Strona 2 z 2
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 18 gru 2012, 20:26
autor: adamM20
volf pisze:Obawiam się, że w silnikach R5 będzie problem z dobraniem zamienników tych łożysk
Miałem starą rolkę od napinacza paska micro i trochę się bliżej przyjrzałem sprawie
Z wybiciem łożyska nie było problemu, ale dalej nie jest już różowo. Po pierwsze łożysko jest dwurzędowe, a jego bieżnia wewnętrzna jest niejako częścią rolki, o zakupie takiego łożyska w jakimś sklepie trzeba chyba zapomnieć
Pozostaje oczywiście możliwość zrobienia całkiem nowej rolki na tokarce (dopasowując bardziej typowe łożysko), ale przy braku własnej tokarki to takie przedsięwzięcie jest raczej pozbawione ekonomicznego sensu
podejrzewam, że podobnie ma się sprawa z pozostałymi 2-ma rolkami
.... możesz podać wszystkie wymiary łożyska?
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 18 gru 2012, 20:37
autor: volf
adamM20 pisze:
.... możesz podać wszystkie wymiary łożyska?
Proszę:
-średnica zewnętrzna 37mm
-średnica wewnętrzna 10mm (w tym otworze rolka jest przykręcana śrubą do napinacza)
-szerokość bieżni wewnętrznej to 26mm a zewnętrznej 24mm
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 18 gru 2012, 21:44
autor: adamM20
volf pisze:adamM20 pisze:
.... możesz podać wszystkie wymiary łożyska?
Proszę:
-średnica zewnętrzna 37mm
-średnica wewnętrzna 10mm (w tym otworze rolka jest przykręcana śrubą do napinacza)
-szerokość bieżni wewnętrznej to 26mm a zewnętrznej 24mm
...no tak jest z tymi wymiarami problem, przejrzałem wszystkie dostępne katalogi i niestety brak jest takiego wymiaru. Jutro postaram sie jeszcze przekazać wymiary do hurtowni, w której zaopatruję się w łożyska może coś poradzą. W zasadzie najważniejszy jest wymiar zewnętrzny dlatego, że dla pozostałych można wytoczyć tulejki redukcyjne. Jutro odezwę się w sprawie łożysk.
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 19 gru 2012, 20:12
autor: adamM20
witaj Wolf
w hurtowni potwierdzili, że jest to rodzaj łożyska w wykonaniu specjalnym trudnym do skatalogowania ale jest tam pewien uparty Gość, który powiedział ".... to niemożliwe aby na takie łożysko nie sposobu" i szuka dalej, jutro albo sukces albo porażka, poczekajmy zobaczymy!
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 19 gru 2012, 21:51
autor: volf
Wiesz, ja też kiedyś szukałem tego łożyska, z tym, że nie aż tak dogłębnie
Podejrzewam, że nawet jak się znajdzie to cena może być
Dzięki za zaangażowanie i melduj jak będą jakieś wieści

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 20 gru 2012, 16:55
autor: adamM20
[quote="volf"]Wiesz, ja też kiedyś szukałem tego łożyska, z tym, że nie aż tak dogłębnie
Podejrzewam, że nawet jak się znajdzie to cena może być
.... niestety zakup takiego łożyska nie jest możliwy, łożysko to jest w wykonaniu specjalnym i dostarczane jest pod indywidualne zamówienie producenta części samochodowych tak więc rozwiązanie problemu w wersji I nie wchodzi w grę.
Rozwiązanie problemu wersja II:
kupujesz dwa kulkowe, jednorzędowe łożyska 6301 2RS C3 (FAG, SKF), które posiadają wymiary 12x37x12, śrubę M12 klasy 10.9, jedną podkładkę d=12,2 oraz jedną podkładkę d=10,2, obie o grubości 1mm i odpowiednio wysokiej klasy wytrzymałościowej. Na tokarce staczasz część śruby do wymiaru gwintu M10 tak aby długość tego gwintu w stosunku do oryginalnej śruby była o 1 mm dłuższa. Reszta już jest prosta. Całkowity koszt to cena łożysk + 20 PLN reszta łącznie z opłaceniem tokarza lub chwilowego dostępu do tokarki. Gwarancja min. 100 tyś km obejmująca w zakresie takiego przebiegu 100%-ową cichobieżność.
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 22 gru 2012, 14:32
autor: adamM20
...zupełnie na koniec moich prac z rolkami przesyłam zdjęcie obu rolek po kapitalce. Kołnierz zabezpieczający został "zagnieciony" prasą do stanu wyjściowego a tak na marginesie to jego grubość gwarantuje od 3 do 4 cykli rozgniecenia i zagniecenia co w sumie daje przebieg rolek od 500 do 600 tkm a więc prawie są nieśmiertelne. W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 22 gru 2012, 22:23
autor: conq
Hmm nie uruchomisz czasem usługi regeneracji rolek dla forumowiczów?

