Strona 14 z 17

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 02 sie 2019, 23:52
autor: pietrek125
kond243 pisze: 02 sie 2019, 23:27 W 0.37 był na początku 2.0 ,później już 2144ccm. Fakt racja do S4 powstał 1.8 t+k i później trifluxs.
Tak, ale baza nadal był DOHC Lampredi-ego, ot rozwiercili go, jak FSO, 1500 na 1600 OHV-ała

Triflux to była po prostu nowa głowica dla 1.8 S4... niestety nie weszła do użytku bo skasowali grupę B... ostatnie prototypy miał na półkach ś.p. G.Volta...

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 02 sie 2019, 23:58
autor: kond243
Ale to było fajne rozwiązanie. Dwie turbiny K26 umieszczone na przeciwlegle. Każda turbina pchała 2.3bara we wspólny dolot. Moc od 600 do 800koni. Wtedy nie było zawansowanych sterowników silnka. A mimo to działał zajefajnie. Przy masie 950kg musiał robić rozpier....... Delta ECV1.

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 0:01
autor: pietrek125
No i S4 robiła zamieszanie... podczas testów na którymś torze F1 (Estoril w Portugalii bodajże) wykręcili taki czas, że mogliby startować z 5 czy 6 miejsca

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 0:11
autor: kond243
Dokładnie. A i tak by wygrali. Inżynierowie Lancii eksperymentowali. Niektóre eksperymenty były uda inne nie. Ale zabierali się do rajdów to zawsze było fajnie. I te eksperymenty robiły rozpier..... Clarkson stwierdził że mogliby zrobić silnik 7.5cylindra i by działał. Pewnie miał rację. Chciałbym kiedyś zasiąć za sterami Delty z trifluxem. To było auto dla kierowcy. Kierowca musiał się wykazać a nie jak dziś elektronika czuwa nad wszystkim. W Thesis drażni mnie ESP którego nie można wyłączyć i jest bardzo agresywne. Za to w Kappie zabawa jest przednia. 037 tylno napędowa jako jedyna pokonała Ałdi kłatro.

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 0:25
autor: pietrek125
Inżynierowie Fiat-a jak już... Lancia od 1972r była już tylko nazwą używaną przez koncern Fiat. Abarth też został przejęty w tym samym okresie, ale działał jako przedsiębiorstwo jeszcze do 82-83r (ostatnim jego szefem był Lampredi) potem tylko nazwa Abarth była wykorzystywana do markowania wyposażenia dodatkowego, ale i to zlikwidowali zastępując go Lineaccesori, i inaczej było z AR (najwidoczniej inny % udziałów w akcjach) którzy jeszcze przez dłuższy czas rozwijali własne konstrukcje silników i produkowali je w własnej fabryce... wszystko skończyło się w 2005r...

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 0:48
autor: kond243
Jak zawsze chodziło o kasę. Teraz nie ma już takich aut jak robiła Lancia tamtych latach. Został tylko Ypsilon który sprzedaje się lepiej jak wszystkie alfy razem wzięte. Wolałbym żeby Lancia zrobiła następcę stratosa czy delty integralne. Niby nowy Stratos jest ale pod spodem to ferrari. Ale jest kilka sztuk i nie zrobiła ich Lancia. Niestety marka umiera.

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 0:55
autor: pietrek125
Lancia umarła jak ostatnia Fulvia zjechała z taśmy produkcyjnej... bo Betę to trudno nazwać Lancią pełnej krwi... ot taka wariacja F132 z przednim napędem... zresztą co jest napisane na tabliczce znamionowej Thesis :?: FIAT AUTO SpA, a nie Lancia... co do polityki koncernu FIAT z ostatnich 20 lat nie będę się wypowiadał... ale najchętniej bym widział cały dział marketingu pod ścianą z zawiązanymi oczami... :ckm:

A najlepszym przykładem właśnie jest prototyp "nowego Stratosa" na którego budowę wyłożył kasę pewien niemiec sic :!: dogadał sie z Ferrari na dostawę podzespołów (ori Stratos też miał silnik z Dino) ale... FIAT nie był zainteresowany...
: czerwona :

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 7:19
autor: kond243
A nowy Stratos jest świetny i mi bardzo się podoba.

