Strona 2 z 3

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 13:50
autor: piterstilo
GepardMG pisze: 03 lut 2019, 12:50 Sprężyny do Delty 1,6 mamy z zamiennika
https://www.autosklep24.pl/pl/searchque ... ,delta,iii
Do tej pory nigdzie nie było zamienników.
Oryginalna kosztuje 1219 zł.
Ale z wyprzedaży magazynowych można kupić za 635 zł

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 15:19
autor: Tomzik
Niestety moje to nr 50709044

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 16:22
autor: piterstilo
Tomzik pisze: 03 lut 2019, 15:19 Niestety moje to nr 50709044
Oryginalna kosztuje ,,tylko" 1083 zł

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 16:52
autor: GepardMG
Może ktoś z Forumowiczów odesłać mi starą sprężynę ?
Zrobilibyśmy takie w granicach 280 zł /szt

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 18:10
autor: Tomzik
Musiałbym poszukać czy nie została mi jedna z poprzedniej akcji wymiany.

A jaki ew. byłby czas realizacji? Bo pytanie na jak długo uziemiony byłby mój samochód...

Co do oryginałów to w 2015 płaciłem 430/szt

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 20:04
autor: GepardMG
Tomzik pisze: 03 lut 2019, 18:10 Musiałbym poszukać czy nie została mi jedna z poprzedniej akcji wymiany.

A jaki ew. byłby czas realizacji? Bo pytanie na jak długo uziemiony byłby mój samochód...

Co do oryginałów to w 2015 płaciłem 430/szt
Wolałbym używkę bez konieczności działania w pośpiechu
okres oczekiwania na wyprodukowanie to czasem i 3 tygodnie

Jak byś znalazł tę sprężynę to podeślij mi proszę na maila najpierw wysokość, grubość drutu i ilość zwojów

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 20:37
autor: Tomzik
Znalazłem. Nie chce mi się już latać do garażu ;)

Jutro ją spakuję, zamówię kuriera i we wtorek powinna pójść.

Poproszę o adres dostawy :)

I tak u mnie leży w garażu i się kurzy.

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 03 lut 2019, 20:48
autor: GepardMG
Tomzik pisze: 03 lut 2019, 20:37 Znalazłem. Nie chce mi się już latać do garażu ;)

Jutro ją spakuję, zamówię kuriera i we wtorek powinna pójść.

Poproszę o adres dostawy :)

I tak u mnie leży w garażu i się kurzy.
Poszło PW

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 13 mar 2019, 22:36
autor: GepardMG
Sprężyny 50709044 wprowadziliśmy już do oferty
https://www.autosklep24.pl/pl_PL/p/Spre ... eview=true

Do 3 tygodni będą fizyczne dostępne na magazynie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 19 mar 2019, 21:34
autor: Tomzik
Przypadła mi rola testera sprężyn ;)

Wydają mi się nieco sztywniejsze, ale naprawdę niewiele, ledwo zauważalnie.

Natomiast niepokoi mnie wysokość przodu po ich założeniu.

W miejscu zaznaczonym strzałką przed wymianą sprężyn zmierzyliśmy 31,5cm natomiast po wymianie jest to 37,5cm - różnica wynosi 6cm. Opony jakie były na aucie podczas pomiarów to 205/55 R16.

Zapewne nieco się z czasem "uleżą", ale chyba nie aż tyle... Mamy umowę, że po miesiącu zdecydujemy co dalej - póki co jeżdżę dopiero 4. dzień.

Przy okazji prośba do innych użytkowników Delt 1,9 i 2,0 Multijet oraz 1,8 DI o zmierzenie wysokości zaznaczonego punktu i podzielenie się spostrzeżeniami.

U mnie ewidentnie widać, że przód stoi za wysoko.
WP_20190316_13_21_28_Pro.jpg
WP_20190316_13_21_42_Pro.jpg

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 20 mar 2019, 10:34
autor: michalkrk
Tomzik pisze: 19 mar 2019, 21:34 Przypadła mi rola testera sprężyn ;)

Wydają mi się nieco sztywniejsze, ale naprawdę niewiele, ledwo zauważalnie.

Natomiast niepokoi mnie wysokość przodu po ich założeniu.

W miejscu zaznaczonym strzałką przed wymianą sprężyn zmierzyliśmy 31,5cm natomiast po wymianie jest to 37,5cm - różnica wynosi 6cm. Opony jakie były na aucie podczas pomiarów to 205/55 R16.

Zapewne nieco się z czasem "uleżą", ale chyba nie aż tyle... Mamy umowę, że po miesiącu zdecydujemy co dalej - póki co jeżdżę dopiero 4. dzień.

Przy okazji prośba do innych użytkowników Delt 1,9 i 2,0 Multijet oraz 1,8 DI o zmierzenie wysokości zaznaczonego punktu i podzielenie się spostrzeżeniami.

U mnie ewidentnie widać, że przód stoi za wysoko.
WP_20190316_13_21_28_Pro.jpg
WP_20190316_13_21_42_Pro.jpg
niestety tyle się nie "uleżą" napisz proszę jakiej to produkcji-firma?
mierzyłes jaka miały wysokosc względem oryginalu oraz grubosc?

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 20 mar 2019, 11:38
autor: volf
Jak dla mnie same zalety np. mniejsze prawdopodobieństwo rozwalenia miski olejowej.

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 20 mar 2019, 12:13
autor: Tomzik
Dla mnie to nie argument, raz rozwaliłem co prawda miskę, ale na dużych wertepach w lesie. Na co dzień się nie jeździ po takim terenie.

Dużo ważniejszym argumentem dla mnie jest dużo gorszy wygląd.

I patrząc na konstrukcje Adriana Neweya w postaci Red Bulli z ostatnich lat to jednak lepiej jak tył siedzi wyżej niż przód, daje to podciśnienie i lepszy docisk hehehe :D

Sprężyny są dorabiane, firmy mi nieznanej ;) Grubość powinna być ta sama, bo starą ori dałem na wzór. Co do wysokości to niestety nie zmierzyłem przed zamontowaniem do auta. Na oko wydawało się ok. 2-3cm wyższe niż używany oryginał

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 28 mar 2019, 22:46
autor: Tomzik
Po 2 tygodniach używania auto "usiadło" o ok. 2cm.

Do mojego zadowolenia brakuje jeszcze z 2cm ;)

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

: 28 gru 2022, 20:27
autor: Tomzik
Otóż - odkopując i ciągnąc wątek - dorabiane i widoczne na foto wpowyżej zdemontowałem po konsultacji z AS24 i odesłałem z uwagą, że auto siedzi nieco za wysoko. W zamian otrzymałem wersję poprawioną z tego co pamiętam. Wrzuciłem paczkę do szafy i tak leżała do dzisiaj. W międzyczasie założyłem 2 używane oryginały, które zostały mi z 2 pękniętych zestawów. Za każdym razem pękała mi lewa sprężyna. 2 tygodnie temu już po raz trzeci pękła kolejna oryginalna, znowu po lewej stronie. U kolegi baseniarza aktualna cena oryginału to 903zł.

Stwierdziłem, że czas odkopać te dorabiane i założyć. Na szybko - auto znowu siedzi nieco za wysoko. Być może wynika to z twardości sprężyn. Nie wiem czy zagląda tu jeszcze P. Marcin - jeśli tak to mała uwaga do niego - oferowane wciąż (z tego co pytałem telefonicznie przed świętami) na zamówienie sprężyny 50709044 są nadal imo nieco za wysokie.

Wyczaiłem też jakieś zamienniki Tevema, niby holenderskie, ale na allegro też ludzie piszą raz, że cacy a raz, że auto stoi za wysoko.

Oryginał to oryginał - niestety w tym wypadku z jego jakością jest masakra a cena już teraz naprawdę przeraża...

A co do problemów przez wyższy przód - oprócz wyglądu mamy jeszcze kwestię lamp - zapewne trzeba będzie ustawić je niżej. O ile działają jeszcze śruby regulacyjne w lampach :roll: