FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Plany dosyć ambitne, oby było tak jak zapowiadają. Brak Lancii w zestawieniu wynika z tego, że będą to te same modele co u Chryslera?
Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
A wg mnie mało ambitneMado pisze:Plany dosyć ambitne


Alfa Romeo:
Mito zrobi się 4 drzwiowe (pewnie 5d bo to hatch) i jak to się ma do Mini które chyba ma być głównym konkurentem ?

Giulietta zamiast zrobić nowe wersje (cabrio, SW, 3d) to nowy model i pewnie też jedna wersja nadwoziowa

Giulia obiecywana od jakiegoś czasu i nie piszą nic o tym, że może być RWD

Gdzie następca 166 który miał być spokrewniony z Maseratina ?
Jak spojrzeć na plany innych koncernów to tam się aż w głowie kręci od tego co się dzieje a tutaj tylko ochłapy

Lancia:
Nic nie mówią o modelach nowych w tym zestawieniu, nie wiadomo co to będzie i jakie nowe modele się pojawią

Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Zgadzam się , ambitnie to nie wygląda . Hyundai i Kia tyle nowych modeli to w rok wprowadzają
I to coraz lepszych .

"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło

-----------------------------------------
Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
To jest lista zrobiona przez portal amerykański. Dlatego nie ma słowa o Lancii (w tym nowa Musa), Fiacie Freemont 2013 (ale jest nowy Dodge Journey). Nie ma też wzmianki o nowym Punto, Linea FL, Viaggio czy nowym Bravo, ale te modele nie pojawią się na tamtejszym rynku.
Co do obecnej Giulietty były jakieś pogłoski o wersji SW, ale nie wiem na ile to pewne.
Giulia będzie pewnie tylko FWD i AWD, podobnie jak nowy Chrysler 200/Lancia Flavia.
Dopiero następca 166 ma być RWD, taki model pojawi się na pewno, dziwne, że o nim nie wspomnieli.
W sumie faktyczna lista nowości Lancia/Alfa/Fiat jest więc nieco dłuższa.
Nowe Punto i Panda mają ponoć pojawić się na rynku kanadyjskim, ale nie USA.
Nowa Musa też nie będzie chyba oferowana w USA/Kanada jako Chrysler, im ma wystarczyć Fiat 500L i XL.
Brak następcy dla Dodge Nitro/Durango wskazuje też, że Fiat nie doczeka się klasycznego SUV-a, te ma oferować wyłącznie Jeep.
A w kwestii konkurencji dla Mini, to jest nią cała paleta Fiat 500, na pewno nie MiTo
Co do obecnej Giulietty były jakieś pogłoski o wersji SW, ale nie wiem na ile to pewne.
Giulia będzie pewnie tylko FWD i AWD, podobnie jak nowy Chrysler 200/Lancia Flavia.
Dopiero następca 166 ma być RWD, taki model pojawi się na pewno, dziwne, że o nim nie wspomnieli.
W sumie faktyczna lista nowości Lancia/Alfa/Fiat jest więc nieco dłuższa.
Nowe Punto i Panda mają ponoć pojawić się na rynku kanadyjskim, ale nie USA.
Nowa Musa też nie będzie chyba oferowana w USA/Kanada jako Chrysler, im ma wystarczyć Fiat 500L i XL.
Brak następcy dla Dodge Nitro/Durango wskazuje też, że Fiat nie doczeka się klasycznego SUV-a, te ma oferować wyłącznie Jeep.
A w kwestii konkurencji dla Mini, to jest nią cała paleta Fiat 500, na pewno nie MiTo

