Strona 19 z 40
Re: Upadek marki lancia
: 06 lis 2012, 7:56
autor: broker
Czytałeś kilka postów poprzedzającyh Twój ?
Bo jest tam napisane jak wół, że Lancia nie zostanie zlikwidowana. Jest nawet dokładnie podane, jak Lancia będzie funkcjonować w najbliższych latach.
Może nie jest to szczyt marzeń dla Lancisti, bo akurat Lancia nie doczeka się jakiś szczególnych inwestycji do 2016, z braku funduszy. Niemmniej jednak NIE będzie likwidacji marki.
Dawid pisze:Lancia upadła wraz z zakończeniem Thesisa-ostatniej prawdziwej Lancii.
Akurat Thesis niestety walnie przyczyniła się do upadku marki, wystarczy porównać jej poziom sprzedaży z wynikiem Kappy, nie wspominając już o Themie.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 lis 2012, 18:40
autor: Nat
Akurat nieoszałamiający wolumen sprzedaży to cecha charakterystyczna Lancii od lat...
Nawet Stratosy nie najlepiej się sprzedawały, a szał cenowy przyszedł dopiero po latach...
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 lis 2012, 21:40
autor: broker
Uuuufff
Sam rzecznik Chrysler'a w USA mówi o Lancii, o stylistyce, która ma łączyć, o segmencie C/D, najnowszej technice i silnikach.
Generalnie Lancia zostaje i nie będzie projektowania Chryslerów i potem znaczek Lancii, tylko od razu projekty pod obie marki.
Czyli po tym całym zamieszaniu po konferencji Fiata, braku nowości dla Lancii w najbliższym czasie i pogłoskach o likwidacji marki, wracamy do nieco bardziej optymistycznej wersji. Wygląda na to, że Fiat i Chrysler zamierzają dotrzymać słowa jakie dali rok temu.
Lancia will develop mid-segment models together with Chrysler
After the sad news for Lancia-enthusiats of last week about the ?reducing? of the plans with the beautiful brand from Turin, there is now more and more reassuring news that the brand will be kept alive within the Fiat-group. This statement is even coming from a reliable and objective source. Chrysler-spokesman Scott Brown has said that, at this very moment, a team in Detroit is working on the best imaginable design for mid-segment Lancias and Chryslers. Chrysler wants to start a strategically important offensive in the C/D-segment which has a lot of commercial potential, both in the US as in other continents.
It will be the ideal balance between stylish but not overly distinctive design and luxury, combined with the best technique and engines. The spokesman talked about the perfect fusion between Chrysler- and Lancia-DNA. He also said that Lancia is certainly not threatened with closure.
It will thus not be a pathetic attempt with Chryslers being rebadged with a Lancia-logo every once in a while.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 lis 2012, 21:45
autor: Nat
Cóż, ten "pocieszający" cytat mówi sam za siebie:
a team in Detroit is working on the best imaginable design for mid-segment Lancias and Chryslers
To tyle w temacie dalszego życia Lancii. Team w Detroit wykroi nam nowe Lancie... klasy średniej... o najlepszym dizajnie, jaki Amerykanie potrafią sobie wyobrazić.
I to ma nie być "pathetic attempt"?
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 lis 2012, 22:01
autor: broker
A ja bym mimo wszystko poczekał z komentarzami na finalne projekty

Mamy już np Fiata Viaggio rodem z USA. Co do teamu z Detroit, szczerze wątpię, żeby nie było tam Włochów
Poza tym wolę taką Lancię póki co niż żadną. Argumenty, że lepiej zamknąć historię marki w tym momencie jakoś mnie nie przekonują.
Los marek Saab czy Rover to nie moja bajka.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 06 lis 2012, 23:42
autor: Dudi
A dlaczego nie oprzeć się właśnie na tym:
It will be the ideal balance between stylish but not overly distinctive design and luxury, combined with the best technique and engines. The spokesman talked about the perfect fusion between Chrysler- and Lancia-DNA. He also said that Lancia is certainly not threatened with closure.
It will thus not be a pathetic attempt with Chryslers being rebadged with a Lancia-logo every once in a while.
Ja też wolę taką Lancię niż żadną, bo jeśliby całkowicie z niej zrezygnowali, to ponowne wejście na rynek byłoby już chyba niemożliwe. Nie wspominając już o pomysłach sprzedaży jej Chińczykom
Poza tym do Detroit pojechało dużo projektantów z Centro Stile, a ci z Detroit przyjechali do Turynu po nauki więc nie powinno być tak źle.
Dlatego niech wprowadzają na rynek najwięcej modeli jak to będzie możliwe i jakoś spróbują przetrwać do 2015-16 roku. A potem zobaczymy.
Dzisiaj znalazłem takie przesłanie na necie i faktycznie jest w tym sporo racji (ale to chyba jeszcze nie teraz

