Strona 2 z 2
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 11 sie 2010, 14:32
autor: Sopel
... rozumiem, że temat "uturbiania" był już tutaj poruszany ?!
Opcja ciekawa - zostawić obecny, zmienić dolot powietrza i załadować turbinkę ? ktoś takie rzeczy już u Nas robił ?
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 11 sie 2010, 14:48
autor: schab
Sopel pisze:Opcja ciekawa - zostawić obecny, zmienić dolot powietrza i załadować turbinkę ? ktoś takie rzeczy już u Nas robił ?
Nie no - nie ma żadnego problemu !
Zmiana tłoków na płaskie , wykonanie natrysku oleju na denko tłoka , zmiana wtrysków na bardziej wydajne , zmiana pompy paliwa , dołożenie intercoolera , chłodnicy oleju , zmiana kolektora wydechowego , przeróbka wydechu , zmiana komputera ... Takie rzeczy to już dzieci w przedszkolu na pracach ręcznych robią !
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 11 sie 2010, 16:18
autor: dr_scott
Sopel pisze:... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
Chyba przełożenia w skrzyni są nieco inne, ale to nie problem.
Oczywiście mówimy o silnikach DOHC, tak jak to już inni koledzy zaznaczyli
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 11 sie 2010, 18:30
autor: dawidson
schab pisze:Sopel pisze:Opcja ciekawa - zostawić obecny, zmienić dolot powietrza i załadować turbinkę ? ktoś takie rzeczy już u Nas robił ?
Nie no - nie ma żadnego problemu !
Zmiana tłoków na płaskie , wykonanie natrysku oleju na denko tłoka , zmiana wtrysków na bardziej wydajne , zmiana pompy paliwa , dołożenie intercoolera , chłodnicy oleju , zmiana kolektora wydechowego , przeróbka wydechu , zmiana komputera ... Takie rzeczy to już dzieci w przedszkolu na pracach ręcznych robią !
Czesc silnikow 1.6 ma natrysk oleju na denko tloka, a nawet jesli nie to mozna sie bez niego odejsc.
Stopien sprezania wystepujacy w serii pozwala na uturbienie bez odprezania. Nie trzeba koniecznie kupowac "plaskich" tlokow... lub mozna odprezyc przekladka pod glowice. Masa cc tak jezdzi i legitymuje sie bardzo przyzwoita moca . czesto przekraczajaca 200% co bylo w serii.
Dolozenie chlodnicy oleju to kupno podstawki pod filtr, dwoch przewodow i chlodnicy. Lub kupno uzywanej chlodnicy z punto/uno. W obu wypadkach to nie sa jakies makabryczne koszta i straszne rzezby.
Zmiana kolektora wydechowego odbywa sie na zasadzie "odkrec stary, wkrec nowy". Kolektor wydechowy z doladowanego 1.3/1.4 pasuje bez jakichkolwiek przerobek. Przerobka wydechu sprowadza sie do wspwania lacznika lacznika elastycznego, ktory polaczy orginalny wydech z 1.3/1.4 z reszta wydechu z 1.6. Bez wiekszych problemow ogarnie to pierwsz, lepszy tlumikarz.
Wymiana kolektora ssacego na MPI wymaga lekkiej przerobki glowicy SPI - trzeba zrobic podciecia na wtryskiwacze. Mnie skasowano za to 40 PLN i zajelo to godzinke.
Wymiana komputera to wymiana calej wiazki i wpiecie kompa.
Lub po po prostu kupujemy za grosze przegryzione przez rdze Uno turbo (koszt poltora tysiaca do trzech za ladna sztuke) i przekladamy orginalny 1.3 wraz ze skrzynia itd.
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 11 sie 2010, 18:31
autor: dawidson
dr_scott pisze:Sopel pisze:... czyli wnioskuje z rozmowy, że jak chciałbym wymienić 1.6 8V na 1.8 8V to wszystko będzie pasowało tzn. skrzynia, osprzęt, insta od LPG itd
Chyba przełożenia w skrzyni są nieco inne, ale to nie problem.
