Strona 2 z 2

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 14 paź 2018, 19:41
autor: Tomzik
Znalazłem takie 2 złącza przy lampie prawej - mogą być od czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy?

Oba 2-pinowe.
WP_20181014_12_19_50_Pro.jpg
WP_20181014_12_20_08_Pro.jpg

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 22 paź 2018, 0:13
autor: PastorFSO
Nie pamiętam już jakie kable były przy czujnikach, więc tutaj Ci nie pomogę, za to na pewno aby zamontować czujniki potrzebujesz innych zbiorniczków, a czujnik poziomu oleju był montowany do silników Lampredi w misce olejowej. 1.8 16v nigdy nie miał montowanego czujnika poziomu, a jedynie czujnik temp.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 15 lis 2018, 19:40
autor: Tomzik
Kupiłem tą skrzynkę, której foto umieściłem na poprzedniej stronie.

To niestety nie takie proste - brakowało tam kilku bezpieczników, m. in. do elektryki szyb.

Sądziłem, że wystarczy dodać kilka kabelków z konektorami, w które wsuwa się bezpieczniki, ale po otwarciu skrzynki okazało się, że tam jest wielowarstwowa płytka elastyczna z lutowanymi doń bezpośrednio konektorami.

Rozebrałem więc moją skrzynkę, łudząc się, że ścieżki do modułu check panela są, zostały jedynie przykryte jakimś papierem i wystarczy mi wydłubać gniazdo modułu z zakupionej skrzynki, ale niestety - nie mam ścieżek na tym wyprowadzeniu do gniazda.

Zostaje zatem chyba tylko upolować skrzynkę od HF Turbo w opcji "full wypas", żeby były wszystkie bezpieczniki + moduł : beczy :

Ma ktoś taką? Może być bez modułu, bo już zdobyłem (+ kilka nowych ori przekaźników ;) ).

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 17 kwie 2019, 22:47
autor: Tomzik
No i zamontowałem skrzynkę full opcja z bezpiecznikami jak u mnie plus gniazdo dla check'a.

I nadal d..a - check panel martwy.

Pozostają chyba już tylko dwie opcje - albo jest w skrzynce dodatkowy przekaźnik do modułu (ale po co?) - mam bodaj jeszcze 2 wolne miejsca, albo to niebieskie złącze o które tak w tym wątku dopytywałem jest kluczowe - jakieś zasilanie czy cuś.

Podejrzałem na foto w jakimś archiwalnym ogłoszeniu nt sprzedaży zegarów w wersji "full pro", że to złącze jest wyprowadzone z elastycznej płytki drukowanej z tyłu zegarów. U mnie brak tam złącza.
Przechwytywanie1.JPG

Musiałbym jeszcze dorwać albo zegary "full pro" albo chociaż samą płytkę drukowaną od nich.
Przechwytywanie.JPG

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 18 lis 2019, 21:37
autor: Tomzik
Odpowiem sobie sam, ale może komuś kiedyś jeszcze się przyda ;)

Po wymianie folii PCB na taką z niebieskim złączem check panel w końcu zadziałał :D

Czyli podsumowując, trzeba:

- sprawdzić i ew. wymienić skrzynkę bezpieczników na taką z wyprowadzonym złączem na moduł check-panela
- zamontować moduł w skrzynce bezpieczników
- sprawdzić i ew. wymienić folię PCB na zegarach na taką, która posiada wyprowadzone złącze niebieskie do wetknięcia w check-panel
- jeśli ktoś chce mieć stan płynu do spryskiwaczy to musi posiadać zbiorniczek z czujnikiem. Czujnik ma 2-pinowe złącze
- poziom płynu chłodniczego - to samo
- poziom oleju - tego nie wiem
- jak ktoś chce mieć jeszcze info nt. spalonej żarówki światła stop-u to musi sprawdzić i ew. wymienić włącznik przy pedale hamulca na taki, który ma 3 piny - w samochodzie jest złącze z 3 pinami
- w samochodzie są wyprowadzone 2 złącza do check-panelu przy zegarach - schowane w desce, trzeba lekko pogrzebać ;)
- w samochodzie są wyprowadzone 3 złącza w okolicy skrzynki bezpieczników do modułu check-panela
- w samochodzie są wyprowadzone złącza do czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy - okolice prawej lampy

Wszystko to (zwłaszcza o wyprowadzonych złączach) dotyczy wersji 1,8 VVT, nie wiem jak by było z innymi.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 18 lis 2019, 22:44
autor: Bichoń
Widzę, że moje 5 lat trzymania kciuków przyniosło rezultaty :)

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 19 lis 2019, 1:09
autor: PastorFSO
Co do poziomu oleju nie wiem czy jest wymagany jakiś moduł, ale na pewno potrzeby jest czujnik poziomu, który występował chyba tylko w silnikach Lampredi.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 19 lis 2019, 14:00
autor: Jam_Belfegor
Jak chcecie mogę wam obfotografować czujniki których brakuje. Występują w moim 2.0 16V z wersji LS

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 19 lis 2019, 18:02
autor: Tomzik
Nie zawadzi ;)

Zawsze to dodatkowa wiedza dla wszystkich zainteresowanych.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 21 lis 2019, 13:38
autor: Jam_Belfegor
No więc tak poniżej macie zestaw czujników do oliwy. Ciśnienie minimalne - czarny z jednym pinem. To ma każdy, zapala kontrolkę na desce - jak dla mnie zbędny czujnik bo jak się zapali to już po silniku :lol: Temperatura oliwy czerwony z płaskim pinem - zegary opcjonalne. Minimalny poziom oleju długa sonda idąca do miski - dwu pianowa wtyczka (mierzy chyba oporność obwodu). Wkręcana w dwóch miejscach (zależny chyba od smoka). Dla smoka starego typu - duża pucha, idzie on tak jak u mnie czyli z tyłu miski pośrodku (od strony dolotu). Miski olejowe w tym miejscu mają korek. Akurat mam druga taką z 2.0 i i niema ona tej sondy - tylko właśnie korek. Dla nowego wąskiego smoka czujnik idzie przez obudowę pompy oleju od str. rozrządu. Tam akurat ja z koleji mam korek. Dwa pierwsze czujniki idą w podstawę filtra oleju za chłodnicę oleju. Na schemacie czujniki 4 i 5 idą do podstawy nr1 Czujnik poziomu oleju to na drugim schemacie piąteczka.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 21 lis 2019, 13:53
autor: Jam_Belfegor
A podstawa na schemacie jest do 2 litrowej jednostki wolno ssącej w VT jest inna, zaś w innych silnikach nie wiem czy w ogóle jest miejsce na takie oczójnikowanie, ale przynajmniej wiecie czego szukać.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 21 lis 2019, 14:05
autor: Bichoń
W 1.8 8v był taki czujnik poziomu oleju. Przy czym pokazywał 'OK' tylko w okolicach maksymalnego poziomu, poniżej 2/3 stanu z bagnetu już świecił na czerwono. Przetestowane w 2 lub 3 egzemplarzach z takim samym rezultatem.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 25 lis 2019, 10:56
autor: PastorFSO
Temat czujników związanych z olejem został wyczerpany przez kolegę Jam_Belfegor, lecz dotyczy on jedynie silników Lampredi (np 1.8/2.0 8v, 2.0 16v/16vT) , natomiast silnik Tomzika, czyli 1.8 16v jest pochodnym Twin Sparka i silników 2.0/2.4 20v, więc posiada miskę olejową aluminiową, bez fabrycznej możliwości montażu czujnika poziomu(chyba, że ktoś sobie coś tam wyrzeźbi). W misce jest za to umieszczony czujnik temperatury oleju, co ciekawe miska pasuje z silników TS z Alfy, ale nie ma wywierconego otworu pod czujnik. Podstawa filtra w 1.8 16v też jest aluminiowa i ma dwa korki, ale nie ma żadnych czujników za to jest zintegrowana z wymiennikiem ciepła olej/ciecz. Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju. A i co do czujnik poziomu to faktycznie jest jedynie na zasadzie "masz za mało oleju, dolej"

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 25 lis 2019, 19:47
autor: vanisch
PastorFSO pisze: 25 lis 2019, 10:56Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju.
Przecież kontrolka niskiego ciśnienia oleju była na desce?

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

: 26 lis 2019, 8:13
autor: Jam_Belfegor
vanisch pisze: 25 lis 2019, 19:47
PastorFSO pisze: 25 lis 2019, 10:56Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju.
Przecież kontrolka niskiego ciśnienia oleju była na desce?
Czujnik ciśnienia i niskiego ciśnienia dwa odrębne czujniki i wskazania. Ten pierwszy podaje Ci dokładne ciśnienie w układzie, a ten drugi zapala jedynie kontrolkę poniżej jakiegoś progu.