis przyda się kolejnym chętnym na podłubanie przy swoim autku .
Pozdrawiam i miłej zabawy
