Strona 17 z 40

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 01 lis 2012, 0:17
autor: Dawid
Jeśli tak się stanie to będzie tylko oficjalne zamknięcie czegoś co już jakiś czas temu przestało być tym czym było.

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 01 lis 2012, 9:29
autor: broker
Fatalne wiadomości dla Lancii.
Wygląda na to, że nie będzie nowej Musy, nie wiadomo czy Flavia dostanie wersję SW jeśli takowa nie pojawi się jako Chrysler 200 SW na rynku amerykańskim (a to niestety jest prawdopodobne), Chrysler nie śpieszy się z modelem 100 (nowa Delta).
Ciekawe co z projektem Chrysler 250X / Lancia Agrippa ??

W każdym razie z wyjątkiem Ypsilon żadna Lancia nie ma być rozwijana/produkowana w Europie i z myślą o rynku europejskim, wszystko import z USA.
Kompletnie nie mogą zrozumieć, że Fiat odpuścił Musę na bazie 500L, to nie byłaby kosztowna operacja a bez Musy i Delty Lancia nie będzie miała co sprzedawać.

W tym momencie całe szczęście, że Lancia jest stricte powiązana z Chryslerem, bo ta marka na pewno będzie rozwijana, w takim czy innym tempie. Gdyby nie to, Lancia już by zniknęła.

Niemniej jednak to wszystko faktycznie może oznaczać koniec Lancii w perspektywie.

Trzy możliwe scenariusze widzę:
1 - koniec marki
2 - kierownictwo Fiata, szczególnie nowe, po erze Marchionne, zmieni zdanie, tym bardziej, że Fiat/Chrysler będzie w dużo lepszej sytuacji finansowej a rynek w Europie odbije w góre od 2014
3 - Lancie kupią Chińczycy lub Hindusi jak to się stało z Volvo czy Jaguar Land Rover (pytanie czy Fiat zechce sprzedać markę)


Production plan: vital role for Alfa Romeo, negligible one for Lancia

:link:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 01 lis 2012, 10:13
autor: broker
Z drugiej strony wrzucałem w wątku Flavia linka z testów Chrysler 200 (SW najprawdopodobniej) w Austrii i były tam nawet mocne spekulacje, że ta wersja bedzie produkowana w tym kraju. Bo w końcu po co mieliby testowć 200 w Austrii ??
Może więc informacje o braku produkcji 'oryginalnych' Lancii w Europie na szczęście nie dotyczą Flavia SW, w końcu nowa Flavia będzie tym samym co Chrysler 200 i traktują ją jako model amerykański.

Nie wiem jak wyglądają kontakty LKP z innymi klubami Lancii w Europie, ale przydałaby się jakaś zorganizowana akcja nacisku na kierownictwo Fiata w kwestii nowej Musy i Flavia SW, bo w tym momencie są to kluczowe decyzje dla przyszłości marki.

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 01 lis 2012, 13:18
autor: Nat
Boorek pisze:A to Lancia jeszcze istnieje?? Ja datuje likwidacje na czasy kiedy Chrysler zmienił logo...
Toś i tak liberał. ;)
Jak dla mnie, ostatnia prawdziwa Lancia - bezkompromisowa, niebanalna, nowoczesna i nietypowa to był Thesis.
To co później (i częściowo - wcześniej), to zwykła restylizacja tanich marek, by wyglądały "bogato" - FIATa i Chryslera.
Dotyczy to m.in. Ypsilonów (restyling Puntolota), Delty III (Bravo), Musy (Idea), o eurovanach i "Lanciach" Chryslerach nie wspomnę.
Nieboszczyk zmarł już dawno, tylko z pogrzebem nikt się dotychczas nie spieszył.

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 01 lis 2012, 14:00
autor: barsliw
Może ceny używanych wzrosną :D

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 01 lis 2012, 15:35
autor: Coupe
tak jak wzrosły ceny saabów...

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 01 lis 2012, 15:55
autor: barsliw
Zadbany "Krokodyl" troche kosztuje...

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 01 lis 2012, 16:47
autor: solarzmr
barsliw pisze:Zadbany "Krokodyl" troche kosztuje...
Zadbana Integralka też... : gafa :

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 01 lis 2012, 23:22
autor: broker
Fiat plans big product offensive in 2015

:link:

Kilka rzeczy jest dla mnie niejasnych i wydaje mi się, że lista nie jest kompletna. Na pewno parę pozycji pojawi się też w 2016, ale tego roku lista już nie obejmuje.

Alfa E klasa już w 2014 ?
Ani słowa wprost o Punto, jeden model co prawda niesprecyzowany, ale dopiero w 2015
Tylko jeden model dla Lancii (nie podano wprost jaki) i dopiero w 2015
Linea ? Czy tak ma się nazywać nowy komapkt Fiata ?
Gdzie zmodernizowane MiTo ?
Gdzie lift Giulietta ?
Gdzie Lancia Agrippa (Chrysler 250X) ? Może 2016 ?
Lancia Delta to na pewno najwcześniej 2016 (Chrysler 100). Oby tylko ciągle była to Lancia w Europie a nie już tylko Chrysler :roll:




Szczegóły planu w Europie. Fiat stawia w wiekszości na drogie modele, marki premium, wysokie marże.
Marchionne jest pewien, że będzie w stanie konkurować z niemieckimi markami premium.

