Strona 2 z 2

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

: 21 lip 2012, 23:42
autor: Toper
Krzysiek82 pisze:Pamiętaj, że kratki od skrajnych stron (pasażer i kierowca) słabo wieją z uwagi na układ kanałów. Także tam nie mierzy się temperatury. Serwisówka mówi o pomiarze temperatury w środkowych kratkach. Prawidłowy zakres to 8-12 stopni na 3 kreskach dmuchawy i pozycji LO temperatury. Jeśli masz 10, to jest to prawidłowe. Ja miałem co prawda 6 stopni, ale:
1. Temperatura na zewnątrz była wtedy około 15 stopni
2. Mam całe bebechy kompresora nowe, skraplacz nowy i osuszacz także nowy! Więc jego wydajność może być dużo większa niż już kilku / kilkunastoletniego.

Inna sprawa, że jak były upały - słońce waliło żarem w dach, szybę, itp., to z kratek też mi leciało około 9 stopni.

Według mnie wszystko jest ok.
mierzyłem w środkowych kratkach (pod radiem) i jest różnica ok 4-5 stopni pomiędzy kierowcą i pasażerem. Stąd podejrzewam, że ten nieszczęsny silniczek nie domyka kanału. Pewnie jak jest upał to jest jeszcze większa różnica. No trudno, będę musiał tam znowu zajrzeć.
Dzięki za info z tymi 10 stopniami, nie będę się martwił, że coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Toper

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

: 22 lip 2012, 11:20
autor: Krzysiek82
Toper pisze:
Krzysiek82 pisze:Pamiętaj, że kratki od skrajnych stron (pasażer i kierowca) słabo wieją z uwagi na układ kanałów. Także tam nie mierzy się temperatury. Serwisówka mówi o pomiarze temperatury w środkowych kratkach. Prawidłowy zakres to 8-12 stopni na 3 kreskach dmuchawy i pozycji LO temperatury. Jeśli masz 10, to jest to prawidłowe. Ja miałem co prawda 6 stopni, ale:
1. Temperatura na zewnątrz była wtedy około 15 stopni
2. Mam całe bebechy kompresora nowe, skraplacz nowy i osuszacz także nowy! Więc jego wydajność może być dużo większa niż już kilku / kilkunastoletniego.

Inna sprawa, że jak były upały - słońce waliło żarem w dach, szybę, itp., to z kratek też mi leciało około 9 stopni.

Według mnie wszystko jest ok.
mierzyłem w środkowych kratkach (pod radiem) i jest różnica ok 4-5 stopni pomiędzy kierowcą i pasażerem. Stąd podejrzewam, że ten nieszczęsny silniczek nie domyka kanału. Pewnie jak jest upał to jest jeszcze większa różnica. No trudno, będę musiał tam znowu zajrzeć.
Dzięki za info z tymi 10 stopniami, nie będę się martwił, że coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Toper
Zaraz, zaraz... Co znaczy różnica między kierowcą i pasażerem? Mówimy o tych skrajnych kratkach przy szybach bocznych (wtedy jest mniejszy nadmuch i większa temperatura) czy o tych dwóch kratkach środkowych, z których jedna jest dla kierowcy, a druga dla pasażera? Bo tam różnicy nie powinno być w temperaturze i nawiewie. Ba, tam nie chyba rozdziału silniczkiem, bo to jest wspólny kanał regulowany tylko żeberkami kratek...

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

: 22 lip 2012, 11:25
autor: FXX
A z tego co mi wiadomo, to na środku również jest rozdział. Z tego wynikają chociażby problemy z tym, że z jednej strony klima działa normalnie, a z drugiej silniczek się zacina i leci np tylko ciepłe.

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

: 22 lip 2012, 11:56
autor: Krzysiek82
Faktycznie. Masz rację. W końcu są dwie strefy :)

Re: Lybra - co wyłącza / załącza klimatyzator podczas pracy

: 22 lip 2012, 21:49
autor: Toper
FXX pisze:A z tego co mi wiadomo, to na środku również jest rozdział. Z tego wynikają chociażby problemy z tym, że z jednej strony klima działa normalnie, a z drugiej silniczek się zacina i leci np tylko ciepłe.

dokładnie tak jest u mnie :-(

Pozdrawiam
Toper