Nuova Delta - przekręciłem silnik
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Witam po czasie. Mój mechanik miał dużo roboty, więc zamiast środy zrobił się następny wtorek. No ale już wiem co nie grało. Okazało się że jednak Panewki na 3 garze. Jak mi je dał do obejrzenia to musiałem uważać żebym się nie zaciął nimi. No i oczywiście wywala silnik. Jak dostane od niego wał to biorę go do dalszego wujka i on w firmie której pracuję ma dokonać pomiarów, czy da się z tego zrobić jakiś szlif. Więcej dodam w miarę postępów prac. Pozdrawiam.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova Delta - przekręciłem silnik

Ja naprawiałem sam podam Ci cenę części ok.1500 zł
Szlif wału 150zeta
regeneracja korbowodu 200 zeta
filtr oleju, olej pierścienie tłokowe,uszczelka pod głowicę,panewki główne ,panewki korbowodowe,uszczelka miski olejowej,płyn w układzie chłodzenia,napełnienie klimy,paski klinowe ok 1100.Wszystko zależy gdzie kupujesz.Nie martw się ja zrobiłem to w swoim garażu przez 10 dni.
Pozdrawiam Dziadek.
_______________________________________
Lancia Delta 1.8 8V
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Dziś odebrałem wał. Koszt miał być 300zł, po rodzinie i ze znajomościami wuja wyszło 200zł. Za korbowód nic nie wziął bo to jego dział. Na wykorbieniach poszedł 3 szlif a na podporach 1. Jutro zaworze wał do mechanika. Muszę jeszcze dokupić panewki. Z wyważeniem podobno nie było żadnego problemu i wał wygląda tak jakby ten mój przebieg był faktyczny (czyli 166tyś). Do wiedziałem się jeszcze że to nie do końca była moja wina. Bo jak wspomniałem kiedyś, starsza Pani go zamuliła strasznie, no a jak mu dałem to nagar mógł się oderwać i zapchać jakiś kanalik. Bo też mówią że jakby to było na np. 4 garze to spoko, ale na 3 to trochę podpada ze smarowaniem. Jak będę miał już po remoncie to napiszę wszystko co i jak i ile wyszło. Pozdrawiam.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Nuova Delta - przekręciłem silnik
wszystko dobre co się dobrze kończy, koszty nie są tragiczne a jeśli to faktycznie nagar do dobrze, że nie strzeliło gdzieś w trasie "w ciemnym lesie". Teraz będziesz śmiało zamiatał bo wiesz co masz pod maską 

Nuova Delta - przekręciłem silnik
No i się nacieszyłem
. Kwestia taka że wszystko dostępne oprócz panewek na 3 szlif. Miały już być, ale sprzedali ostatni komplet. Dorobienie 300 zł, więc koszty rosną
.


Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Wygląda na to,że masztaki sam silnik jak ja wg.katalogu są tylko dwa szlify.Możesz to sprawdzić na ePer 0,254 i 0,508.
Strona Gł. Drukuj Pomoc Koszyk Szukaj
DVD Rel.18
Lancia \ DELTA \ SF N.DELTA 1400-1600-1800(1993-1999) \ 101 ELEMENTY GŁÓWNE SILNIKA \ 10105/01 KORBOWODY I TŁOKI M3 ,M4 ,M5 ,M6
Filtry aktywne: V1 M3 Kol. nr: 112 11 / 1993 GS P5 Nr nadw.: 05022769 Nr Ricambi: 00020702 Nr siln.: 1522285
n. 1/2
podgrupa: 10105/01 - KORBOWODY I TŁOKI (Tab:1/2)
zastosowanie: M3 ,M4 ,M5 ,M6
Kod Prod. Op. Z. Modyf. Il. U. C. K. O.
