Strona 2 z 4

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 15:27
autor: Michor
No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 16:07
autor: dawidson
Michor pisze:Tylko że:
1) 2,4t na bezpiecznie to będzie raczej soft turbo
2) z 2,4 na soft turbo wytarga się te 220 km (tyle samo co z 20vt)
3) większy skok wału przy doładowaniu (moim zdaniem) zwiększa ryzyko awaryjności...

To nie lepiej 2.0 20VT już do końca?
Moc podobna będzie (jak nie ta sama) w serii - a zdecydowanie bardziej wytrzymałe będzie...

Pomijam przypadek zamówienia tłoków do 2,4 pod turbo i kutych korb - bo wtedy dobrym holsetem można i 400 wydmuchać:)
Większy skok to i większy moment.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 18:20
autor: dibo
no i wszystko jasne.
a jescze jedno pytanie.

niema znaczenia czy kupie dol z kappy czy ze stillo?

Ja mam glowcie ok(od 20VT) wieksze zawory i najostrzejsze walki. moj hgt 147 koni zrobil na 1/4 15.1 sek gdzie 155 robi 15.8 tak wiec mysle ze jest lekko powyzej 160km.

wydaje mi sie ze z moja glowica moze cyknoc okolo 180 paru koniuw a ten moment z wykresu jest MEGA!.

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 18:48
autor: dibo
i wydajem i sie ze 2.4 ma nizej odciecie niz 2.0 wiec ciekawe jak bedzie na kompie 2.0

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 20:23
autor: Michor
Kompy pasują zamiennie z tego co słyszałem.

nie wiem w sumie gdzie jest odcięcie u mnie bo mi szkoda panewek na takie zabawy :P
kręcenie ponad moc max i tak nie ma sensu - więc do tych 6100 dochodzi bez problemu.


Czyli głowicę od 20VT masz przerobioną na większe zawory? bo nie powinna ich mieć w każdym razie.

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 20:49
autor: dawidson
Michor pisze:Kompy pasują zamiennie z tego co słyszałem.

nie wiem w sumie gdzie jest odcięcie u mnie bo mi szkoda panewek na takie zabawy :P
kręcenie ponad moc max i tak nie ma sensu - więc do tych 6100 dochodzi bez problemu.


Czyli głowicę od 20VT masz przerobioną na większe zawory? bo nie powinna ich mieć w każdym razie.
To czy jest sens kręcić do końca zależy tylko i wyłącznie od specyfikacji trasy.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 21:20
autor: Michor
True.

Pamiętaj że mam Kappę i latanie na odcięciu nie do końca przystoi :P

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 22:26
autor: topcio
A tam nie przystoi :roll: , ja nie ma oporów :lol: , zwłaszcza jak wracam z pracy przed północą :roll: .

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 23:41
autor: dibo
Obrazek

to rozmiary zaworow mojej starej glowicy i tej ktora mam teraz.jak widac roznica wydechowych 2mm i ssacych prawie 4rech.mowiono mi ze to lgowica z turbo.zawory sa wieksze duuzo golym okiem zreszta nietylko.
same okna duzo wieksze musialem mocno pilowac kolektory zeby rantu niebylo.jezeli to nie z turbo to co?bez dekla ja zakupilem za smieszne 100zl:P

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 23:59
autor: Michor
czekaj czekaj - porównaj sobie rozmiary.

STara się zgadza z tym co napisałem (uśredniałem zapisy z serwisówki) dla 2.0
nowa zgadza się z tym co napisałem dla 2.4

Moim zdaniem- a może to nie jest głowica z 20Vt? tylko z 2,4? :)

Albo- w 20vt w kappie były inne niż w 20vt we fiacie.

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 10 lip 2013, 0:03
autor: dibo
no chyba ze.wiec walki sa tez ostrzejsze sporo.

w kazdym badz razie roznica na tej co teraz mam jest duza.przyyblo mocy.jak bede robil przesczep jescze ja zportinguje.

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 10 lip 2013, 0:13
autor: dawidson
dibo pisze:no chyba ze.wiec walki sa tez ostrzejsze sporo.

w kazdym badz razie roznica na tej co teraz mam jest duza.przyyblo mocy.jak bede robil przesczep jescze ja zportinguje.
Co znaczy "sporo"?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 10 lip 2013, 2:45
autor: Michor
Albo jakieś tuningowe wałki albo nie wiem co.
(dolotowy)
2,4 to = 226 deg
2.0 "słabe" = 209 deg
2.0 "mocne" = 230 deg
2.0 20VT = 226 deg...

(wydech)
2,4 to = 226 deg
2.0 "słabe" = 209 deg
2.0 "mocne" = 220 deg
2.0 20VT = 220 deg...

hmmm wychodzi że czysto teoretycznie (bo nie znam profilu krzywek - a to jest istotne bardziej niż stopnie) najostrzejsze wałki ma "mocne" 2.0 N/A, potem 2,4....
(co ma sens w sumie bo przy turbo to ma ciutek mniejsze znaczenie z powodu nadciśnienia w dolocie)

To skąd te sporo ostrzejsze wałki?
Może ma ktoś dostęp do danych z fiatów?
Może "zkoksowali" wałki w HGT na 270 w serii :P

EDIT:
Ktoś coś liczył, sprawdzał kiedyś u was? bo trochę mam wrażenie że to taka "garażowa" wiedza pt. ktoś kiedyś powiedział że w 20Vt jest ostry wałek i tak to potem lata z ust do ust bez jakiś potwierdzeń....
No i druga sprawa...
180KM i 250 Nm
Przypomnę tylko że SERYJNIE kappa miała 175km i 230Nm.

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 10 lip 2013, 3:04
autor: dawidson
Prawie zawsze seryjne wałki w silniku NA mają dłuższe czasy otwarcia. Dodatkowo warto pamiętać, że generalnie im "ostrzejsze" wałki tym bardziej moment przesuwa się w stronę górnego zakresu obrotów - naturalnie kosztem słabszego "dołu". Te silniki powstawały dość dawno i łagodne wałki pomagały zlikwidować efekt turbodziury w niskim zakresie obrotów.

Ze swojej strony radziłbym się na spokojnie zastanowić co chcemy osiągnąć i do czego auto ma służyć a dopiero później składać wszystko w całość. Super ostre wałki nie mają sensu jeśli auto ma służyć do czegokolwiek niż drag. Jeśli setup jaki Cię interesuje to tzw "Fast Road" to zostawiłbym wałki z turbo a dopiero później ewentualnie zaczął szukać idealnego zestawu. Przy czym Obstawiam, że najdawniejszy do jazdy na codzień będzie dolotowy ze zwykłego i wydechowy z turbo.

Pamiętaj też, że powiększając pojemność o blisko 25% i tak będziesz miał olbrzymi zapas momentu - tym bardziej, że zwiększasz skok a nie średnicę. Naturalnie obniży to maksymalne bezpieczne obroty bo większy skok to też większa prędkość tłoka - ale niższe maksymalne obroty nadrobisz momentem.

Złóż to z głową i nawet jeśli moc maksymalna będzie taka sama jak w analogicznym 2,0T to 2,4T będzie dużo szybsze bo w średnim zakresie obrotów dostarczy dużo więcej mocy.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 10 lip 2013, 16:13
autor: dibo
Blokad od 2.0 niemoglem przykrecic na wydechowy bo niedolegala do kolkow.tak ja krzywka podnosila. Jednak ustawilem to na blokadach z 2.0.