Strona 2 z 4
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 03 wrz 2012, 23:03
autor: grigor
rysiuwalus pisze:Akademickie rozwarzania lub nie,ale w razie draki to mój portwel bedzie pusty.Egr po coś jednak jest więc w razie usterki trzeba to naprawić,a nie poprawiać fabryke-bez dokładnych danych konstrukcyjnych-jak pisze -grigor.
Sama jak to piszesz "fabryka" tak bajecznie rozwinęła koncepcję EGR, że w alfach producent sam zaleca wstawienie zaślepki. Dla mnie EGR to tylko tylko zbędny element w silniku który pod hasłem ekologii został tam na siłę wsadzony (podobnie do DPF). Służy głównie producentowi który zarabia na naprawach i serwisie tych cudownych full eko mechanizmów.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 04 wrz 2012, 6:37
autor: Ramzes_II
Ale spokojnie Panowie, jedni wolą napadać winkle, a inni bzykać kozy bez trzymanki.
Koledze Rysiowi nikt tu nie proponuje zaślepienie EGR, chce mieć, to ma. Nikt nikogo tu do niczego nie zmusza. Zresztą kolega Rysiu jest z tego co zdążyłem zauważyć mechanikiem, a ja robie poniekąd pracę na jego niekorzyść. Wiecej luzu moi drodzy

Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 06 wrz 2012, 12:57
autor: rysiuwalus
FXX-czytaj dokładnie co jest napisane-zawór można naprawiać,nawet jeśli uszkodzi się cewka,nie wsoominając o czyszczeniu elemenyu mechanicznego.Po co zaraz eymieniać i jak piszesz "zabijac żabki pod Augustowem.Jeszcze jedno teraz musze coś zrobić z zaworem w Cromie 2006 1,9 16v cf4 -może też mam zaślepic co?
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 06 wrz 2012, 13:43
autor: FXX
Zaraz, zaraz, rozmawiamy o Cromie czy o Lybrze, bo nie bardzo rozumiem, co ma piernik do wiatraka.
W tym konkretnym silniku można spokojnie ten zawór zaślepić i mieć święty spokój. Co do Twojego argumentu to jest lekko mówiąc z ..., co z resztą Ci napisał Dominik.
Poza tym praktycznie każdy znający się na rzeczy człowiek podnosząc moc w tym silniku zaślepia ten zawór. Dlaczego, jak myślisz?
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 07 wrz 2012, 8:47
autor: rysiuwalus
Nie każdy zaślepia zawór przy podnoszeniu mocy,widziałem na hamowni jak to się robi,fachowiec zgra to wszystko razem i bedzie chodziło.Z resztą po co zaślepiać jak i tak podczas przyspieszania egr jest zamknięty.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 07 wrz 2012, 18:01
autor: FXX
Dziwne, bo rozmawiałem już z wieloma ludźmi z forum Alfy i każdy kto podnosił moc silnika zaślepiał EGR, a nikt tam nie robił tego u pana Wiesia w garażu. A dlaczego? Bo ten badziew po przebiegu rzędu 150-180tys. regularnie się w większości przypadków zacina i co jakiś czas są z nim problemy. A jak się zatnie to już przy obciążeniu się nie zamyka i jak to rzekł pana Siara Siarzewski - "cały misterny plan w pizdu".
Zrobisz, jak będziesz, chciał, dla mnie EGR w tych silnikach to gó..., którego najlepiej się pozbyć, bo w niczym nie pomaga, a co jakiś czas się zacina/psuje etc. i są problemy.
A jeżeli w czymś pomaga to proszę wytłumacz mi jak (ekologia to dla mnie żaden argument).
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 09 wrz 2012, 20:14
autor: rysiuwalus
"ekologia to żaden argument"-to dlaczego mniej ekologiczych aut nie wpuszczają do centrum miast,bo może nie chcą oddychać tym syfem co leci z rury.testowałem swą lancie z zaślepionym zaworem było nawet nieżle tylko dławiła się przy 2500 rpm,zimą miałem problemy z dogrzaniem motora na krótkich odcinkach,częsciowo zapobiega także gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki przy chamowaniu silnikiem w czasie wiekszych obciążeń motoru.Wpływa także na obniżenie temperatury spalania,a im niższa temperatura tym w danej objętości jest więcej tlenu,a to znowu ma wpływ na osiągi.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 09 wrz 2012, 20:56
autor: FXX
rysiuwalus pisze:"ekologia to żaden argument"-to dlaczego mniej ekologiczych aut nie wpuszczają do centrum miast,bo może nie chcą oddychać tym syfem co leci z rury.testowałem swą lancie z zaślepionym zaworem było nawet nieżle tylko dławiła się przy 2500 rpm,zimą miałem problemy z dogrzaniem motora na krótkich odcinkach,częsciowo zapobiega także gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki przy chamowaniu silnikiem w czasie wiekszych obciążeń motoru.Wpływa także na obniżenie temperatury spalania,a im niższa temperatura tym w danej objętości jest więcej tlenu,a to znowu ma wpływ na osiągi.
Skoro wierzysz w piep.... kilku nawiedzonych ekologów to nie mój problem. Jakbyś chociaż raz skorzystał z możliwości jakie daje Internet to byś wiedział, że to co produkują samochody to kropla w morzu albo i oceanie.
A co do Twoich argumentów to wybacz, ale imho - brednie. Dławiła się przy 2500rpm? Dlaczego skoro przy tych obrotach i tak zawór jest zamknięty? Zapobiega gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki