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Odp: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Moim zdaniem Fiat przez taką politykę traci stałych klientów. Ktoś kupuje nowe auto a po 3-4 latach idzie do konkurencji bo chcąc zmienić musiałby kupić to samo drugi raz.
Idąc po kolei to moim zdaniem:
Segment A
Fiat Panda tym razem będzie miał mocną konkurencję ze strony Niemców. VAG ze swoim Up! I tym co na nim oprze może ostro zamieszać.
Segment B
Punto już dawno nie jest hitem sprzedaży. Auto jest już długo na rynku. Do tego w klasie która do tej pory była własnym terytorium Fiata pojawił się konkurent i to nie jeden. Francuzi lada dzień pokażą 208 łącznie ze sportową wersją GTI. Audi A1 już nosi plakietkę segmentu B Premium i na pewno jej nie odda na Lancii Y. Sportowa Mito, Abarth Punto raczej nie mają się czym bronić przed konkurencją - są na rynku zbyt długo.
Segment C
Budżetowa Brava już dawno powinna się doczekać następcy. Sportowa Gulietta jest sportowa tylko z nazwy, przynajmniej w porównaniu z innymi autami "sportowymi" z tej klasy. Luksusowa Delta poza drogimi materiałami i miejscem w środku nie oferuje niczego co stawiałoby ją na równi z innymi autami klasy C Premium. Szkoda...
Segment D
Alfa 159 to już trochę babcia. Szczególnie, że konkurencja nie śpi i regularnie pokazuje nowe modele. Do tego skromna gama silników i wysoka cena. Moim zdaniem tutaj Fiat może stracić bardzo dużo. 156 była całkiem udana i przekonała sporo ludzi do marki. 159 była zdecydowanie lepsza od 156 i dużo osób wreszcie mogło przesiąść się ze starszego na nowsze. Jeśli następca 159 się nie uda to klienci pójdą do konkurencji i zapewne już nie wrócą.
Segment E
Lancia Thema pasuje tu jak ulał - ale ta stara Thema. Tutaj nie ma miejsca dla nowych graczy. Od lat karty rozdają Ci sami gracze: BMW, Audi i Mercedes. Japończycy co prawda przeprowadzili udany atak na ten bastion, ale kosztowało to Toyotę BARDZO dużo. Owszem, opłaciło się. Lexus ciągle zwiększa swój udział w rynku, szczególnie w USA.
Czy Thema sobie poradzi? Moim zdaniem nie a przynajmniej nie w Europie. Moim zdaniem błędem było to, że Lancia nie zostawiła Themy na rynku i nie starała się zachować jej specyficznej stylistyki. To by sprawiło, że marka byłaby z czymś kojarzona.
Auta sportowe
Tutaj Fiat dał ciała i to bardzo. Alfa 4C zapowiadała się jako hit i to hit nie mający konkurencji. Tymczasem... Toyota już wprowadziła GT86. Subaru ze swoim bliźniakiem już zapowiada wersję STi o mocy 300 koni. Hyundai Genesis sprzedaje się dobrze. Wersja 274KM jest tania i mocna. Co prawda w Europie jest to tylko 218KM ale Hyundai zapowiada zmiany. Do tego Genesis jest naprawdę tani.
BMW M135i sprzedaje się dobrze i jeździ rewelacyjnie.
A Alfy na rynku dalej nie ma. Do tego jeśli cena będzie wysoka to kupią ją nie młodzi gniewni - bo i po co skoro konkurencja oferuje wiele i to za całkiem niezłą cenę.
Tak ja to widzę. Fiat powinien zacząć wreszcie inwestować w rozwój bo może się to skończyć jak u Saaba, Opla i kilku innych. Czasy gdy dało się ciągnąć koncern dzięki sprzedaży jednego popularnego samochodu minęły bezpowrotnie.
viva la macchina!
