Nawiązując do tematu napiszę moje ostatnie doświadczenia, może komuś się przydadzą
Jak wiadomo po zmianie wtryskow trochę lepiej odpala ale deszcze bez szału, zainteresowałem się świecami. Na 5 sztuk wszystkie sprawne - wszystkie wyjęte i sprawdzone czy grzeją, i czy w dobrym miejscu świecy grzeją - wszystkie ok. Rozebralem sterownik od świec, luty owszem były trochę okopcone, więc przelutowalem, styki wyczyszczone, przekaźnik działa prawidłowo, i dopatrzyłem się ciekawej rzeczy, otóż gdy kontrolka od świec gaśnie przekaźnik się nie wyłącza, dalej grzeje, spróbowałem odpalić gdy przekaźnik całkiem cyknie że wyłączone, zapaliła ze strzała, jednym słowem, za mało są jeszcze nagrzane gdy gaśnie kontrolka stąd ciężki zapłon. Wysłałem jedna świece żeby to potwierdzić i faktycznie, w momencie gdy gaśnie kontrolka świec świecą jest tylko ciepła a nie czerwona z podgrzania, a gdy przekaźnik cyknie informując że jest wyłączony, świeca jest ładnie czerwona rozgrzana, teraz nie wiem czy tak ma być czy coś złego, póki co będę tak jeździł, i rodzi się pytanie, kiedy wiedzieć że już można odpalić samochód żeby świece były nagrzane - gdy są już gorące na voltomierzu rośnie napięcie - przestają pobierać prąd i wtedy odpalam.
Przy okazji wyczyścićm bezpiecznik 50A od świec bo było mocno zasniedziale.
Za jednym zamachem zainteresowałem się lądowaniem ( nie było za specjalne, bez włączonych odbiorników prądu tylko 13v a z wszystkimi włączonymi odbiornikami spadało poniżej 12.) Bez demontażu alternatora wymiana regulatora napięcia. Owszem.a trochę zwiększyło się lądowanie ale też bez szału. I przypomniałem sobie pewna rzecz. Kiedy gdy pracowałem na warsztacie, nasz warsztat miał wygrany przetarg na naprawę radiowozów policyjnych, i gdy przychodziła zima wszystkie KIA padały akumulatory, i było za słabe ładowanie, wystarczyło tylko dorobić dodatkową Masę minus do silnika i problem znikał. To samo zrobiłem u siebie w Lancii, kabel przekróju około 1Cm z minusa akumulatora do silnika i ładowanie jest zadowalające. Przy włączonych wszystkich odbiornikach prądu ładowanie nie spada poniżej 13.8 v na wolnych obrotach, bez odbiorników jest urzędu 14.5 - 14.7 v
Może komuś takie informacje się przydadzą
muszę tylko zrobić jeszcze abs ( problem jest w lewym przednim kole) raczej czujnik walniety i git.
Po zrobieniu ładowania można kupować listwe Led halogen, około 200Watt może mocniejsza, i montaż na dach "-) może komuś taki pomysł nie bardzo pasuje i takim czymś nie będzie szpecil swojej Kappy Ale ja takie coś zrobię
Pozdrawiam.