Kappa - nie pali

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - nie pali

Post autor: prezesjm » 19 gru 2005, 7:29

"wujek" pisze:Witam,
odpala jak wrzuce ją na bieg i kręcąc popuszcze sprzęgła dając gazu, wtedy chwyta od razu
To pachnie jakąś masą - jak potrzepie silnikiem i skrzynią, zakontaktuje i załapie - może to "stały fragment gry" czyli połączenie przewodu minusowego akumulatora ze skrzynią i nadwoziem? Połącz klemę "-" z nadwoziem (śruba schowana za akumulatorem) kawałkiem przewodu (miedziana linka tak ze 2.5mm średnicy) i obadaj, jak się będzie zachowywał. I dobrze obejrzyj klemę plusową, a szczególnie osadzenie cieńszego, czerwonego przewodu.
Komputer nie sygnalizuje żadnych błędów?
Pozdrawiam
PS
Ale czujnik położenia wału i jego połączenia warto "obadać".
Jeśli jeszcze mogę to problem z rozruchem a następnie działanie silnika bez zarzutu silnie wskazuje na złe działanie właśnie immo, żeby było śmieszniej to masa ommo jest puszczona przez wiązkę komputera i przykręcona do bloku silnika. Może właśnie tam jest problem. Wujek_2000 napisz jeszcze który to rocznik bo po modernizacji inaczej sygnalizowane jest działanie immo.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 19 gru 2005, 10:32

Lamia jest z 1995 roku, a ta lampka nigdy mi sie nie świeciła na jaki kolwiek kolor. Problem był od samego początku a wsmożył się po jakimś czasie, z dnia na dzień było coraz gorzej a jak zaczęły sie ulewy to już rozchulało sie na całego
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - nie pali

Post autor: prezesjm » 19 gru 2005, 11:20

"Wujek_2000" pisze:Lamia jest z 1995 roku, a ta lampka nigdy mi sie nie świeciła na jaki kolwiek kolor. Problem był od samego początku a wsmożył się po jakimś czasie, z dnia na dzień było coraz gorzej a jak zaczęły sie ulewy to już rozchulało sie na całego
Jak 1995 to ta dioda powinna na postoju migać, po przekręceniu stacyjki jak wszystko odczyta OK to gaśnie a jak coś nie tak np. zły kluczyk to świeci na stałe. Może ktoś jak wymieniał np. oświetlenie panelu coś tam nie podłączył albo zepsuł. Przydaje się ta sygnalizacja bo wtedy przynajmniej wiesz w czym problem. Zła masa immo ta która jest na silniku powoduje także nie świecenie się tej lampki. Można też po zdjęciu plastikowej osłony kolumny kierownicy obejrzeć złączke od anteny transpondera immo, taka chyba czerwona mała wtyczka od góry jak dobrze pamiętam .

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - nie pali

Post autor: wujek » 19 gru 2005, 20:38

Witam,
Ciekaw jestem, co znajdziesz jako przyczynę tej niesprawności - albo szaleństwa mas, albo ktoś, kiedyś zrobił jakieś obejście immobilajzera. Teoretycznie, przy niesprawnym immo silnik nie powinien dać się uruchomić.
Opisz, co znajdziesz podczas sprawdzania połączeń.
Pozdrawiam
PS
Jeżeli masz niedaleko, to skontaktuj się z Presesjm - standardowy, nie znający elektroniki Kappy mechanik, mimo najlepszych chęci, może nie dać sobie rady (szczególnie po ew. wcześniejszych interwencjach poprzedników).

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 20 gru 2005, 0:01

jutro z samego rana autko zostaje oddane w ręce mojego elektryka, facet łebski i wie co robi, zobaczymy czy da rade i od razu napisze co było przyczyną :)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 20 gru 2005, 9:20

Lamia właśnie trafiła do elektryka, który brzdąkał coś, ze to może być wina wtrysków ale nie da sobie głowy uciać.
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 20 gru 2005, 16:32

no więc autko odebrałem od elektryka. Nic nie znaleźli, co ciekawsze samochód na zimno palił za drugim przekręceniem kluczyka a na ciepło od razu. Pan specmajster robił już alfe z tym silnikiem więc jest obeznany z tematem. Radzi zaczac od wymiany czujnika położenia wału ale nie gwarantuje, ze to jest jego wina. Myślę, ze wymienie ten czujnik, pytanie ile on kosztuje i gdzie go najkożystniej kupie. Jeśli po wymianie czujnika będzie dobrze to gitara a jak nie to już pomysły się skończyły :roll:
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - nie pali

