Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
: 27 kwie 2013, 22:49
Po roku wziąłem sie w końcu za robotę.
Oczywiście ukręcony plastikowy wypust silniczka, który porusza cięgnem klapki.
Zmajstrowaliśmy z kumplem nowy element, ale zauważyliśmy problem, który chyba jest źródłowy.
Silniczek kręci się o ponad 1 obrót, co daje 2 ruchy klapy zamiast jednego. Jest on przykręcany do takiej blaszki z wypustami, które wg nas powinny hamować silniczek.
Ale powinien on mieć jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe. Ono chyba nie działa, bo silniczek kręci się "na siłę" co w przypadku na trafienie na wypustki blaszki powoduje ułamanie/ukręcenie plastikowego wypustka silniczka.
I teraz pytanie - czy i gdzie takie zabezpieczenie przeciążeniowe może się znajdować? W panelu sterowania klimą? A może w samym silniczku?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Oczywiście ukręcony plastikowy wypust silniczka, który porusza cięgnem klapki.
Zmajstrowaliśmy z kumplem nowy element, ale zauważyliśmy problem, który chyba jest źródłowy.
Silniczek kręci się o ponad 1 obrót, co daje 2 ruchy klapy zamiast jednego. Jest on przykręcany do takiej blaszki z wypustami, które wg nas powinny hamować silniczek.
Ale powinien on mieć jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe. Ono chyba nie działa, bo silniczek kręci się "na siłę" co w przypadku na trafienie na wypustki blaszki powoduje ułamanie/ukręcenie plastikowego wypustka silniczka.
I teraz pytanie - czy i gdzie takie zabezpieczenie przeciążeniowe może się znajdować? W panelu sterowania klimą? A może w samym silniczku?
Ma ktoś jakiś pomysł?