Strona 2 z 7
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 05 cze 2010, 21:28
autor: Codee
No to super sprawa bo taki przekaźnik kosztuje max 10 pln więc oby tylko było to.
pozdrawiam
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 8:27
autor: lybra1,9
miszko pisze:Dzięki.
Dzisiaj będąc u znajomego na grillu, już najedzonym i po 2 piwkach z wpadłem na pomysł, aby jeszcze przepiąć przekaźnik na jakiś inny. Nie czekając, maska w górę, dobrałem się do miejsca gdzie jest przekaźnik. Wypiąłem go i wpiąłem inny. Co ciekawe... sprzęgło włącza się teraz poprawnie. Gdy wyłączę klimatyzację sprzęgło przestaje pracować, gdy włączę sprzęgło się załącza i sprężarka rusza.
Bonusowe pytanie. Gdzieś doczytałem, że sprężarki oprócz motoru 2.0 mają zmienną wydajność.
To prawda?
Po pierwsza jak picie to nie robota
Jak poczytałeś o klimie na greckiej stronie,to jasno wynika,że jak jest w niepracującym układzie klimatyzacji ciśnienie ok 5Bar na niskim i wysokim to usterki nalezy szukać po stronie układu elektrycznego zaczynając od czujnika 4-ro poziomowego.
Co do Twojego pytania bonusowego,wyczytałem/na stronie tej z linka/że tylko w silniku 2,0 wystepuje sprężarka ze stałą wydajnością,w innych motorach są ze zmienną.Dlaczego?
Może ten co zajmuje się klimatyzacją na codzień nam wytłumaczy?
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 9:12
autor: argenta67
Wytłumaczyć jest trochę trudno ale powiem tak: w starych kompresorach był elektromagnes i miały stałą wydajność(jeśli były włączone) w nowych tych z płynną wydajnością nie ma elektromagnesu i pracują cały czas.
tlok-wa.jpg
1.port ssania
2.pokrywa tylna
3.port wydechu
4.tłok
5.korbowód
6.tarcza wychylna
7.łożysko igiełkowe wzdłużne
8.bieżnia łożyska oporowego
9.wodzik
10.sworzeń wodzika
11.wtyczka cewki elektromagnetycznej sprzęgła
12.zabierak, tarcza sprzęgła
13.dławica, uszczelniacz czołowy
14.łożysko sprzęgła
15.koło pasowe sprzęgła elektromagnetycznego
16.cewka elektromagnetyczna sprzęgła
17.sworzeń prowadzący tarczy wychylnej (6)
18.łożysko igiełkowe
19.ramie wodzika
20.wał sprężarki
21.sprężyna dociskowa wału
22.łożysko poprzeczne
23.zawór sterujący
tu jest opis pracy i różnic miedzy sprężarkami
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 9:21
autor: lybra1,9
Cosik mi tu nie pasuje:
w starych kompresorach był elektromagnes i miały stałą wydajność(jeśli były włączone)
Ja jestem po wymianie sprężarki klimatyzacji ,czyli mam rozumieć ,że jak mam elektromagnres/sprzęgło/to mam ze stałą wydajnością?A tak na marginesie fachowcy stwierdzili ,że pierwszy raz widzieli zamontowaną sprężarkę klimatyzacji typu scroll w lybrze/czyzby mnie nabijali w butelkę?/
Jak mi fachowcy od klimatyzacji wymieniałi sprężarkę to powiedzieli,że mam ze zmienną wydajnością.Co więcej odkupiłem swoją starą i rozebrałem a tam jest typu scroll,która też wydaje mi się ,że jest ze zmienna wydajnością .Coś mi tu nie wtenczas????
Proszę o wytłumaczenie?
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 9:31
autor: argenta67
lybra1,9 pisze:Cosik mi tu nie pasuje:
w starych kompresorach był elektromagnes i miały stałą wydajność(jeśli były włączone)
Ja jestem po wymianie sprężarki klimatyzacji ,czyli mam rozumieć ,że jak mam elektromagnres/sprzęgło/to mam ze stałą wydajnością?
Jak mi fachowcy od klimatyzacji wymieniałi sprężarkę to powiedzieli,że mam ze zmienną wydajnością.Co więcej odkupiłem swoją starą i rozebrałem a tam jest typu scroll,która też wydaje mi się ,że jest ze zmienna wydajnością .Coś mi tu nie wtenczas????
Proszę o wytłumaczenie?
Nie wiem co ty chcesz tłumaczyć