2013
Fiat 500L 7 seats
AR 4C
Maserati Quattroporte
Maserati Ghibli


2014
Fiat 500X
Jeep 'B' (spokrewniony z 500X)
Jeep Cherokee
AR 4C cabrio
AR 'E class' (nowa 166)
Maserati Levante


2015
Fiat Freemont
Fiat Linea sedan + hatchback (Viaggio/Bravo ?)
Fiat - bliżej niesprecyzowany model (Punto ?)
AR Giulia sedan + SW
AR SUV
AR Spider
Lancia - bliżej nieokreślony model od Chrysler'a (Flavia ?)
Maserati GranTurismo + GranCabrio
Jeep Compass
Jeep Grand Wagoneer (7 seats)

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 lis 2012, 0:30
autor: broker
I jeszcze to samo na Volante.
Podstawowe przesłanie Marchionne - Fiat nie może być w tym momencie 'hurtowym' producentem (tanio i dużo), uciekają w kierunku przewartościowania marki. To potwierdza kierunek premium na najbliższe lata.


Panda e 500: oggi modelli Fiat, domani marchi a sé stanti
:link:

Tutaj parę ciekawych rzeczy.
Fiat chce wyodrębnić 500 i Pandę (??) jako odrębne marki, w wielu wersjach. Wzorem jest Mini i Smart.

Faktycznie chyba będzie Fiat Linea, bo nowy kompakt powstanie na bazie płyty 500L.

Lancia sprowadzona zostanie wyłącznie do klonów Chrysler'a z bardzo ograniczoną ofertą, nie ma pewności czy każdy model Chrysler'a trafi do Europy jako Lancia, ale na szczęście nic nie piszą o likwidacji marki.
Ypsilon ma być odświeżony w 2015.

Giulietta i MiTo doczekają się zmian w 2013.

No to wypada sobie tylko życzyć, żeby kolejny plan Fiata był już dla Lancii łaskawszy ;) Teraz to będzie tylko kwestia przetrwania.

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 lis 2012, 16:10
autor: broker
Alfa Romeo: 9 nowych modeli do 2016 roku

:link:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 lis 2012, 19:25
autor: hitmanag
Wobec powyższych planów, cieszyć się mogą jedynie Alfisti

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 02 lis 2012, 19:55
autor: dawidson
Nat pisze:
Boorek pisze:A to Lancia jeszcze istnieje?? Ja datuje likwidacje na czasy kiedy Chrysler zmienił logo...
Toś i tak liberał. ;)
Jak dla mnie, ostatnia prawdziwa Lancia - bezkompromisowa, niebanalna, nowoczesna i nietypowa to był Thesis.
To co później (i częściowo - wcześniej), to zwykła restylizacja tanich marek, by wyglądały "bogato" - FIATa i Chryslera.
Dotyczy to m.in. Ypsilonów (restyling Puntolota), Delty III (Bravo), Musy (Idea), o eurovanach i "Lanciach" Chryslerach nie wspomnę.
Nieboszczyk zmarł już dawno, tylko z pogrzebem nikt się dotychczas nie spieszył.
A myślałem, że tylko ja tak radykalnie na to patrzę...

"... I guess it's just the way I'm wired."

Odp: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 lis 2012, 20:11
autor: dawidson
broker pisze:Marchionne jest pewien, że będzie w stanie konkurować z niemieckimi markam premium.
Marchionne boleśnie przekona się o tym, że się myli.

Na chwilę obecną Turyn nie ma kompletnie nic co mogłoby nawiązać równorzędną walkę w którymkolwiek segmencie premium. W segmencie C Włosi nie mają się czym przebić przez A3 i 1er. Nowa klasa A również nie musi się przejmować ani Alfą ani Lancią.
W segmencie D karty od lat rozdaje 3er, A4 i C-Klasse. Prędzej do stołu dopchają się tu Lexus ze swoim IS i Infinity, które ostatnio coraz mocniej promuje się w Europie.
A powyżej Włosi nie mają czego wystawić i to nawet jeśli będą powlekać kolejne wersje 300M czystym złotem. Praktycznie od czasów Themy nie było auta z koncernu Fiata które byłoby uznawane przez kupujących za konkurenta dla Niemców.



"... I guess it's just the way I'm wired."

Re: Marchionne LIKWIDUJE MARKĘ LANCIA od roku 2016

: 02 lis 2012, 20:50
autor: hitmanag
Pozostaje cicha nadzieja, że plany w głowie Sergiusza zmienią się za jakiś czas, dostrzeże potencjał marki Lancia,
czego sobie i zapewne wielu miłośnikom marki pozostaje życzyć.