Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 18 mar 2013, 19:44

To znaczy komu i co niby zmaścił ?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 18 mar 2013, 19:48

Osobiście znam tylko dwa przypadki, gdzie sprzęgło czy docisk po poprawkach mówiło "pa pa" w krótkim okresie czasu, ale przy tej okazji trochę przeglądałem sieć i tych przypadków znalazło się więcej.
Aczkolwiek sam nie oceniam, bo nie korzystałem z usług tego Pana.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 18 mar 2013, 21:02

Proszę, opisz szczegółowo te dwa znane Ci przypadki. To może być bardzo ciekawe. Proszę, również odpowiedz, co rozumiesz pod stwierdzeniem "sprzęgło czy docisk ..."

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 18 mar 2013, 21:58

Jedyne co Ci mogę opisać to to w jakim samochodzie i co się sypnęło. To są wszystkie szczegóły jakie znam.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 16:50

Ponieważ z byle jakością należy walczyć, a wiedza techniczna oparta jest na konkretach, bardzo proszę o podanie szczegółów.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 17:13

BMW 330i padł docisk (silnik i napęd seria)
Audi S4 - padła tarcza sprzęgła - miała być policzona i zrobiona pod większą moc i moment, a sypnela się już po początkowych modyfikacjach.

Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

dawidson

Odp: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: dawidson » 19 mar 2013, 17:26

BogdanA pisze:350 niutonów to żadna moc dla seryjnego sprzegła
kwestia twojego stylu jazdy
Tego nie da się ot tak powiedzieć. Zależy gdzie i w jaki sposób te 350 Nm się ,pojawia.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

dawidson

Odp: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: dawidson » 19 mar 2013, 17:29

marek_krupa pisze:Proszę, opisz szczegółowo te dwa znane Ci przypadki. To może być bardzo ciekawe. Proszę, również odpowiedz, co rozumiesz pod stwierdzeniem "sprzęgło czy docisk ..."
A co tu rozumieć? Jedno i drugie spełnia swoją rolę a dość często jest tak, że sprzęgło ślizga się bo docisk nie daje rady. W przypadku sportowych sprzęgieł dużo częściej niż w przypadku seryjnych.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 18:52

Ja jednak, prosiłbym bardzo o ściśle techniczne określenie, co w tych przypadkach było robione i co zostało uszkodzone. Twoje "padło" niestety jest bardzo lakoniczne.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 19:45

A ja jednak prosiłbym byś zaczął czytać ze zrozumieniem...
Jasno Ci napisałem, że jedyne szczegóły jakie znam to model samochodu i jaka część się wysypała. Resztą się nie interesowałem, bo do niczego mi to potrzebne nie było. Ale o tym wspominałem już wcześniej...
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 20:14

To może możesz podać namiary do posiadaczy tych uszkodzonych samochodów, może od nich coś konkretnego się dowiem.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 19 mar 2013, 20:17

Jedyne ich dane jakie znam to imiona, a to Ci za wiele nie pomoże ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 19 mar 2013, 20:28

Może jak spotkasz ich na piwie, to poproś o dane kontaktowe. Obiecuję, że zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych uzyskanych informacji nie będę przetwarzał.

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: marek_krupa » 27 mar 2013, 23:21

Czekam nadal na kontakty do gości co im "padły docisk i sprzęgło". Tymczasem podaję najprostszą metodę wzmocnienia sprzęgła. Oryginalne wymiary tarczy sprzęgła to fi 235/165 mm. Radzikowski może zakuć nowe okładziny o wymiarach fi 235/155. Dzięki temu zabiegowi mamy większą powierzchnię i to bez przeróbek koła i docisku. Dodatkowo zastosowane okładziny LUK są na blaszanej podkładce co zabezpiecza przed ich rozerwaniem.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10681
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprzęgło regenerowane-wzmacniane

Post autor: FXX » 27 mar 2013, 23:34

marek_krupa pisze:Czekam nadal na kontakty do gości co im "padły docisk i sprzęgło".
Nie liczyłbym na szybkie uzyskanie jakichkolwiek kontaktów, bo ja się po prostu z nimi nie widuję. Z resztą ciężko się widzieć jak się mieszka i funkcjonuje w różnych krańcach Polski.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”