1 KORBOWÓD SILNIKA
7671284 C1264 04
46413826 D1264 C1642 04
46446557 D1642 04
2 TULEJKA
7540151 04
3 ŚRUBA KORBOWODU
7631716 08
4 PIERŚCIEŃ ZABEZPIECZAJĄCY
7763906 08
5 SWORZEŃ, KLASA...
5996626 CLASSE 1 C1264 04
5996627 CLASSE 2 C1264 04
5 SWORZEŃ TŁOKOWY
46412351 D1264 04
6 PÓŁPANEWKA
7729443 -0,000 08
6 PÓŁPANEWKA -0,254
7729445 -0,254 08
6 PÓŁPANEWKA -0,508
7729446 -0,508 08
1/2 10105/01 - 1 2/2 10105/01 - 2
n. 1/2 : 10105/01 - KORBOWODY I TŁOKI M3 ,M4 ,M5 ,M6
Eper Lancia Eper Eper Eper
Fiat Alfa Romeo Lancia Fiat Samochody Dostawcze
Mimo wszystko życzę powodzenia.
Strona Gł. Drukuj Pomoc Koszyk Szukaj
DVD Rel.18
Lancia \ DELTA \ SF N.DELTA 1400-1600-1800(1993-1999) \ 101 ELEMENTY GŁÓWNE SILNIKA \ 10105/01 KORBOWODY I TŁOKI M3 ,M4 ,M5 ,M6
Filtry aktywne: V1 M3 Kol. nr: 112 11 / 1993 GS P5 Nr nadw.: 05022769 Nr Ricambi: 00020702 Nr siln.: 1522285
n. 1/2
podgrupa: 10105/01 - KORBOWODY I TŁOKI (Tab:1/2)
zastosowanie: M3 ,M4 ,M5 ,M6
Kod Prod. Op. Z. Modyf. Il. U. C. K. O.
1 KORBOWÓD SILNIKA
7671284 C1264 04
46413826 D1264 C1642 04
46446557 D1642 04
2 TULEJKA
7540151 04
3 ŚRUBA KORBOWODU
7631716 08
4 PIERŚCIEŃ ZABEZPIECZAJĄCY
7763906 08
5 SWORZEŃ, KLASA...
5996626 CLASSE 1 C1264 04
5996627 CLASSE 2 C1264 04
5 SWORZEŃ TŁOKOWY
46412351 D1264 04
6 PÓŁPANEWKA
7729443 -0,000 08
6 PÓŁPANEWKA -0,254
7729445 -0,254 08
6 PÓŁPANEWKA -0,508
7729446 -0,508 08
1/2 10105/01 - 1 2/2 10105/01 - 2
n. 1/2 : 10105/01 - KORBOWODY I TŁOKI M3 ,M4 ,M5 ,M6
Eper Lancia Eper Eper Eper
Fiat Alfa Romeo Lancia Fiat Samochody Dostawcze
Mimo wszystko życzę powodzenia.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Czy masz silnik 835 C4000? Jeżeli tak, to mamy ten sam. A co do szlifu to ja im podawałem właśnie numer silnika, a oni w katalogach znaleźli że podobno aż do 4 szlifu można. Poza tym panewki na 3 szlif były gdzieś w hurtowni, ale tylko w ofercie a jak sprawdzili na magazynie to brak. I dostałem odpowiedź że sprzedali ostatni komplet.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Nie C2000 jak szukali w katalogach to tak jest mój mechanik też najpierw sprawdził w katalogu potem robił szlif. Ja mam pierwszy szlif czopy główne pierwszy 3 czopy korbowodowe a na pierwszym gdzie się obróciła panewka jest szlif ok.1mm i dobrana panewka od jakiegoś francuza.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Nuova Delta - przekręciłem silnik
To masz silnik 105KM, a ja mam 90. Ale niczym się praktycznie nie różnią jeżeli chodzi o budowę. A jeżeli chodzi o szlif, to jeszcze nie słyszałem żeby robiono oddzielny szlif na poszczególnych garach
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova Delta - przekręciłem silnik
No widzisz inny mechanior powiedziałby szlif nie wyda trzeba nowy wał a ten mój zrobił tak jak zrobiłi jest ok.Ja mam tylko dwa szlify wał na pierwszym tak dostał po dupie,że nie wydał nawet na drugi szlif stąd cała ta zabawa. A tak masz rację jak robi się szlif to wszystkie wykorbienia na ten sam wymiar.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Nuova Delta - przekręciłem silnik
zadzwoń w dwa miejsca w Lublinie jak będą mieli to jakoś to się odbierze
-DABO 081 4441181
- niedziałek (mam 30%radatu) 081 7469920
-DABO 081 4441181
- niedziałek (mam 30%radatu) 081 7469920
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Dziękuje za pomoc. Jednak właśnie wczoraj na allegro znalazłem Pana z Rzeszowa, który miał panewki do alfy, lanci i fiata z tym ze do 1,9 TD. Zapytałem więc czy nie miałby korbowych do mojej delta na 3 szlif. I dostałem odpowiedź że 89zł. Zadzwoniłem do niego i potwierdził, że większość ma panewki do 1 i 2 szlifu, a on ma dodatkowo do 3 i 4 nawet. Jednak dobrze patrzyłem w katalogu że można szlifować do 4."topcio1" pisze:zadzwoń w dwa miejsca w Lublinie jak będą mieli to jakoś to się odbierze
-DABO 081 4441181
- niedziałek (mam 30%radatu) 081 7469920
Czyli podsumowując będzie 89zł + przesyłka za pobraniem.
