Tomzik pisze: ↑08 paź 2017, 20:39Elektryka i elektronika to trochę inne sprawy, nie uważasz? I ta pierwsza raczej jest bardziej trwała z racji mniejszego skomplikowania (począwszy od procesów produkcyjnych) oraz braku konieczności zakupu najtańszych chińskich komponentów, aby być konkurencyjnym na rynku.
I co z tego, że inne sprawy.
Masz praktycznie niezawodny układ sterowania światłami oparty na elektronice i częściowo elektryce, zatem po co go komplikować dodatkową elektryką?
Tylko po to, żeby mieć opcję, która do niczego nie jest potrzebna?
Ani to nie poprawi niezawodności całego układu, ani funkcjonalności.
Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39W teorii być może, w moim aucie praktyka mówi nieco inaczej.
W praktyce to nie wiadomo w jakim stanie są reflektory w Twoim samochodzie
Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39
To, że "może, jeśli" nie oznacza automatycznie, że na pewno jest. Skoro "może" to również "nie musi", czyż nie? Jak z logiką. Coś, co nie ma prawdopodobieństwa równego 1 nie jest pewnikiem.
Zgadza się, ale to Ty napisałeś pewnik:
Tomzik pisze: ↑07 paź 2017, 22:39Napisałem jedynie, że ksenon
nie jest bi-ksenonem.
który nie jest prawdziwy.
Tomzik pisze:Nie znam dokładnej budowy lampy na soczewce, więc nie przeczę, że się mylę, że nie ma tam odbłyśnika wzmacniającego światło. Nigdy nie rozbierałem takiej lampy.
Odbłyśnik nie wzmacnia, a ukierunkowuje wiązkę światła. Bez niego ksenon w soczewce świeciłby bardzo słabo, ponieważ palnik świeci całą swoją powierzchnią.
Tomzik pisze:Też tak cały czas myślałem, a instrukcja obsługi mnie w tym utwierdzała, ale przed chwilą wróciłem z garażu, gdzie na wyłączonym silniku pstrykałem sobie światłami i ewidentnie słychać za każdym razem takie stuknięcie, zapewne przesłon, a zatem wychodzi na to, że to jest bi-ksenon.
Albo przesłon, albo elektromagnesów sterujących nimi.
Tomzik pisze:Wobec tego spróbuję wstawić sobie jakieś inne żarówki H1 (przy okazji dzięki za podpowiedź BootError) i zobaczym.
Philips Blue Vision całkiem ładnie świeciły i barwę miały zbliżoną do ksenonu
Tomzik pisze:Tak jak pisałem - na światła nie narzekam, bo są dużo lepsze niż w starej Delcie, ale z tego co słyszę od żonki i nieraz widzę na drodze to zdecydowanie też nie należą do ścisłej czołówki
Tak jak Ci pisałem wcześniej - trzeba by sprawdzić stan odbłyśników w soczewkach i czystość samych soczewek. Niestety, ale Włosi się nie postarali i zarówno odłyśniki, jak i szczelność lamp w wielu modelach pozostawia wiele do życzenia.
Problem znany w AR159, gdzie ludzie narzekali po kilku latach na światła. Wystarczy zregenerować odbłyśnik - koszt ok. 50-70zł/szt. i wyczyścić soczewkę, przy czym w 159 soczewka wychodzi przez dekielek bez rozklejania lampy.