Strona 2 z 2

Odp: Lybra - kotrolka silnika - termostat czy czujnik?

: 12 paź 2009, 20:30
autor: aro
Tak tylko że w Alfach 156 wskaznik temperatury poakzuje inną temp niż ma silnik w rzeczywistości ( jeden użytkownik zanotował temp 0 15 st wyższą niż na wskazniku) Błąd pomiaru zmniejsza się proporcjonalnie przy 90st. Podpięcie to kompa pokazało jak taki wskaxnik jest nie dokładny i zaobserwowało to wielu użytkowników. Także wskaznik kabinowy nie może byc jednynym urządzeniem do diagnozy termostatu.

Odp: Lybra - kotrolka silnika - termostat czy czujnik?

: 13 paź 2009, 10:37
autor: tommydacho
Mi pokazuje cały czas w granicach 75stopni, mechanik sprawdzał i termostat jest ok. Silnik ładnie pali i jest na pewno dogrzany odpowiednio co widzę po pracy motoru i zużyciu paliwa. Ciekawe, może to sam czujnik u mnie padł, albo co.

Odp: Lybra - kotrolka silnika - termostat czy czujnik?

: 15 paź 2009, 11:00
autor: solarzmr
Codee pisze: Termostat trzyma temperaturę roboczą silnika 90'C ( podczas normalnej dłuższej pracy ), jeśli jest ona za duża ( nie pamiętam ale chyba 98'C ) to termostat puszcza w obieg schłodzony płyn z chłodnicy ( termostat się otwiera ) aby wyrównać silnikowi temperaturę do 90'C. Uszkodzony termostat to nie dogrzany silnik co powoduje jego szybsze zużywanie ponieważ nie ma temperatury roboczej ( z chłodnicy cały czas chłodna ciesz dostaje się do obiegu silnika i nie potrzebnie go chłodzi ).
Z grubsza masz rację tylko że termostat jest umieszczony na dolocie do chłodnicy i puszcza gorący płyn do chłodnicy celem schłodzenia go. Termostat Vernet i inne dedykowane do Lybry 1.9 JTD mają temperaturę otwarcia 88'C, w innych silnikach z reszta też (2.4 JTD, 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 16V)

Odp: Lybra - kotrolka silnika - termostat czy czujnik?

: 17 paź 2009, 20:46
autor: mariuszzz
no i wymienilem czujnik położenia wału (dokładnie taki: >>http://moto.allegro.pl/item750548694_cz ... d_jtd.html ). Ale dzisiaj w trasie znow zaświecila sie kontrolka silnika. Po chwili zgasla. Po powrocie do domu, zgasilem silnik i uruchomilem bez problemu. Wczesniej w zyciu bym nie uruchomil za 1 razem. No i teraz: po1. czy kontrolka moze wynikac z tego ze nie usunalem błędu w komputerze w ASO? po 2. czy mogę go jakos sam usunąć, np. przez odłączenie na dłużej akumulatora? po 3. czy kontrolka moze byc wynikiem wadliwego termostatu? bo auto baaardzo słabo sie grzeje.
Pomóżcie bo juz mi brakuje pomysłów :(

przed chwila na forum o dieslach znalazlem cos takiego (mam dokladnie taki sam błąd): >>http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6284. Po wymianie rozrządu zrobilem prawie 3000 km i dopiero zapalila sie lampka...ale moze to jednak rozrząd?

-- 18 Paź 2009, 20:03 --

nikt nie wie skąd wciąż ta kontrolka? :(