Rejestracje w PL do września. Lancia i Alfa bardzo dobrze we wrześniu. Lancia dzięki Y i Delcie (w tym jedna moja

)
Pocieszające, że marka Fiat poprawia sprzedaż i udział w rynku trzeci miesiąc z rzędu.
MICHU pisze:Fiat wypadł po za pierwszą 10 tkę sprzedaży aut w Polsce. Generalnie dealerzy się skarżą, że Marchionne swoją uwagę skupił na rynku USA a Europejski zaniedbał...
Marka Fiat zajmuje dokładnie 10-te miejsce w autach osobowych, 1-sze w dostawczych (LCV) i 3-cie jeśli liczyć łącznie osobowe i LCV.
W segmencie LCV radzą sobie znakomicie, w osobowych słabo, ale co się dziwić przy starzejącym się Punto, Bravo, Linea i Sedici, przy nowej konkurencji VAG dla Pandy i braku kombi w ofercie.
Lancia, Alfa i Jeep notują za to duże wzrosty, tym samym dilerzy, którzy oprócz Fiata sprzedają inne marki mogą częściowo odbić sobie straty na osobowych Fiatach.
Marchionne ma ograniczone fundusze inwestycyjne i kieruje je tam, gdzie dadzą największy zwrot (USA, Brazylia).
Co gorsza, przy obecnym poziomie sprzedaży, Marchionne twierdzi, że odpalenie dużej liczby nowych modeli oznacza 100% straty.
To nie jest jednak tak, że nic pozytywnego się nie dzieje i nie ma nowych modeli: Freemont, Ypsilon, Voyager, Thema, Jeep, nowa Panda, 500L/XL, oczekiwana Linea po lifcie, 500X, Viaggio/Bravo, Lancia Flavia i 3 modele Maserati. To wszystko do końca 2013.
Lepiej będzie dopiero w latach 2014-2015, dopiero wtedy koncern Fiata odbuduje całą gamę modelową.