Jeśli jest elektromagnes to albo sprężarka pracuje albo nie i jeśli pracuje to zawsze tak samo czyli ze stałym natężeniem. W kompresorach z płynną wydajnością nie ma z przodu na kole elektromagnesu bo pracuje ona cały czas a płyta tłokowa jest regulowana i przez to tłoki mają raz mniejszą, raz większa wydajność i na tym polega różnica a co ci powiedzieli to ich sprawa, może sami nie wiedzieli i co w dodatku swoją starą sprężarkę

odkupiłeś.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 9:42
autor: lybra1,9
Tak odkupiłem-ponieważ gdybym oddał starą za nową zapłaciłbym mniej ale ja się uparłem,więc za nową policzyli mi więcej.Zrozumiałem to tak jak w serwisie jak wymieniasz np alternator to zdajesz stary i masz nowy za mniejszą cenę.
Czyli w/g Twojej teorii za wydajność sprężarki klimatyzacji odpowiada-regulowana płyta tłokowa,która powoduje,że tłoki mają raz większą a raz mniejszą wydajność.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 9:55
autor: argenta67
lybra1,9 pisze:Tak odkupiłem-ponieważ gdybym oddał starą za nową zapłaciłbym mniej ale ja się uparłem,więc za nową policzyli mi więcej.Zrozumiałem to tak jak w serwisie jak wymieniasz np alternator to zdajesz stary i masz nowy za mniejszą cenę.
Czyli w/g Twojej teorii za wydajność sprężarki klimatyzacji odpowiada-regulowana płyta tłokowa,która powoduje,że tłoki mają raz większą a raz mniejszą wydajność.
Czyli nie w/g mojej teori

tylko w/g konstruktora, ja tylko mogę coś naprawić lub wymienić, nie jestem producentem a jeśli rozbierzesz jeszcze kilka sprężarek to poznasz różnice. Druga sprawa to ciekaw jestem jaki był powód tej wymiany, zatarta, słaba wydajność?
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 10:09
autor: lybra1,9
Sprężarka została wymieniona dlatego,że nie robiłem przeglądów klimatyzacji.Czyli kupując lancię myslałem skoro klima chłodzi to znaczy się działa,a tu jednak nie do końca-pomimo,że klima chodzi trzeba raz w roku podjechać na przegląd,który polega na sprawdzeniu ilości czynnika chłądzącego poprzez ;np pomiar cisnienia,co dwa lata należy wyciągnąć czynnik przepłukać instalację wymienić osuszacz/filtr czynnika chłodzącego/,sprawdzić szczelność.Ponadto co roku należy wymenić filtr p/pyłkowy.Tak mi wytłumaczyli w serwise od klimatyzacji.
Co do wydajności-to tu sie z Tobą nie zgodzę.Sprężarki które posiadają sprzęgło też są ze zmienną wydajnościa-wydajność reguluje się poprzez zmianę pojemności skokowej tłoków/w przypadku sprężarki tłokowej/ponieważ taką mam w swoim aucie.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 10:19
autor: miszko
lybra1,9 pisze:
Po pierwsza jak picie to nie robota
Wiesz, siedzieliśmy przy grillu, dużo rozmów o autach i to był ten moment kiedy wpadnie Tobie jakiś "genialny" pomysł do głowy i trzeba go zrealizować ;D
To jak jest w końcu z tymi sprężarkami?
Dla przykładu dopowiem, że wczoraj przytrzymałem palce na rurce "chłodzącej" i gdy silnik miał obroty biegu jałowego to rurka była zmrożona. Gdy przygazowałem poczułem, że rurka się robi
jednak chłodniejsza. Może to tylko efekt tego, że sprężarka szybciej pracowała.
Czy u Was na tej rurce osadza się woda? Jak mocno?
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 10:29
autor: argenta67
lybra1,9 pisze:Sprężarka została wymieniona dlatego,że nie robiłem przeglądów klimatyzacji.Czyli kupując lancię myslałem skoro klima chłodzi to znaczy się działa,a tu jednak nie do końca-pomimo,że klima chodzi trzeba raz w roku podjechać na przegląd,który polega na sprawdzeniu ilości czynnika chłądzącego poprzez ;np pomiar cisnienia,co dwa lata należy wyciągnąć czynnik przepłukać instalację wymienić osuszacz/filtr czynnika chłodzącego/,sprawdzić szczelność.Ponadto co roku należy wymenić filtr p/pyłkowy.Tak mi wytłumaczyli w serwise od klimatyzacji.
Co do wydajności-to tu sie z Tobą nie zgodzę.Sprężarki które posiadają sprzęgło też są ze zmienną wydajnościa-wydajność reguluje się poprzez zmianę pojemności skokowej tłoków/w przypadku sprężarki tłokowej/ponieważ taką mam w swoim aucie.
To sobie rób tam gdzie byłeś i tu bajek nie rozsiewaj a tym bardziej nie twórz kłótni bo jak zrobisz XXXX samochodów z klimatyzacją to wtedy możesz się nie zgadzać. Naprawili ci, działa i to wszystko co w temacie masz do powiedzenia a nie swoje własne wywody czy ty się z czymś zgadzasz czy nie zostaw dla siebie. Dałem wcześniej