Oczywiście mówimy o silnikach DOHC, tak jak to już inni koledzy zaznaczyli
Problem polega na tym ze w Delcie 836 nie montowano 1.6 8v DOHC. najslabsze silniki 1.6 8v to OHC na wtrysku SPI. Przejscie na 1.8 8v DOHC to wymiana praktyczne wszystkiego lacznie ze skrzynia i calym wydechem.
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 12 sie 2010, 8:24
autor: Sopel
... już tego dla mnie trochę za dużo - wychodzi na to, ze obojętnie jaka opcja to i tak zabawy trochę będzie - nie ma czegoś uniwersalnego typu PnP
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 12 sie 2010, 20:05
autor: dawidson
Opcja PnP to zmiana samochodu. najtaniej i najszybciej.
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 13 sie 2010, 8:25
autor: Sopel
... autko w 75% użytkuje moja żonka (ja mam służbowe) ale jak to bywa z kobitkami co jakis czas wymyśla jakieś dodatki i zmiany więc warto się rozeznać w temacie
P.S.
... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 13 sie 2010, 8:44
autor: schab
Sopel pisze:P.S.... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Poprawi samopoczucie kierowcy

Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 13 sie 2010, 8:47
autor: dawidson
Sopel pisze:... autko w 75% użytkuje moja żonka (ja mam służbowe) ale jak to bywa z kobitkami co jakis czas wymyśla jakieś dodatki i zmiany więc warto się rozeznać w temacie
P.S.
... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Rozumiem, ze caly czas mowimy o 1.6 8v 75KM?
Jaka dokladnie modyfikacja? Wymienilem u siebie caly dolot, bawilem sie z wkladkami itd.
Efekt wkladki? ZERO.
Zmieniony dolot... Coz, po tym jak kupilem gotowy dolot (przeznaczony do fiatowskich silnikow 1.1), stozek, odizolowalem stozek od komory silnika i podciagnalem swieze powietrze to bylo lepiej... Ale nie na tyle lepiej zeby bylo to warte wydania ponad 300PLN. W dodatku auto zrobilo sie o wiele glosniejsze i w codziennej jezdzie troche uciazliwe.
Moim zdaniem nie ma sensu bo rakiety z niego i tak nie zrobisz tak marginalnymi modyfikacjami. zainwestuj ta kase w rozporke zawieszenia - efekt poczujesz od razu i przelozy sie on o wiele wyrazniej na prowadzenie i fun z jazdy.
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 13 sie 2010, 11:11
autor: Sopel
rozpórkę miałem w moim poprzednim "uniaku" - i powiem szczerze sprawdziła się
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 16 sie 2010, 11:19
autor: dr_scott
Sopel pisze:... autko w 75% użytkuje moja żonka (ja mam służbowe) ale jak to bywa z kobitkami co jakis czas wymyśla jakieś dodatki i zmiany więc warto się rozeznać w temacie
P.S.
... czy modyfikacja dolotu powietrza zmieni coś w samej pracy silnika ? (koszt ok 200 zeta)
Szkoda kasy.
Mam wkładkę bawełnianą KingDragon za 120 zeta. Poza moim lepszym samopoczuciem, zero różnicy. No może jeszcze tyle, że nie muszę filtra wymieniać tylko czyścić.
Re: Delta II - jakie silniki pasują?
: 01 gru 2010, 22:02
autor: greko
Witam, przełożyłem silnik z tipo do delty. Niestety pocieszyłem sie nim 2 tygodnie.. Panewka.... Załamka. Teraz znalazłem na necie rozbitą dedre 2.0 turbo i kusi mnie żeby mieć z niej silnik... Powiedzcie mi co z osprzętu potrzebowałbym jeszcze przełożyć z tej dedry do mojej delty?