Idąc po kolei to moim zdaniem:
Segment A
Fiat Panda tym razem będzie miał mocną konkurencję ze strony Niemców. VAG ze swoim Up! I tym co na nim oprze może ostro zamieszać.
Segment B
Punto już dawno nie jest hitem sprzedaży. Auto jest już długo na rynku. Do tego w klasie która do tej pory była własnym terytorium Fiata pojawił się konkurent i to nie jeden. Francuzi lada dzień pokażą 208 łącznie ze sportową wersją GTI. Audi A1 już nosi plakietkę segmentu B Premium i na pewno jej nie odda na Lancii Y. Sportowa Mito, Abarth Punto raczej nie mają się czym bronić przed konkurencją - są na rynku zbyt długo.
Segment C
Budżetowa Brava już dawno powinna się doczekać następcy. Sportowa Gulietta jest sportowa tylko z nazwy, przynajmniej w porównaniu z innymi autami "sportowymi" z tej klasy. Luksusowa Delta poza drogimi materiałami i miejscem w środku nie oferuje niczego co stawiałoby ją na równi z innymi autami klasy C Premium. Szkoda...
Segment D
Alfa 159 to już trochę babcia. Szczególnie, że konkurencja nie śpi i regularnie pokazuje nowe modele. Do tego skromna gama silników i wysoka cena. Moim zdaniem tutaj Fiat może stracić bardzo dużo. 156 była całkiem udana i przekonała sporo ludzi do marki. 159 była zdecydowanie lepsza od 156 i dużo osób wreszcie mogło przesiąść się ze starszego na nowsze. Jeśli następca 159 się nie uda to klienci pójdą do konkurencji i zapewne już nie wrócą.
Segment E
Lancia Thema pasuje tu jak ulał - ale ta stara Thema. Tutaj nie ma miejsca dla nowych graczy. Od lat karty rozdają Ci sami gracze: BMW, Audi i Mercedes. Japończycy co prawda przeprowadzili udany atak na ten bastion, ale kosztowało to Toyotę BARDZO dużo. Owszem, opłaciło się. Lexus ciągle zwiększa swój udział w rynku, szczególnie w USA.
Czy Thema sobie poradzi? Moim zdaniem nie a przynajmniej nie w Europie. Moim zdaniem błędem było to, że Lancia nie zostawiła Themy na rynku i nie starała się zachować jej specyficznej stylistyki. To by sprawiło, że marka byłaby z czymś kojarzona.
Auta sportowe
Tutaj Fiat dał ciała i to bardzo. Alfa 4C zapowiadała się jako hit i to hit nie mający konkurencji. Tymczasem... Toyota już wprowadziła GT86. Subaru ze swoim bliźniakiem już zapowiada wersję STi o mocy 300 koni. Hyundai Genesis sprzedaje się dobrze. Wersja 274KM jest tania i mocna. Co prawda w Europie jest to tylko 218KM ale Hyundai zapowiada zmiany. Do tego Genesis jest naprawdę tani.
BMW M135i sprzedaje się dobrze i jeździ rewelacyjnie.
A Alfy na rynku dalej nie ma. Do tego jeśli cena będzie wysoka to kupią ją nie młodzi gniewni - bo i po co skoro konkurencja oferuje wiele i to za całkiem niezłą cenę.
Tak ja to widzę. Fiat powinien zacząć wreszcie inwestować w rozwój bo może się to skończyć jak u Saaba, Opla i kilku innych. Czasy gdy dało się ciągnąć koncern dzięki sprzedaży jednego popularnego samochodu minęły bezpowrotnie.
viva la macchina!
Re: Odp: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Fiat nie produkuje modelu Brava .dawidson pisze:
Segment C
Budżetowa Brava już dawno powinna się doczekać następcy.
viva la macchina!
Z resztą się z grubsza zgadzam .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło

-----------------------------------------
Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Też się generalnie zgadzam, dodam tylko, że żeby inwestować trzeba mieć kasę a Fiat/Chrysler mają głównie długi.
Idzie ku lepszemu (finansowo), ale to potrwa.
A - całkowita racja, łatwe czasy się skończyły
B - Nowe Punto i nowe MiTo 5doors powinny bardzo pomóc. Tak samo jak odświeżona Linea z nowymi silnikami.
Ypsilon jest za małe na ten segment, do tego kontrowersyjna stylistyka i dalej mamy auto niszowe.
C - Viaggio sedan, zobaczymy.
Gilulietta ciągle się broni, brakuje wersji SW. Duży plus, dość szybko pojawi się na rynku druga generacja.
Bravo to już rynkowy trup, brak SW to wielki błąd Fiata. Co gorsza nic nie słychać o następcy.
Delta - niewykorzystana szansa przez braki w jakości wnętrza i brak reklamy. Następca będzie, ale za kilka lat...
D - AR 159, wielka niewykorzystana szansa, brak dobrych, nowych silników aż do 2009 (2.0d 170 km, 1.8b biturbo 200 km), czyli pod koniec produkcji....
Duża nadzieja to Chrysler 200/Lancia Flavia 2o13
Giulia powinna być hitem, głęboko w to wierzę.
E - Thema nie ma szans na sukces, już to widać. Może kolejna generacja, ale nie obecna. Lancia straciła ten segment w czasach Thesis. Błędem była kontrowersyjna stylistyka, zamiast trzymać się linii Kappy.
Nowa Thema i AR 166, tylnonapędowe, nowe płyty, silniki, automatyczne skrzynie, nowy dizajn - to powinna być inna jakość.
SUV/crossover - Jeep, wielkie plany, powinno być dobrze.
AR crossover, nowy Freemont 2013/14 - pozytywnie.
Właśnie zauważylem w zestawieniu brak Chrysler'a 250X/Lancia Agrippa, szkoda...
Vany - Voyager przyjął się w Europie całkiem znośnie (w przeciwieństwie do Themy), nowy model będzie mniejszy, ale bardziej sportowy
Mam nadzieję, że Fiat dostanie dużego vana (w rodzaju Voyager) - bliźniaka nowego Dodge Grand Caravan.
Sportowe/luksusowe - to bym się namniej martwił. Alfa 4c, Spider, cała gama nowych Maserati plus Ferrari.
Maserati szczególnie powinno namieszać na rynku i dać popalić Niemcom.
Idzie ku lepszemu (finansowo), ale to potrwa.
A - całkowita racja, łatwe czasy się skończyły
B - Nowe Punto i nowe MiTo 5doors powinny bardzo pomóc. Tak samo jak odświeżona Linea z nowymi silnikami.
Ypsilon jest za małe na ten segment, do tego kontrowersyjna stylistyka i dalej mamy auto niszowe.
C - Viaggio sedan, zobaczymy.
Gilulietta ciągle się broni, brakuje wersji SW. Duży plus, dość szybko pojawi się na rynku druga generacja.
Bravo to już rynkowy trup, brak SW to wielki błąd Fiata. Co gorsza nic nie słychać o następcy.
Delta - niewykorzystana szansa przez braki w jakości wnętrza i brak reklamy. Następca będzie, ale za kilka lat...
D - AR 159, wielka niewykorzystana szansa, brak dobrych, nowych silników aż do 2009 (2.0d 170 km, 1.8b biturbo 200 km), czyli pod koniec produkcji....
Duża nadzieja to Chrysler 200/Lancia Flavia 2o13
Giulia powinna być hitem, głęboko w to wierzę.
E - Thema nie ma szans na sukces, już to widać. Może kolejna generacja, ale nie obecna. Lancia straciła ten segment w czasach Thesis. Błędem była kontrowersyjna stylistyka, zamiast trzymać się linii Kappy.
Nowa Thema i AR 166, tylnonapędowe, nowe płyty, silniki, automatyczne skrzynie, nowy dizajn - to powinna być inna jakość.
SUV/crossover - Jeep, wielkie plany, powinno być dobrze.
AR crossover, nowy Freemont 2013/14 - pozytywnie.
Właśnie zauważylem w zestawieniu brak Chrysler'a 250X/Lancia Agrippa, szkoda...
Vany - Voyager przyjął się w Europie całkiem znośnie (w przeciwieństwie do Themy), nowy model będzie mniejszy, ale bardziej sportowy
Mam nadzieję, że Fiat dostanie dużego vana (w rodzaju Voyager) - bliźniaka nowego Dodge Grand Caravan.
Sportowe/luksusowe - to bym się namniej martwił. Alfa 4c, Spider, cała gama nowych Maserati plus Ferrari.
Maserati szczególnie powinno namieszać na rynku i dać popalić Niemcom.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Odp: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Panowie od znaku trójzębu będą musieli się BARDZO postarać żeby ktoś kierując się rozsądkiem wybrał ich auto a nie np R8 
viva la macchina!