do strony aby można było sobie poczytać i jest tam napisane jakie są rodzaje sprężarek.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 10:58
autor: lybra1,9
Ja nie tworzę niczego-tylko Pan wyraża Swoje poglądy i nie potrafi wyjaśnić w jaki sposób reguluje się wydajność sprężarki posiadającej sprzęgło.Jestem bardziej dociekliwy niż inni.Zanim wydałem 850PLN za nową sprężarkę chciałem aby mi fachowcy wytłumaczyli co i jak.I teraz przy okazji chciałem zasięgnąć opini innych osób zajmujacych sie klimatyzacjami.Zawsze co kilka opinii /poglądów/to nie jedna.To Pan w sposób niezrozumiały dla mnie /?/próbuje mi wytłumaczyć lub wstawić bajkę ,że sprężarki posiadające sprzęgło nie są ze zmienną wydajnością.Spodziewałem się jasnej sprecyzowanej odpowiedzi-niekoniecznie od Pana,ale skoro już Pan zabrał głos-to dziękuję Jaśniewielmoznemu Panu za pouczenie mnie.Moim celem nie jest wszczęcie kłótni z "wielkim"tylko chęć głębszego poznania problemu jego złozoności jakim jest klimatyzacja w lancii.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 11:40
autor: argenta67
lybra1,9 pisze:Ja nie tworzę niczego-tylko Pan wyraża Swoje poglądy i nie potrafi wyjaśnić w jaki sposób reguluje się wydajność sprężarki posiadającej sprzęgło.Jestem bardziej dociekliwy niż inni.Zanim wydałem 850PLN za nową sprężarkę chciałem aby mi fachowcy wytłumaczyli co i jak.I teraz przy okazji chciałem zasięgnąć opini innych osób zajmujacych sie klimatyzacjami.Zawsze co kilka opinii /poglądów/to nie jedna.To Pan w sposób niezrozumiały dla mnie /?/prubuje mi wytłumaczyć lub wstawić bajkę ,że sprężarki posiadające sprzęgło nie są ze zmienną wydajnością.Spodziewałem się jasnej sprecyzowanej odpowiedzi-niekoniecznie od Pana,ale skoro już Pan zabrał głos-to dziękuję Jaśniewielmoznemu Panu za pouczenie mnie.Moim celem nie jest wszczęcie kłótni z "wielkim"tylko chęć głębszego poznania problemu jego złozoności jakim jest klimatyzacja w lancii.
To skoro mas tyle wiedzy to proszę mi wytłumaczyć po co w sprężarce z elektromagnesem potrzebna jest zmienna wydajność, skoro w tym układzie jest jeszcze wiele innych przyrządów i czujników odpowiedzialnych za utrzymanie temperatury i między innymi po to jest elektromagnes aby rozłączyć prace sprężarki i nie doprowadzić do zamrożenia parownika. W układzie z elektromagnesem właśnie w ten sposób reguluje się wydajność układu chłodzenia. Po to podałem stronę aby doczytać się tam zasady a ja nie będę tego po X razy powtarzał. W sprężarkach bez sprzęgła reguluje się wydajność skokiem tłoka i dlatego nie potrzebne jest sprzęgło elektromagnetyczne. Rozebranie jednej sprężarki nie daje pełnego wglądu na całość zagadnienia w temacie klimy. Wyobraź sobie, że ja mam Fiata Argenta co ma zamontowaną 25-letnią sprężarkę i działa i nie robiłem tam przeglądów bo jeszcze 15lat wstecz nie było ogólnie dostępne dojście do takich maszyn jak są teraz. Dodatkowo mam Lancie Theme 20 lat i też klima działa i sprężarki nie wymieniałem a więc teza przekazana przez ciebie nie musi być zgodna z rzeczywistością.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 11:44
autor: argenta67
Tak ogólnie to dziwi mnie to, wchodzą tu ludzie i pytają a jak ktoś im odpowie to się okazuje, że oni i tak lepiej wiedzą