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 23 gru 2012, 0:29
autor: adamM20
...czemu nie tyle, że każde następne 15 min. dłuższej nieobecności w domu może oznaczać poważne komplikacje małżeńskie a tego się obawiam .... i tak mam już dużo problemów.
Tak poważnie to nie jest to wielka filozofia a jak widać kluczem do sukcesu jest dobra prasa, nawet najprostsza tokarka i .... suwmiarka. Dodam tylko, że koszt regeneracji obu rolek to: 110,00 (dwa łożyska)+20,00 (dostęp do prasy)=130,00 PLN
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 24 mar 2013, 21:01
autor: adamM20
...odświeżam temat ponieważ po rolkach przyszedł czas na napinacze obu pasków, rozrządu i wielorowkowego. W moim przypadku oba napinacze są już nieprodukowane. Do mojej kappy produkcja napinaczy paska rozrządu skończyła się już dawno a resztki stanów magazynowych liczone są w sztuki (może jest ich z 15 sztuk na całym świecie) a ceny tych nielicznych dostępnych zapewne obłędne. Nie lepiej jest z napinaczami pasków wielorowkowych, których konstrukcja została zmieniona w 1996 roku co wiąże się z tym, że już dawno słuch zaniknał po jakichkolwiek stanach magazynowych nowych części. W każdym bądź razie mój silnik 3,0 24V z 1995 roku jest pod tym względem specyficzny ponieważ oba napinacze są starej konstrukcji opartej o hydrauliczny napinacz paska rozrządu i sprężynowo-olejowy naciągacz paska wielorowkowego. Tak na marginesie to zmienione konstrukcyjnie oba napinacze na nowsze są z punktu widzenia ich wytrzymałości i trwałosci jakimś nieporozumieniem ale to temat na inną dyskusję a póki co do rzeczy:
1) napinacz paska rozrządu: stara rolka napinacza nr 60810660 to łożysko SKF 633254 z wciśniętą w nie tuleją mimośrodową o wymiarach 35x58x30. Łożysko znalazłem w hurtowni w Petersburgu ale jego ściagnięcie ze względu na koszty dostawy jest zupełnie nieopłacalne. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest wyciśnięcie ze starej rolki tulejki mimośrodowej a następnie wciśnięcie jej w dwa lub trzy łożyska kulkowe 61907 o wymiarach 35x55x10. Na koniec pozostaje wytoczenie na tokarce tuleji o wymiarach 55x58x30, w którą zostaną wciśnięte łożyska z mimośrodową tulejką-piastą i nowa, prawie oryginalna rolka jest gotowa. Koszty nowej rolki podam po jej wykonaniu ale koszt w wysokosci 100 PLN nie powinien zostać przekroczony.
2) napinacz paska wielorowkowego: ..... i tu mam pytanie do Kolegów czy ktoś już ten temat może przerabiał? Może ktoś dobrał jakąś podobną rolkę napinacza? Mogę liczyć na jakąś podpowiedź? Jesli tak to nie będę musiał kombinować i chętnie zkorzystam z czyjegoś doświadczenia.
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
P.S.
zamiana (jeśli w ogóle jest możliwa) starych napinaczy na nowe (dostępne) ze wzgledów na chęć posiadania oryginalych, stosowanych w dniu produkcji rozwiązań nie wchodzi w grę.
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 29 mar 2013, 19:06
autor: adamM20
....niestety z rolką napinacza 2 z racji kompletnego braku jakiegokolwiek zamiennika muszę zakombinować. Po rozcięciu zewnetrznej bieżni starej rolki wyciągnąłem bieżnię wewnętrzną. Jej wymiary to 32x42 (dw/dz) tak więc jeśli uda się ją przetoczyć do wymiaru 32x40 to można wcisnąć dwa łożyska 61908 2RS (bez tulejki dystansowej). Wymiary łożysk to 40x62x12 dlatego wystarczy wytoczyć tuleję o wymiarach 62x75x6,5, wcisnąć ją symetrycznie na łożyska i rolka gotowa.
W przyszłym tygodniu postaram się złożyć obie rolki do kupy i oczywiście zdam relację, może komus się przyda.
Pozdrawiam
Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego
: 11 kwie 2013, 23:39
autor: adamM20
Na zakończenie tematu dwie fotki rolek napinających paska rozrządu i wielorowkowego po małych kombinacjach opisanych powyżej. Może komuś się przyda.
Pozdrawiam
P.S.
dokładnie obejrzałem bieżnie starych łożysk i szczerze mówiąc ich zużycie (ocena subiektywna) oceniłem na góra 40-50% (przebieg rolek około 100-120 tkm). Jeśli komuś uda się zdjąć osłonki łożysk rolki a następnie dokładnie wymyć rolkę w benzynie to po ponownym napełnieniu łożyska świeżym smarem połączonym z udanym wciśnięciem osłonek gwarantuję, że rolki zrobią kolejne 100 tkm.

Oczywiście dotyczy to starszego typu rolek na dwurzędowych łożyskach.