Post autor: prezesjm » 20 gru 2005, 18:17

"Wujek_2000" pisze:no więc autko odebrałem od elektryka. Nic nie znaleźli, co ciekawsze samochód na zimno palił za drugim przekręceniem kluczyka a na ciepło od razu. Pan specmajster robił już alfe z tym silnikiem więc jest obeznany z tematem. Radzi zaczac od wymiany czujnika położenia wału ale nie gwarantuje, ze to jest jego wina. Myślę, ze wymienie ten czujnik, pytanie ile on kosztuje i gdzie go najkożystniej kupie. Jeśli po wymianie czujnika będzie dobrze to gitara a jak nie to już pomysły się skończyły :roll:
Proponuję podjechać na diagnostykę bo szkoda kasy na wymianę części metodą prób i błędów. Takie usterki są na odległość są bardzo ciężkie do diagnozowania. We własnym zakresie sprawdź tak jak radził Wujek nitkę minusową, zdejmij osłonę kierownicy oblukaj tą złączkę o której pisałem, sprawdź uziemienie wiązki komp. na silniku ( kupa czarnych kabli przykręcona na głowicy silnika) powinny być 2 takie złączki, przed pasażerem przy nogach odkręć 3 wkręty i delikatnie zdejmij osłonę , pod osłoną przy słupku są 2 średnie białe złączki , rozepnij je popsikaj preparatu do styków, parę razy złącz je i rozłącz. To wszysko trochę pracy bez kosztów . Acha oczywiście wszystkie te zabawy przy odłączonym akumulatorze. Jeśli jeszcze masz czas to zdejmij środkowe nawiewy i sprawdź podłącznie tej diody immo, przy okazji można wymienić żarówki od podświetlania. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - nie pali

Post autor: prezesjm » 20 gru 2005, 18:37

Jeszcze mała poprawka sorki Admini ale nie mam siły edytować. Jakaś mnie demencja już dopada, 3,0 V6 ma zupełnie inna wiązkę , jedna masa jest na silniku uziemienie cewek z prawej strony silnika patrząc z przodu, cewki i wtryski zasilane są przez takie okrągłe wielostykowe złącze , proponuje potraktować je preparatem do styków ( nie jakimś Wd coś tam) rozłączyć i złączyć parę razy, druga masa komputera jest w na grodzi silnikowej na wysokości tablicy zegarów. Reszta rad bez zmian. Zrób co radziłem i wtedy dopiero zabieraj się za wymianę czegokolwiek.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - nie pali

Post autor: Wujek_2000 » 21 gru 2005, 10:03

Obawiam się, że jak się za to wezme to spiernicze jeszcze bardziej. Kompletnie nie mam doświadczenia w takich sprawach a tym bardziej w Lancii. Jak do tej pory robiłem dość proste naprawy ale mechaniczne i w samochodach o bardzo prostej budowie np. Nissan Primera P10 albo VW Golk Mk II i MK III
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - nie pali

Post autor: PeGaZ » 12 sty 2006, 17:31

"prezesjm" pisze: ...zdejmij osłonę kierownicy oblukaj tą złączkę o której pisałem,
Ja skorzystałem z tej rady - miałem taki problem, że w ostatnich dniach, kiedy zrobiło się zimno i wilgotno to w garażu nie gasła mi od razu lampka od immobilizera i samochód nie chciał odpalić (dopiero po 2-3 włożeniu kluczyka gasła), a pod robotą na dworzu, po kilku godzinach postoju - trzeba było się pomordować kilka minut, wkładając/wyjmując kluczyk. Zdjąłem klemy z akumulatora i rozebrałem osłonę kierownicy. Potraktowałem to złącze pod osłoną sprayem do styków, podobnie klemy i "cycki" na akumulatorze. Wszystko pozłączałem i od tej pory problem zniknął...
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”