viva la macchina!
Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Fiat/Alfa/Lancia w latach 2010-15
We Włoszech jednak nie tak dobrze jak miało byc...

Trzeba z niecierpliwością czekać na lata 2014-15, bo do tego czasu będzie cienko...


Trzeba z niecierpliwością czekać na lata 2014-15, bo do tego czasu będzie cienko...

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Mirafiori będzie produkować kompaktowe SUV-y Fiat/Jeep/Alfa, w tym export do USA.
Marchionne potwierdza, że nie zamknie już żadnej kolejnej fabryki we Włoszech (Termini Imerese koło Palermo na Sycylii była pierwszą i za razem ostatnią do likwidacji).
Good news for Fiat Mirafiori at the end of this month

Marchionne potwierdza, że nie zamknie już żadnej kolejnej fabryki we Włoszech (Termini Imerese koło Palermo na Sycylii była pierwszą i za razem ostatnią do likwidacji).
Good news for Fiat Mirafiori at the end of this month

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Mirafiori będzie produkować SUV-y a Cassino m.in. nową Deltę / Chrysler 100 i nową Giuliettę.
Oba zakłady będą sporo exportować, głównie do USA.
Zakłady w USA pracują niemal na full a w Italii na 50% mocy.

Oba zakłady będą sporo exportować, głównie do USA.
Zakłady w USA pracują niemal na full a w Italii na 50% mocy.

MILAN -- Fiat Group has shelved the idea of closing its Mirafiori car plant in Turin and is considering producing two new SUVs at its factory in Melfi in southern Italy, an Italian daily newspaper said.
The two small SUVs to be built in Melfi plant starting in 2014 will be for the Fiat and Jeep brands. The move is part of Fiat's new business plan centered around ways to boost Italian production for export, Il Messaggero said on Friday.
In a move to boost exports, the company's plant in Cassino, between Rome and Naples, is likely to build the Chrysler 100 model, which is set to replace the Lancia Delta and is aimed mostly at the U.S. market. It will also build the next generation Alfa Romeo Giulietta, which will also be exported to the United States.
Fiat's Italian operations are running at just half capacity while Chrysler Group's are running flat out as its sales boom. Sergio Marchionne, chief executive of both companies, is keen to utilize Italian plants to make export vehicles for North American markets.
"Export from Italy is a way to use some of the capacity that is in Italy and the exports can go anywhere," Mike Manley, the head of Chrysler's international operations, said on Oct. 16. Manley declined to elaborate on plans for production in Italy.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Nie zgodzę się w jednej kwestii...jeśli chodzi o Guliette...
Uważam, że to bardzo dobre auto w którym cena jest adekwatna do tego co się otrzymuje.
Miałem okazję podróżować Gulietta (1.4 T 170 KM + automat + pakiet sport) i uważam to za świetne auto. Dynamika, spalanie, wygląd, materiały, wygoda...rewelacja. Niestety utarło się, że Gulietta to typowo kobiece auto i w wiekszości są to auta używane jako drugie w domu. Czemu Golf nie ma takiej opinii np.???
Cena egzemplarza w powyższym wydaniu... 90 tys PLN bruto...
Uważam, że to bardzo dobre auto w którym cena jest adekwatna do tego co się otrzymuje.
Miałem okazję podróżować Gulietta (1.4 T 170 KM + automat + pakiet sport) i uważam to za świetne auto. Dynamika, spalanie, wygląd, materiały, wygoda...rewelacja. Niestety utarło się, że Gulietta to typowo kobiece auto i w wiekszości są to auta używane jako drugie w domu. Czemu Golf nie ma takiej opinii np.???
Cena egzemplarza w powyższym wydaniu... 90 tys PLN bruto...
Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM