Strona 12 z 12

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 02 sie 2018, 13:38
autor: ZikFik
Dziś jak czas pozwoli to zajrzę do tego lewego tyłu... A w weekend podjadę do zaprzyjaźnionej SKP :) Co do przebiegu to "raczej" jestem pewien bo brałem auto od 1 właściciela (Włocha). Czasami mam tak, że przejadę 50 i 100 km i błędu nie ma. A raz wystarczy tylko 200m i skyhook :( i to nie ma znaczenia po jakiej jadę nawierzchni. Raz nawet specjalnie przejechałam się po dość topornym odcinku i tylko czekałem aż błąd wywali a tu nic... i co jeszcze na jakiś czas był spokój. po jakiś 3 dniach jadę na zakupy i błąd.

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 02 sie 2018, 13:58
autor: klonikon
grisciuk, mysle ze trzeba zacząć od sprawdzenia połączeń z tym czujnikiem i podmienic sam czujnik , a potem wymieniać centralke. w jaki sposób ktos zdjagnozował ze to wina centralki?

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 02 sie 2018, 15:49
autor: pietrek125
Nie ma sensu jechać na SKP, bo to usterka elektryczna, a nie mechaniczna amortyzatora... na SKP nic nie wyjdzie... Prawdopodobnie wina wtyczki bo jest miniaturowa i może nie mieć styku... ja bym ja obciął i zlutował kable na sztywno... jeżeli przerwa się pojawia w samym amortyzatorze (cewka elektromagnesu jest wewnątrz amora) to bym kupił używkę... bo regeneracja ma sens jeśli amory są zużyte mechanicznie i robimy to parami...

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 06 sie 2018, 9:38
autor: ZikFik
Zajrzałem do tylnego amortyzatora... tak jak Panowie radzili do wtyczki można dobrać się z dwóch stron (piszę bo może jeszcze komuś się kiedyś przyda):

1. Tak jak pisał Helios - od zewnątrz. Zdejmujemy nadkole, wyjmujemy gumę i wyciągamy powoli kabel aż ukarze się nam wtyczka :) kabelka jest dość aby wyszła ale bez szaleństwa.
IMG_20180804_123727.jpg
2. Od bagażnika - jak dla mnie szybciej i wygodniej. wystarczy tylko zdemontować boczek, który jest kilku plastikowych kołkach
IMG_20180804_124135.jpg
Wtyczka wyglądała Ok, wypiąłem, przejrzałem nic podejrzanego nie zauważyłem... i teraz nie wiem czy jak radził jeden z kolegów obciąć i zlutować na sztywno? bo błąd niestety nadal jest :( czy pogodzić się z faktem usterki amortyzatora i poszukać używki. Chyba, że gdzieś indziej po drodze kabel się uszkodził/przetarł... Jakieś kolejne sugestie?

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 07 sie 2018, 15:13
autor: klonikon
Witam, jeżeli chcesz sprawdzić połączenia we wtyczce, wciśnij cienka igiełkę z jednej strony wtyku i z drugiej gniazda, do igieł miernik na przejście, i ruszasz wtyczka jak miernik ma dźwięk to usłyszysz przerwy w piszczeniu, wtedy będziesz wiedział czy jest styk czy nie, obcinanie wtyczek to tez nie rozwiązanie super, potem przy wymianie komplikuje życie ... same wtyczki tam gdzie nie ma styku można poprawić i tez będzie oki.

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 07 sie 2018, 21:19
autor: pietrek125
Dokładnie... miernik w rękę i mierzymy na wtyczce czy jest przejście przez cewkę amortyzatora... jak nie ma, to amor do wymiany, jak jest, to się dobieramy do wtyczki sterownika skyhook-a, jak tam nie ma przejścia to jest przerwa w okablowaniu, jak jest przejście, to zapewne padł mostek-H (MC33186) wewnątrz sterownika (1szt. na każdy amor)

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 17 wrz 2018, 14:11
autor: ZikFik
Witajcie :)

Sprawa rozwiązana już jakiś czas temu ale testowałem. Myślę, że mogę już mówić o sukcesie. zrobiłem już prawie 1 500 km i błędu brak. Przyczyna leżała w centralce... po nitce do kłębka :) Problemem były dwa elementy przy sterowniku amortyzatora, ledwo się trzymały. po poprawieniu lutów błędu brak!!! Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość. Poniżej foto :) Pozdrawiam!
IMG_20180829_192640.jpg

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 17 wrz 2018, 15:34
autor: pietrek125
No to byłem blisko... a winnym jest firma Siemens która jak zwykle dała d..y i mostki H są niedostatecznie chłodzone... co widać po ciemniejszym kolorze laminatu wokół MC33186.

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 17 wrz 2018, 16:38
autor: ZikFik
Dokładnie ta część płytki jest mocniej zgrzana... trzeba wstawić tam dodatkowe chłodzenie :) może to opatentuje :P

Re: Thesis - błąd zawieszenia (twarde auto)

: 17 wrz 2018, 22:14
autor: pietrek125
Motorola projektując MC33186 wymyśliła sobie, że układ będzie oddawał ciepło przez metalową wkładkę od spodu obudowy do metalicznej warstwy laminatu. Sęk w tym, że Siemens zmniejszył zalecaną powierzchnię oddawania ciepła na laminacie, i jakby tego było mało upchali cztery scalaki obok siebie...
https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/MC33186.pdf