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 12:54
autor: max
argenta67 pisze:Tak ogólnie to dziwi mnie to, wchodzą tu ludzie i pytają a jak ktoś im odpowie to się okazuje, że oni i tak lepiej wiedzą

Rozumiem, że kolega "zjadł zęby" na sprężarkach klimatyzacji, tylko dlaczego w swoim zacietrzewieniu nie dopuszcza myśli, że istnieją urządzenia odmienne od tych które zna.
Istotnie w Lybrze jest sprężarka o zmiennej wydajności i na dodatek posiada sprzęgło
Tylko zastosowanie tego sprzęgła jest troszeczkę inne niż przywoływane przez kolegę.
Zakładasz, że sprzęgło używane jest tylko do przeciwdziałania zamrożeniu parownika, a możliwość wyłączenia klimatyzacji ? W Lybrze jest przycisk ECON, który wyłącza sprężarkę i po to jest tam sprzęgło.
Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania
: 06 cze 2010, 13:07
autor: argenta67
max pisze:argenta67 pisze:Tak ogólnie to dziwi mnie to, wchodzą tu ludzie i pytają a jak ktoś im odpowie to się okazuje, że oni i tak lepiej wiedzą

Rozumiem, że kolega "zjadł zęby" na sprężarkach klimatyzacji, tylko dlaczego w swoim zacietrzewieniu nie dopuszcza myśli, że istnieją urządzenia odmienne od tych które zna.
Istotnie w Lybrze jest sprężarka o zmiennej wydajności i na dodatek posiada sprzęgło
Tylko zastosowanie tego sprzęgła jest troszeczkę inne niż przywoływane przez kolegę.
Zakładasz, że sprzęgło używane jest tylko do przeciwdziałania zamrożeniu parownika, a możliwość wyłączenia klimatyzacji ? W Lybrze jest przycisk ECON, który wyłącza sprężarkę i po to jest tam sprzęgło.
To panie mądrala jeśli sprzęgło zostanie wyłączone to niby co porusza czynnik w układzie? aaa zapomniałem fale mózgowe kierowcy nastawione na "ECON"

Przycisk "ECON" jest we wszystkich elektronicznych sterowaniach klimatyzacją.
Żenada, nie używaj już lepiej klimy bo może być tylko gorzej. Takie tłumaczenie prowadzi tylko do obłędu i cale szczęście, że są tacy co tak myślą to ja mam więcej roboty.