Strona 2 z 2

Dedra - nierówne obroty

: 16 lut 2006, 17:55
autor: Kubek
Widze ze taki sam temat dział na dwa fronty, tylko u mnie sie zaczla od tematu "Dedra - czujnik podcisnienia"

Ja z tymi obrotami walcze odkad kupilem ta dedre i nic, przy pomocy Marka zmierzylem mapsensor, jest okey, sprawdzilem wszystkie przewody itp, zmienilem potencjometr przepustnicy, wyczyscilem przepustnice, zmienialem filtr paliwa, przewody paliwowe, co zdawalo mi sie ze pomoglo ale tylko na 2 dni ( chyba porpsotu byly wtedy cieple dni i silnik sie w sloncu sam nagrzal :) ), zmienialem swiece, przewody na nowe, czujnik temperatury silnika,czyscilem silniczek krokowy i lipa dalej nic :( ( nie zmienialem tylko czujnika temperatury powietrza, tego co jest na przepustnicy ale nie wiem czy to cos da, przeczyscilem takze wszystkie wtyczki i styki specjalnym srodkiem i nic, ciagle nic :(

U mnie to sie tak objawaia tak ze jak go odpale to obroty szaleja a czasami nawet zgasnie mi silnik, a jak nim probuje ruszyc to mi szarpnie silnikiem strasznie i prawie stanie, ale za chwile ruszy, gdy tylko silnik sie rozgrzeje , wszytko jest okey,
A zaden temat jeszcze nie doszedl do konca, zastanawiam sie czy nie jest to problem z jakimis nagarami w jakis przewodach, albo pompie paliwa ale to chyba by wtedy takie rzeczy sie dzialy caly czas a nie tylko na zimnym silniku. moze to problem z ECU bo on tak zawsze dziwnie pyrka zaraz po przekreceniu kluczyka przez pare sekund i to na 100% to pyrka ECU bo sie mu wsluchiwalem ?:)

Dedra - nierówne obroty

: 16 lut 2006, 19:59
autor: Anonymous
Oj temat sie ciągnie prawie od samego początku zakupu dederki Jaqoba, napisze też że i mnie on meczy, ale najsmiesniejsze jest to że jak przełącze na LPG to chodzi cudo, bez szarpania i gaśnięcia i to jest 8 cud świata :?:

Dedra - nierówne obroty

: 17 lut 2006, 15:55
autor: Kubek
Witam dzis mozliwe ze dokonalem kolejnego kroku w tym kierunku.

Zmierzylem czujnik temperatury powietrza tzw termistor NTC ( ten wkrecony do kolektora )wedlug ksiazkowych danych powinien miec :
-20C 2000-3000 Om
-90C 200-300 Om

U mnie na czujniku jest ciagle stala wartosc 2400 Om bez wzgledu na temperature silnika a napiecie na wtyczce 4,2 V, powinno byc 5V

- Gdy odlacze ten czujnik i odpale silnik nie ma praktycznie zadnej roznicy, oborty sa troszeczke wieksze ale minimalnie i co ciekawsze oborty nie faluja. Tylko bylem sie pytac nowy kosztuje 100 zl a na allegro nie ma zadnych :(

Uwaga kolejny ktork moze byc znacznie ciekawszy, nigdy w sumie wczesniej o tym nie pomyslalem ale zmierzylem opor na czujniku na silniczku krokowym i jest okey czyli 7,5 Om ( ksiazka podaje od 4-10 Om ), czyli jest ok ale na wtyczce ktora wchodzi do tego czujnika w silniku krokowym napiecie ejst ciagle tlyko 0,5 V, bez wzgledu czy silnik jest wlaczony itp !!! a Uwaga powinino byc napiecie 12 V !! I odlaczylem silniczek krokowy i odpalilem silnik i nie bylo zadnej roznicy oborty falowaly tak jak sobie falowaly. Co ciekawsze na wtyczce ktora wchodzi do kopolki zaplonowej jest tez 0,5 V i te kable z tej wtyczki i z tej z silniczka krokowe sie potem lacza i ida w jednym grubym kablu gdzies do srodka samochodu !! Co o tym sadzicie ?

Chcialem sciagnac wtyczke z ECU,ale nie wiem jak ja sciagnac, taka podluzna wtyczka czarna duza wchodzaca do ECU jak to sciagnac ?