):
Nowy Stratos.jpg
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 07 lis 2012, 0:33
autor: Nat
W necie jest też takie cosik obrazujące postęp w ciągu cwierćwiecza...:
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 07 lis 2012, 19:19
autor: broker
Lancia is not dead
Lancia?s future is Chrysler?s future, and they will both join their forces to create a unique company with two names and two markets. Some people would say that the original Lancia is dead. But personally I think Lancia has finally become global and important in terms of volume.
[...]
With Chrysler both brands will jointly create and develop new cars not only for America (as it happens now with the Lancia Thema, which is a 100% Chrysler) but thinking also of European requirements. Of course, an Italian brand with no products made in Italy is not the best thing, but in the globalized world, the origin of the products is not as important as it was before

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 08 lis 2012, 9:12
autor: Dudi
Zdjęcie logo z Mirafiori Motor Village
I to już mi się bardziej podoba. Oczywiście wszyscy możemy marudzić, ale prawda jest taka, że lepiej żeby produkcja rozwijała się przy udziale Chryslera niżby marka miała umrzeć śmiercią naturalną.
A jak się trochę odbuduje i miną już te wszystkie spadki i kryzysy, to pozostaje mieć nadzieję, że w końcu trafi do produkcji chociaż jeden taki model jak
prototyp Fulvii z 2003r. 
, który do dzisiaj nic się nie zestarzał i spokojnie mógłby trafić do produkcji.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 08 lis 2012, 10:21
autor: Nat
Mógłby, oj mógł!
Sęk w tym, ze niebawem zacznie się już druga dekada, jak czekamy na tę Fulvię...
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 12 lis 2012, 15:54
autor: broker
Alfredo Altavilla został szefem Fiata na Europę (+ Afryka, Bliski Wschód). Bliski współpracownik Marchionne, zasiada też w zarządzie Chrysler'a.
Fiat appoints company veteran Altavilla as Europe chief

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 12 lis 2012, 16:05
autor: broker
Marchionne: Struggling in Europe, 'comfortable' with Chrysler
Europe: ?We need to get this issue under control?, Marchionne
Here there are the main highlights of Sergio Marchionne?s interview with Luca Ciferri, Editor-in-Chief of Automotive News Europe:
Inevitable the move of merging Fiat and Chrysler by the year 2014
Big effort on relaunching Europe operations
2013 total sales target: 4.3 million from which 2.6 million (60%) correspond to Chrysler. It means Chrysler sales will grow 8% while Fiat ones would decline 6%
Problem with distribution of production in North America
?Success? for the coming Chrysler 200, to be presented in Detroit 2013
Regarding Chrysler 100 he thinks ?is a great idea to provide dealers in the U.S. with two options in the compact segment?
If Chrysler 100 gets produced will come to Europe as the new Lancia Delta
Reason for poor results of Lancia Thema/Flavia/Voyager: selling a premium brand in a difficult market is tough. The market is getting smaller
The Dodge Dart effectively started rolling out in late September. The target is unchanged
He wants different body types for the next generation Chrysler Town & Country and Dodge Grand Caravan. Marketing study is on the way
Fiat 500 results in America: great product. Different approach from different people in charge of its sales
Jeep can reach 1 million units but it does not have the capacity right now
The new SUV from Maserati, the Levante, will be built in Mirafiori, Turin with a lot of the underpinnings coming from the U.S.
Jeep?s production in China: the company will remain in USA. It can do CKD units but everything coming from U.S. market.
Alfa Romeo to VW: ?there are some things that are not available for sale? I have zero interest in selling Alfa?
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 12 lis 2012, 20:51
autor: miwis
Generalnie dalej nie mają pomysłu na Europę. Cienko wygląda przyszłość.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 13 lis 2012, 20:15
autor: broker
Michał, ale skąd takie pesymistyczne wnioski ?
Mają pomysł, choć pewnie nie do końca w takim tempie jak byśmy chcieli. Zobacz na 17 stronę wątku, gdzie była o tym mowa.
Elementem tego planu jest też wzrost produkcji we Włoszech kosztem potencjalnej rozbudowy fabryk w USA.
Dla Lancii, najważniejsze, że po pierwszych nieporozumieniach co do intencji Fiata, mamy potwierdzenie nowej Delty, Flavii i Voyagera.
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
: 16 lis 2012, 19:15
autor: broker
How Europe's decline has changed Fiat CEO Marchionne's priorities
I kluczowe zdanie wywiadu, które wyjaśnia wątpliwości z planu Fiata odnośnie Lancii.
Tabela była raczej szkicem minimum, nowych modeli będzie więcej, wszystko zależy od sytuacji rynkowej.
Your new plan reduces the Lancia brand to the Ypsilon and an unnamed U.S.-made product due in 2015.
Marchionne: Plus [additional] cars coming from the U.S.
But your new four-year plan only mentions one imported model.
Marchionne: It doesn't matter. If the business case is sound, there could be more.