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 10:39
autor: klr
kond243.. ja też nie mogę więc FXX się wscieka zamiast zapytać...
zaraz się dowiem, że wina firefoxa, systemu itp... nie mogę ani na OSX, ani na iOS, ani na Linuxie ani na Windowsie 7-10... fakt zawsze jest to ff...

pomijając
czy silniki 1995 DOHC były czy nie były dobre.. nie wiem, wiem tylko że mam taki i rzęzi mi od 40 lat pod maską... mam samochód od 20 lat .. i panewka się nie obróciła, fakt ostatnio nie korzystałem zbyt często.. i fakt silnik nie nawidzi złych olejów i fakt musi brać olej i trzeba to PILNOWAĆ !

a czy czasem w AR 2.0 nie jest jak w 1.4 ?
_____________________________________________________________________________________________________

i niestety macie rację ...
ostatnia seryjna lancia to Fulvia, później były to ... Lancie oparte na Fiatach,
choć sportowe Lancie były robione przez dział sportu LANCII nie przez dział Fiat'a, a do ostatniej wersji Delty HF Integrale Abarth niewiele się przyłożył w Lancii..

można by długo na ten temat bić pianę, ale nie zmienia to faktu, że większość grup robi tak samo... VAGi mają wszystko wspólne Renault tak jak i Fiat czy GM także... więc płyta ta sama i silniki wspólne nie zabiły marki, zabiła ją zła polityka FIATA, która chciała ze sportowej Lancii zrobić pseudoluksusowe odmiany fiata, a na siłę pchają AR jako ten sportowy FIAT...

Prawda jest taka, że gdyby Gulietta była Delta, Gulia kolejną Gammą ... to sprzedaż by była kilkukrotnie wyższa.. bo rozpoznawalność w sporcie Lancii jest znacznie większa niż AR..

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 11:11
autor: kond243
Ja znam jedynie ar155 z dtm. A tak alfa zbyt wiele chyba nie ma wspólnego ze sportem. Lancia latami współpracowała z Ferrari. A Lancia w sporcie zdobyła 10 tytułów mistrza świata. Żaden inny producent tego nie dokonał. Dlaczego nie zrobili Delty3 1.8 tbi w manualu? Bali się że Alfa nie będzie się sprzedawać. A mimo to Alfa i tak się nie sprzedaje. Zamiast zrobić następcę delty integrale czy np stratosa to zaczęli robić badziewie nie mające nic wspólnego ze sportem. I na siłę sport pchali w Alfe. Bez sensu. Jedynie rozstrzelać tych marketingowców. Następca Integrale czy stratosa sprzedawał by się na bank dobrze. Legenda Integrale swoje robi. I do dziś Integrale daje frajdę z jazdy i nadal większość aut by objechała ,mocą 16vt. Zrobili AR155 q4 ,pod spodem to Delta i jakoś nie sprzedała się dobrze.

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 11:34
autor: MICHU
Jest rok 1997 na rynek wchodzi ar 156, w tym samym czasie trwają prace nad lybrą, po czym
w 1999r na świat przychodzi lybra mająca powtórzyć sukces ar 156 i co z tego wyszło? Alfa pod koniec lat 90 tych zaczęła odbudowywać markę i zażegnywać stereotyp awaryjnych modeli a Lancia? Wydaje mi się, ze w czasie kiedy alfa zaczęła przezywać odrodzenie to Lancia zaczęła umierać...dlatego tez FCA poszło w kierunku alfy

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 11:55
autor: kond243
Lybra była na komfort. Co do zerwania z awaryjnością to dopiero 166 nie liczyć siników twin smark i 159 z tym zerwała. Uwierz jak by powstał następca integralki inaczej by się to potoczyło

