Strona 2 z 2
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 26 sie 2014, 14:33
autor: Python25
Popatrz czy w innych przy takim silniku występuje tempomat. Np. w Alfie 166, jak występuje to połowa sukcesu w najgorszym wypadku kupisz sterownik od Alfy i to uruchomisz. Będzie ci jednak potrzebny siłownik który będzie sterownik który będzie sterował przepustnicą. Najlepiej było by gdyby była sterowana elektronicznie.
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 26 sie 2014, 16:07
autor: volf
Python25 pisze:Tempomat w końcu ruszył.
Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami chętnie napiszę co i jak.
To pisz, może też sobie zamontuje
Na początek-czy ten włącznik zespolony z Alfy pasuje bez problemu do Kappy, mam też na myśli wygląd, możesz zrobić jakieś fotki?
Jest jakaś kontrolka załączonego tempomatu i z jaką dokładnością można ustawiać prędkość?
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 26 sie 2014, 16:35
autor: Michor
Python25 pisze:Popatrz czy w innych przy takim silniku występuje tempomat. Np. w Alfie 166, jak występuje to połowa sukcesu w najgorszym wypadku kupisz sterownik od Alfy i to uruchomisz. Będzie ci jednak potrzebny siłownik który będzie sterownik który będzie sterował przepustnicą. Najlepiej było by gdyby była sterowana elektronicznie.
2,4 20v z przepustnicą na linkę, to z tego co kojarzę w
Europie tylko w kappie był.
Potem - poliftowy to w stilo, i w marei (ale marea to tylko w
Brazylii/
Ameryce Płd.)
muszę pinout sterownika gdzieś wycyganić i spojrzeć.
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 26 sie 2014, 19:13
autor: Python25
volf pisze:
To pisz, może też sobie zamontuje
Na początek-czy ten włącznik zespolony z Alfy pasuje bez problemu do Kappy, mam też na myśli wygląd, możesz zrobić jakieś fotki?
Jest jakaś kontrolka załączonego tempomatu i z jaką dokładnością można ustawiać prędkość?
Przełącznik jest idealnie taki sam jak z kappy, identyczne mocowania identyczne wtyczki identyczna funkcjonalność. Dodatkowo dochodzi jeszcze jedna wtyczka do tempomatu. W Lanci są gumy przypominające przeguby w alfie są zwykłe proste gumki, po zsunięciu ich z fabrycznych wgłębień do przełącznika wygląda to w miarę. Na pewno lepiej niż popękane gumy z oryginalnych przełączników z kappy.
Kontrolka w zależności od rocznika i wersji samochodu jest albo jej nie ma w liczniku po lewej stronie, jako pierwsza. W jednej wersji jest tam CRUISE w innych są kierunkowskazy przyczepki. u mnie akurat jest kierunkowskaz przyczepki więc wykorzystałem kontrolkę od alarmu na środkowej konsoli pod nawiewami.
Co do dokładności ustawienia prędkości zupełnie nie rozumiem pytania, jedziesz 60 km/h dajesz na manetce + albo - i masz ustawione 60 km/h, samochód utrzymuje taka prędkość w miarę zapasu mocy jaka dysponuje samochód. Przy większych wzniesieniach prędkość nieznacznie spada ale po pokonaniu wzniesienia wraca do zadanej prędkości. Chyba że wzniesienie jest na tyle duże że nie da rady go samochód pokonać 60 km/h na 5 biegu wtedy spadnie prędkość na tyle że będziesz musiał zmienić bieg. W mojej kappie jeszcze takiego wzniesienia nie znalazłem koło siebie i nie wiem co się stanie.
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 26 sie 2014, 21:19
autor: volf
Co do tej dokładności ustawienia-to chodzi raczej o nowsze auta, ponoć można ustawiać z dokładnością do 10 lub do 1km ale szczerze powiem, że nigdy nie bawiłem się tempomatem i ekspertem nie jestem
Powiedz jeszcze czy oprócz tego przełącznika jest jeszcze jakaś centralka czy wszystko jest w manetce i potrzeba tylko podłączyć odpowiednie kabelki, czy może trzeba coś przestawiać/programować i jaki mniej więcej koszt tego ustrojstwa z alfy

Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 27 sie 2014, 13:08
autor: Python25
Gdybyś miał ten nowszy sterownik w Lanci silnika to potrzebujesz jedynie przełącznika z alfy, jego koszt to około 100 zł w zależności od stanu ja zapłaciłem 80 + wysyłka. W zależności czy masz czujnik pedału sprzęgła czy nie tutaj również jest koszt albo go nie ma. Przełącznik pedału hamulca też w nowszej wersji jest juz taki jak ma być czyli posiada trzy piny. W starszych wersjach jest czujnik dwu pinowy i jest potrzeba zastosowania dodatkowego przekaźnika, koszt takiego przekaźnika to około 10 zł.
Jeżeli już masz spełnione te wszystkie rzeczy sprawdzasz w złączce komputera czy piny potrzebne do tempomatu są zajęte czy nie, jeżeli są zajęte to prawdopodobnie masz gotową instalację pod tempomat, jak są wolne to musisz zorganizować piny (ja wyjąłem je z innych wtyczek samochodowych które miałem w domu, ale można dostać takie wtyczki w auto złomach) i podłączyć te 6 przewodów do sterownika samochodu i poprowadzić je do wyłącznika zespolonego pod kierownicę.
Na tym sprawa się kończy, cieszymy się tempomatem.
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 27 sie 2014, 20:50
autor: volf
To były 2 rodzaje ECU, można je jakoś odróżnić?
U mnie jest taki
DSC01663 (Medium).JPG
będzie odpowiedni
Co do czujników przy pedałach to chyba są właściwe, bo FES/MES odczytuje czy pedał wciśnięty czy zwolniony (zarówno sprzęgła jak i hamulca)

Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 27 sie 2014, 22:13
autor: Python25
To tylko pokazuje że masz oba czujniki, a to czy czujnik hamulca ma trzy styki musisz dopiero sprawdzić. Przy tempomacie musisz mieć przełącznik z trzema stykami bo dodatkowy impuls od tempomatu dochodzi do sterownika.
Sterownik masz inny niż ja więc bardzo prawdopodobne że tempomat będzie działał bez najmniejszego problemu.
Sprawdź czy we wtyczce B to jest druga od prawej strony (jest opisana) czy masz zajęte piny 14,16,20,22
Re: Kappa - przełącznik zespolony od Alfy 166/tempomat?
: 27 sie 2014, 23:24
autor: Ramzes_II
@ volf masz najnowszą wersję sterownika i oprogramowania.