Post
autor: pietrek125 » 23 kwie 2020, 0:11
Dokładnie tak było...bo w RWPG obowiązywała specjalizacja w każdej dziedzinie przemysłu, PRL miał produkować wagony, loki malej i średniej mocy...ale w HCP mieli ambicje zrobić loka dużej mocy... i wszytko było pięknie do puki HCP nie wystartowało w przetargu na loki dla któryś z krajów bliskiego wschodu, i Grecji, na który oczywiście chrapkę mieli Ruscy... przetargi unieważniono, HCP dostał reprymendę... i dlatego silników V16 HCP zbudował aż 3szt. Dwie szt. zamontowano w lokach, trzeci był w rezerwie... w połowie lat 90-tych w SP47-002 strzelił wał, i zamontowali właśnie ten rezerwowy, który długo się nie najeździł, bo się ukręciła końcówka wału... i 002 poszedł na żyletki... 001 stoi w Kościerzynie, niestety z tego co się pytałem pracownika skansenu, to silnik też ma uszkodzony wał... Ori SSF2116 Fiat-a są zamontowane na paru Włoskich łodziach podwodnych, jako agregaty pomocnicze... a sama fabryka w Trieście należy obecnie do Fińskiej Wärtsilä-i więc na upartego jest jeszcze szansa, że kiedyś usłyszymy jeszcze dźwięk Fiat-owskiej V16...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)