Strona 2 z 2

Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 11 lut 2019, 16:25
autor: Lewutek
ten nie "gwizdze", ale cos tam delikatnie "slychac" jak zrzucane jest powietrze w dolot turbiny ... no i ten plastikowy BOSCHowski zaworek nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem w Kappie, bo nie trzyma parametrow

Brak polskich znakow ... chwilowo LINUX

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

: 11 lut 2019, 16:33
autor: kond243
viewtopic.php?t=51107
Johnny podał link. Tam masz nr. Ten że zdjęcia to jest zawór DV czyli dump Valve. Upuszcza nadmiar ciśnienia z dolotu po zamknięciu przepustnicy. Jeśli on nie działa to turbo dostaje po du..IE. Powietrze odbija się od przepustnicy i bije po łopatkach turbiny przez to powstaje luz wzdłużny. Dmuchnięcie w cienki wezyk ma być szczelny. Jeśli będzie powietrze uchodzić to odrazu wymiana. Kup DV properfekta naszego polskiego producenta. To żyje długo i szczęśliwie.