Strona 2 z 2

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 03 lip 2011, 22:19
autor: topcio
w 123 był na 4 zęby

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 03 lip 2011, 22:23
autor: argenta67
topcio1 pisze:w 123 był na 4 zęby
Musisz kupić dużą nasadkę i wypiłować taki klucz na trzy zęby, ale przed odkręceniem podgrzać do czerwoności.

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 03 lip 2011, 22:31
autor: przemas81
tak podgrzanie pomoże niewątpilwie ale przy okazji szlag trafi łozysko czy co tam jest,ja twierdze ze lepiej nawiercić nakrętkę w kilku miejscach i przeciąc-przeciez i tak stara idzie na śmietnik a z nowym przegubem zakłada się nowa nakrętke-ale to moje zdanie...

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 03 lip 2011, 22:50
autor: topcio
Przegub nie idzie na złom.

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 04 lip 2011, 0:45
autor: volf
Można jeszcze spróbować coś dospawać do tej nakrętki, to chyba najszybsza metoda, o ile mamy spawarkę...

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 04 lip 2011, 8:50
autor: skyblu
Kiedyś rozkręcałem motocykle i to takie /pomagałem/ z przed II św.
tylko podgrzanie palnikiem pomagało, ew delikatnie dospawać coś z długą dźwignią i pójdzie,
kup lut, lampę długopisową na pewno pomoże w innych przypadkach
pozdro :D

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 04 lip 2011, 9:17
autor: ryho52
a moze tam jest lewy gwint?

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 04 lip 2011, 21:23
autor: przemas81
topcio1 pisze:Przegub nie idzie na złom.


Przegub nie ale nakrętka tak-masz rozwiercic tylko nakrętke nie ruszając gwintu od przegubu

Re: Fulvia 1.3 - potrzebny nietypowy klucz

: 06 lip 2011, 14:07
autor: CitroFan
przemas81 pisze:wg mnie masz dwie wersje-dorobić klucz z dobrej jakości rurki ,podgrzac nakrętkę i odkręcić-szlag trafi łożysko ale odkręcisz-druga wersja to weż dobrego majselka-mały i ostry,wiertełkiiem narób dziurek w jednej liniod jednej strony nakrętki do drugiej i przetnij majselkiem-nakretka na złom ale wsadzisz inną juz normalną-ja tak zrobiłem jak nie mogłem odkręcić przegubu w kappie...
żeby spełniło swoją rolę klucz powinien być wykonany dwu-rurowo ;)
pierwsza (z 3 zębami) o zewnętrznej średnicy jak zewnętrzna nakrętki, druga jako pierścień osadzony na pierwszą, tak żeby zęby tej pierwszej nie wystawały nad pierścień, zespawać oba elementy (cyknąć również zęby do pierścienia i zeszlifować do płaszczyzny) zewnętrzny pierścień po wszystkim można na krawędzi zeszlifować do kąta 45
Takim kluczem można auto na dach odwrócić ;)