Dedra - nierówne obroty

: 17 lut 2006, 19:31
autor: makek
Wtyk od ECU jest zabezpieczony z jednej strony sprężystą blaszką i od tej strony trzeba wyjmować.
Silnik krokowy - rezystancja na obu parach uzwojeń ok 55 ohm, zasilane przez ECU. Tylko czy TY masz silnik krokowy, czy elektrozawór?
Czujnik temperatury powietrza - masz 2400, to może właśnie dobrze, on nie reaguje na temp. silnika tylko powietrza i tu nie bedzie takiego rozrzutu jak na czujniku temp. silnika.
Co do połączeń różnych czujników, to może tak być, że mają wspólne zasilanie.

Dobrze, że się zabrałeś za .......poznawanie auta.

Dedra - nierówne obroty

: 17 lut 2006, 19:43
autor: Kubek
hmm dokladnie to ten silniczek krokowy to sie nazywa zawor regulacyjny biegu jalowego i wedlug programu info-tech powinien miec rezystancje w zakresie 4-10 Omow i to by sie umnie zgadzalo ale zasilanie nie bo jest 0,5V a pisze ze ma byc 12 V i to samo z tym NTC, dane prawidlowych pomiarow mam z Tech-info sa tam nawet wykresy z oscyloskopow

To ja juz w sumie nie wiem czy to mi dobrze dziala czy zle ?? co z tym zasilaniem tego czegos krokowego chyba 0,5 to nie jest dobre?

Dedra - nierówne obroty

: 17 lut 2006, 20:30
autor: wujek
Witam,
Jaqob, załączyłeś zdjęcie do postów o czujniku ciśnienia atm., pokaż, co w końcu odpinasz i mierzysz, czy pisząc czujnik NTC miałes na myśli czujnik na termostacie (ten z niebieską wtyczką czy inny). I gdzie namierzyłeś urządzenie, które nazywasz silnikiem krokowym, majace tylko dwa pin'y we wtyczce?
Pozdrawiam
PS
Może pytam o sprawy oczywiste, ale troche się juz pogubiłem - zbyt duże tempo :wink:

Dedra - nierówne obroty

: 17 lut 2006, 20:49
autor: Kubek
Wiec wujek w tym poscie mi chodzi o te czujniki dokladnie : to te mierzylem :


http://images3.fotosik.pl/24/tl1uxos88hoa59y3.jpg[/img]


I te wtyki na tym silniczku :

http://images2.fotosik.pl/24/jjj5zvafhscekiuv.jpg[/img]

Ale ten silniczek jest chyba dobry bo przeczytalem wlasnie ze gdy przeplyw pradu na cewce jest wlaczony to napiecie ma wynosic okolo 0V a to 12 V ma byc gdny przeplyw pradu na cewce jest wylaczony ma byc to 12 V czyli ja poprostu musialem mierzyc jak ten prad plyna przez cewke.


A jeszcze cholera przed chwila bylem w sklepie i znowu mi wrocilo to ze jak dodaje gazu to mi switla zaczynaja mocnej swiecic a jak hamuje to slabiej, a juz tego nie mialem po tym jak uziemilem akumulator do budy, ale dzis znowu to sie zaczelo robic, a sprawdzalem dzis rano wszystkie uziemienia i dzialja. :(

Moze to jeszcze w czyms pomoze bo, np, jak stoje na swiatlach na biegu jalowym to np. co jakies 8 sekund czuc takie delikatne szarpniecie silnikiem, ale czasmi tego nie ma.

Zauwazylem tez z przewody od masy, o te tutaj :


http://images2.fotosik.pl/24/xxqz0bwvcac69ajl.jpg[/img]

Sa troche przypalone, guma na nich jest stopiona, ale same przewody sprawdzalem to przewodza dobrze, tylko moga np. zamoknac ?

Ehhh juz nie wiem co z ta moja lancia :(

Dedra - nierówne obroty

: 23 lut 2006, 22:53
autor: Kubek
Dla zainteresowanych rzucam film jak wyglada to bujanie sie obrotow :

Wazy 10 MB

http://www.jaqob.host247.pl/filmy/Obrot ... esniej.MPG

A tak jest na cieplym silniku:

http://www.jaqob.host247.pl/filmy/Obrot ... ilniku.MPG

I jak silnik pracuje :

http://www.jaqob.host247.pl/filmy/PracujacySilnik.MPG