Strona 2 z 3

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 11:39
autor: robert199
jeśli dobrze rozumiem to immo jest na lini L :?:
do diagnozy uzywam tylko lini K linia L zostaje niepodłączona
i dlaczego nie obsłuże tym airbag??
bo faktycznie w mojej lancii nie łącze sie z airbag ale w nowszej kappie dało rade.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 11:52
autor: argenta67
robert199 pisze:jeśli dobrze rozumiem to immo jest na lini L :?:
do diagnozy uzywam tylko lini K linia L zostaje niepodłączona
i dlaczego nie obsłuże tym airbag??
bo faktycznie w mojej lancii nie łącze sie z airbag ale w nowszej kappie dało rade.
Dobrze rozumiesz, air-bag jest na innej nóżce niż silnik, na innej jest ABS, silnik chodzi na 7.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 13:41
autor: robert199
tylko w kappie jest złącze 3 pin. pod kierownica jest złącze do silnika, w tunelu srodkowym do airbag, pod maska do ABS a w bagazniku do servotronica. i kazde z nich ma 3 kable tak jak na przedstawionej ilustracji.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 14:28
autor: argenta67
Nie każde, trzy piny ma silnik i ABS, reszta ma tylko dwa, ale aby robić diagnozę musisz przejść na 16-to pinowe gniazdo bo takie ma VAG i tam odpowiednio modyfikujesz połączenia.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 15:14
autor: robert199
argenta67 pisze:Nie każde, trzy piny ma silnik i ASB, reszta ma tylko dwa, ale aby robić diagnozę musisz przejść na 16-to pinowe gniazdo bo takie ma VAG i tam odpowiednio modyfikujesz połączenia.
naprawde trudno mi zrozumieć o czym pisszesz.

u mnie airbagi maja możliwość diagnozy kodami błyskowymi, ale kabelkiem nie udało mi sie uzyskać połączenia.

W mojej kappie NIEMA złącza 16pin , ale są cztery 3pinowe. Rozumiem, że modyfikacja jest potrzebna ale tylko w przypadku złąca 16pinowego i rozumiem, że chodzi Ci o taka modyfikacje:

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 09 sty 2011, 15:43
autor: argenta67
W pierwszej serii Kappy miały możliwość wybłyskania kodu błędu w air-bag(to nie łączy się z komp w ogóle), ale to do 95r, no może w 96 jeszcze jakiś się trafił bo później były już tylko na dwa piny i diagnostyka tylko komputerem. W trzeciej serii był air-bag rozbudowany w poduszki w fotelach i diagnostyka też tylko komputerem, dwa przewody, masa i linia K.
Już wiesz o czym pisze bo ja wiem.
trzy piny.JPG

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 13 sty 2011, 12:56
autor: robert199
tak dla ścisłości to kod błędu u mnie można wybłyskać, ale i interfejsem st-6000 też da sie błąd odczytać, sprawdzone na moim przykładie, interface vag kkl nie daje rady z tym sterownikiem poduszek

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 17:03
autor: marceli
Coby nie powielać zadam pytanie tutaj.

Czy taki zestaw KLIK spełni swoje zadanie tak jak to pięknie opisane jest w aukcji??

Aha, i jeszcze jedno, gdzie się (i czy jest taka potrzeba) zapina ten czerwony kabelek z krokodylkiem,jak w poście powyżej?

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 18:48
autor: cool_r
Tak spełni zadanie a czerwony ten z krokodylem podpina się +.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 22:54
autor: marceli
No ok, to że + to się łatwo domyśleć ale ponieważ dopiero zaczynam chciałbym wiedzieć wiecej tzn.czy ma to być obojętnie jaki "plus"(aku np, czy po zapłonie) i czy koniecznie musi być on do każdej diagnostyki zapinany.

Na mój chłopski rozum jak powpinam te wszystkie konieczne wtyczki to na co mi dodatkowy + ??

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 23:06
autor: stabraf
marceli pisze:No ok, to że + to się łatwo domyśleć ale ponieważ dopiero zaczynam chciałbym wiedzieć wiecej tzn.czy ma to być obojętnie jaki "plus"(aku np, czy po zapłonie) i czy koniecznie musi być on do każdej diagnostyki zapinany.

Na mój chłopski rozum jak powpinam te wszystkie konieczne wtyczki to na co mi dodatkowy + ??
...do zasilenia elektroniki interfejsu ;)

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 23:08
autor: marceli
Łokej....trudne początki ale trzeba się uczyć. :D

Czy ten + może być np z zapalniczki?Byle jaki + ? no 12V ;)

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 23:20
autor: cool_r
Tak może być z zapalniczki nawet w tym temacie jest fotka z takim rozwiązaniem.

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 03 mar 2011, 23:27
autor: stabraf
marceli pisze:Łokej....trudne początki ale trzeba się uczyć. :D

Czy ten + może być np z zapalniczki?Byle jaki + ? no 12V ;)
Najlepiej bezpośrednio z aku
Musi tam być stale +12V ;) Jak w zapalniczce masz cały czas to może być ;)

Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5

: 25 kwie 2011, 9:10
autor: cool_r
Czy oprócz tego fiatecuscana są inne godne polecenia programy do lanci?