Wybacz, ale przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo, zatem nie masz spalin, więc turbo traci obroty w sposób naturalny tj. można przyjąć że działa na nie siła bezwładności, więc gdzie ten gwałtowny spadek obrotów?
Obniżenie temp spalania? Pytam po raz kolejny - jakim cudem skoro jest zamknięty przy dodawaniu gazu?
A co do tej Cromy to nie wiem akurat jak tam, ale kolega zaślepił to gó... w Delcie 1,6JTDm i jakoś problemu nie ma. Do tego wywalony PDF i remap silnika.
Ale jak już powiedziałem, chcesz naprawiaj go sobie, Twój samochód i nic mi do tego. Ja przy pierwszej sposobności zlecę jego zaślepienie i wyłączenie w sterowniku silnika, ale to pewnie dopiero w przyszłym roku przy okazji ewentualnego podniesienia mocy.
Z mojej strony EOT
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 10 wrz 2012, 7:27
autor: Ramzes_II
rysiuwalus pisze:"ekologia to żaden argument"-to dlaczego mniej ekologiczych aut nie wpuszczają do centrum miast,bo może nie chcą oddychać tym syfem co leci z rury.testowałem swą lancie z zaślepionym zaworem było nawet nieżle tylko dławiła się przy 2500 rpm,zimą miałem problemy z dogrzaniem motora na krótkich odcinkach,częsciowo zapobiega także gwałtownemu zwolnieniu obrotów sprężarki przy chamowaniu silnikiem w czasie wiekszych obciążeń motoru.Wpływa także na obniżenie temperatury spalania,a im niższa temperatura tym w danej objętości jest więcej tlenu,a to znowu ma wpływ na osiągi.
Ale walczycie

Ryszard, EGR w tych konkretnie silnikach (1.9 i 2.4 JTD (nie TDS!) CF2, oraz 1.9 i 2.4 JTD CF3) nie kontroluje, ani nie zabezpiecza turbosprężarki. Podobnie jak katalizator. To w 1.9 TDI katalizator zabezpieczał turbinę przez "rozkręceniem", blokując przepływ spalin, nie pozwalał na zwiekszenie lub przekroczenie doładowania.
Powtórzę jeszcze raz. W tych konkretnie silnkach EGR jest elementem stricte ekologicznym, dlatego producent oprogramowania przewidział możliwość jego "wyłączenia" pstryczkiem na mapach, podobnie jak ABS, ESP i kolejne bajery.
W zależności od rynku i wersji wyposażenia - poprzez modyfikację mapy "switch-y", możemy dopasować sterownik do samochodu.
Sięgnąłem do archiwum i doszukałem się że masz Lybre 1.9 115 CF3. W sobotę remapowałem taki sterownik, od razu zaślepienie EGR i wyłączenie w programie.
Autko rusza bez przegazówki (wczesniej aby ruszyć należało zwiekszyć obroty lekko), nie przydusza się i nie łapie kangurka jak puścimy sprzegło bez gazu na 1 biegu.
Dławienie o którym piszesz ma miejsce przy zaślepieniu EGR w sterownikach CF3 bez wyłaczenia zaworu w mapach. Jesli byś wyłączył obsługe EGR w sterowniku, wówczas byś dlawienia, ani błędu nie miał.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 13 wrz 2012, 5:18
autor: redy19
Przeczytałem ten cały post i nadal nie wiem jaki jest cel w zaslepianiu egr ? może ktoś powie konkretnie dlaczego i w czym przeszkadza nie zaslepiony ?
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 13 wrz 2012, 15:39
autor: Jabluszko
Ogólnie w tym, ze przestaje poprawnie działać, bo się (za)brudzi i tyle. Możesz go czyścic i dopieszczać, wymieniać na nowy - jedna szkoła. Lub druga szkoła - zaślepić, wyłączyć w sterowniku i o nim zapomnieć...
Masz wybór, a reszta to... kwestia gustu.
Pozdrawiam
JM
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 13 wrz 2012, 17:04
autor: redy19
O widzisz trzeba było tak odrazu

Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 13 wrz 2012, 17:29
autor: skyblu
W ASO można kupić fabryczną zaślepkę do egr z kilkoma otworkami na powierzchni tak by całkowicie egr nie był zaślepiony /informacja z serwisu/ tyczy to nowych silników
pozdrawiam

Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 13 wrz 2012, 19:18
autor: FXX
Z tego co Dominik mówił, to producent po prostu zalecił wstawienie tego elementu z racji błędu, w wyniku którego za dużo spalin leci do EGRu.
Re: Lybra 2.4 JTD - zaślepienie EGR
: 14 wrz 2012, 9:31
autor: merbart
Jabluszko pisze:Ogólnie w tym, ze przestaje poprawnie działać, bo się (za)brudzi i tyle. Możesz go czyścic i dopieszczać, wymieniać na nowy - jedna szkoła. Lub druga szkoła - zaślepić, wyłączyć w sterowniku i o nim zapomnieć...
Masz wybór, a reszta to... kwestia gustu.
Pozdrawiam
JM
dodam że syf, który osadzony jest w przewodach i w samym zaworze często jest "połykany" do cylindrów. Zaślepić dla dobra silnika.
Pozdrawiam