Jeszcze raz dziękuje topcio1 za pomoc.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Po zastanowieniu Ja do kappy też na korbowody wkładałem 3 szlif od 1,9 td ale musiałem kupić dwa komplety (5 cylinder) i 3 mi zostały 

Nuova Delta - przekręciłem silnik
Witam kolegów. Chciałem zapytać się tych co mają ten sam silnik ile kosztuje kompletny rozrząd z paskiem wywarzającym i rolkami. Bo w mojej dziurze jak nie miałem panewek to mówili że mają wszystko, a teraz się okazuje że sam pasek znaleźli. Żebym wiedział wcześniej to już bym szukał, a tak przez takie pseudo sklepy z częściami czas mi się przedłuża.
No i jak ktoś kupował ostatnio to proszę o kontakt do sprzedawcy jeżeli prowadzi sprzedaż wysyłkową
No i jak ktoś kupował ostatnio to proszę o kontakt do sprzedawcy jeżeli prowadzi sprzedaż wysyłkową
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Nuova Delta - przekręciłem silnik
Chciałbym skorzystać ze sposobności i udokumentować koniec mojego remontu, aby zamknąć post.
W aucie zostały wykonane następujące prace:
-szlif wału (główna -1 szlif, korby-3szlif)
-regeneracja korbowodu(minimalna)
-wymiana pierścieni
-wymiana docisku sprzęgła
-wymiana kompletnego rozrządu
-wymiana kompletnego balansu
-docieranie zaworów
-wymiana gumek na zaworach
-wymiana wszystkich uszczelek, uszczelniaczy itp.
-wymiana oleju silnika, skrzyni
-wymiana płynu w układzie wspomagania
-wymiana płynu chłodzącego
-wymiana łożyska podpory wału półosi
Wszystko to razem z robocizną wyszło mi dokładnie 2170zł
Gratis mechanik wymienił mi przegub wewnętrzny i zewnętrzny, które miałem kupione przed awarią.
Silnik odpalił przy drugiej próbie i na razie jestem w fazie docierania(przejechałem 400km). Oby tak dalej.
W razie niejasności proszę pytać to podam szczegóły. Pozdrawiam.
W aucie zostały wykonane następujące prace:
-szlif wału (główna -1 szlif, korby-3szlif)
-regeneracja korbowodu(minimalna)
-wymiana pierścieni
-wymiana docisku sprzęgła
-wymiana kompletnego rozrządu
-wymiana kompletnego balansu
-docieranie zaworów
-wymiana gumek na zaworach
-wymiana wszystkich uszczelek, uszczelniaczy itp.
-wymiana oleju silnika, skrzyni
-wymiana płynu w układzie wspomagania
-wymiana płynu chłodzącego
-wymiana łożyska podpory wału półosi
Wszystko to razem z robocizną wyszło mi dokładnie 2170zł
Gratis mechanik wymienił mi przegub wewnętrzny i zewnętrzny, które miałem kupione przed awarią.
Silnik odpalił przy drugiej próbie i na razie jestem w fazie docierania(przejechałem 400km). Oby tak dalej.
W razie niejasności proszę pytać to podam szczegóły. Pozdrawiam.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.