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 13:27
autor: FXX
kond243 pisze: 03 sie 2019, 11:11 Ja znam jedynie ar155 z dtm. A tak alfa zbyt wiele chyba nie ma wspólnego ze sportem.
Pomijając starty w niemal wszystkich cyklach zawodów motosportu od lat 20-tych XX wieku z 2-krotnym Mistrzostwem Świata w F1 włącznie to rzeczywiście nie ma wiele wspólnego ;)
Patrząc na całą historię obu marek nie tylko przez pryzmat zwycięstw, ale również obecności w różnych cyklach sportu samochodowego to właśnie Alfa Romeo, ma znacznie bogatszą historię w motosporcie niż Lancia.

Polecam lekturę alfetta.pl.
kond243 pisze: Dlaczego nie zrobili Delty3 1.8 tbi w manualu? Bali się że Alfa nie będzie się sprzedawać.
Bardzo odważne twierdzenie biorąc pod uwagę, że Giulietty sprzedano 4x więcej niż Delty - 402 tyś. sztuk vs. 112 tys. szt. ;)
kond243 pisze: Czyli wymiana filtra równa się ze zdjęciem czapki. No genialny pomysł.
Nie inaczej. Kwestia oczywiście czy będzie potrzeba wymiany tego filtra tak często, jak się to robi w 1.4MA.

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 14:34
autor: kond243
Widzisz. Delta była w automacie. Jak by była w manualu z 1.8 inaczej by wyglądała sprzedaż. Pomijam lata 20
Patrzę przez pryzmat stratosa 037 ,delty S4. Czemu Alfa nie stratowała w tych wyścigach?...

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

: 03 sie 2019, 14:55
autor: FXX
kond243 pisze: 03 sie 2019, 14:34 Widzisz. Delta była w automacie. Jak by była w manualu z 1.8 inaczej by wyglądała sprzedaż.
Chcesz powiedzieć, że zabrałaby Giuliettcie 300 tysięcy klientów za pomocą wersji TBI z manualem? :)
Owszem, sprzedaż by się zmieniła, ale o maksymalnie 5 do 10%. Sprzedaży nie budują wersje najdroższe czy najmocniejsze, a wersje najtańsze i ze średniej półki cenowej. Najdroższe to raptem kilka, może kilkanaście procent całej sprzedaży.
kond243 pisze: 03 sie 2019, 14:34Pomijam lata 20
Patrzę przez pryzmat stratosa 037 ,delty S4. Czemu Alfa nie stratowała w tych wyścigach?...
Skoro chcemy określić, która marka ma więcej wspólnego ze sportem nie można brać pod uwagę tylko krótkiego okresu czasu, w którym akurat Lancia osiągała w pełni zasłużone sukcesy. Równie dobrze mogę zapytać gdzie są sukcesy Lancii w F1, LeMans, DTM, ETCC itd. Weź pod uwagę całą historię obu marek i szybko zauważysz, że historia Lancii w motosporcie poza chwilą w F1, gdzie przejęło ich Ferrari i sukcesami w rajdach jest znacznie uboższa, niż Alfy Romeo. Dlatego to nie tylko marketing Fiata, ale również cała historia spowodowała, że to jednak AR jest postrzegana jako marka mająca korzenie w sportach motorowych.

O postrzeganiu marki jako sportowej nie decydują tylko sukcesy, a przede wszystkim cała historia i obecność marki w sportach motorowych.
klr pisze: 03 sie 2019, 10:39 kond243.. ja też nie mogę więc FXX się wscieka zamiast zapytać...
zaraz się dowiem, że wina firefoxa, systemu itp... nie mogę ani na OSX, ani na iOS, ani na Linuxie ani na Windowsie 7-10... fakt zawsze jest to ff...
Ja się niby wściekam? Dobre ;) To czemu Ty rzucałeś wulgaryzmami :)
Ale specjalnie dla Ciebie zrobiłem eksperyment, założone nowe konto, dodany post i o dziwo po ponad pół godziny, nadal opcja "Zmień" jest dostępna, czary :lol: