Strona 2 z 3

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 19:32
autor: kretekpodnietek
co do punktów, mam inny silnik ale też nie widziałem punktu na obudowie póki nie umyłem jej. kupe syfu było i nie było widać, jak nie to w obudowie skrzyni powinieneć miec okienko z zaślepką, a na kole zamachowym wycięcie spróbuj tam popatrzeć. u mnie było.

a wycieraczki,
wajcha do siebie i masz spryskiwacz na przód, jak chwile pryska to wycieraczki machają kilka razy

wajcha od siebie to z tyłu dzieje sie tak samo ze spryskiwaczem jak w poprzednim punkcie.

wajcha lekko do góry, wycieraczki kiwają sie póki trzymasz wajche.

wajcha o 1 na dół, praca przerywana którą regulujesz pokrętłem na dźwigni, są 3 tryby pracy

wajcha o 2 w dół praca ciągła

przekręcasz drugie pokrętło na dźwigni masz pracę przerywaną tyłu.

no i tyle opcji.

a to coś odpowiedzialne za prace przerywaną nie wiem czy nie jest przy silniku od wycieraczek. ale jak już obstawiam na przewody albo wajche.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 20:14
autor: goro79
Sprawdzałem jeszcze raz te punkty i kiszka nic konkretnego nie wynalazłem nawet szmatką przeleciałem i nic :( .Co do punktu na kole zamachowym to jest ale to chyba do zapłonu bo jak ustawiam na zero to punkt na kole leci całkiem w dół :( :( Jeszcze będę to badał aż nie wybadam do końca. A właśnie jak sie ustawia zapłon skoro go nie ma ,jest tylko czujnik impulsowy na wale korbowym ale bez możliwości przestawienia?

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 22:40
autor: kretekpodnietek
nie ustawia sie zapłonu jeżeli masz czujnik na wale korbowym. a może na dole masz jakieś wycięcie?

zrób tak, ustaw 1 tłok w górnym położeniu i szukaj znaków które pasują. i tym sie kieruj.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 25 lut 2008, 22:56
autor: goro79
Już tak robiłem pierwszy tłok w GMP to wychodzi zero stopni na kole zamachowym i zero na punkcie koła z zębami do czujnika impulsowego to chyba o to chodzi :roll:

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 26 lut 2008, 17:55
autor: kretekpodnietek
TAK!!! dokładnie tak ma być :) zakładasz pasek składasz do kupy i musi chodzić.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 26 lut 2008, 19:57
autor: goro79
Najpierw złoże głowice do kupy a później po kolei reszta. Dzięki za odpowiedzi i informacje. :D

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 03 mar 2008, 18:34
autor: goro79
A więc tak panowie poskładałem wszystko do kupy, ustawiłem tak jak uważałem za słuszne (tak mi bynajmniej się wydaje) i co nastąpiło. Silnik odpala ale chodzi jakoś dziwnie nie zbyt równo i tylko w zakresie wolnych obrotów i maks około 2tyś na dalsze wciskanie nie reaguje dusi sie dławi itp.Ciśnienie na zimnym silniku średnio 14 atmosfer przy znikomych różnicach na poszczególnych cylindrach czyli chyba jest ok.Świece wszystkie wyglądają podobnie podkopcone na czarno. O co kaman??? :( :( :(

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 03 mar 2008, 23:29
autor: kretekpodnietek
coś nie może sobie poodychać, za mało paliwa albo powietrza, rozrząd oczywiście na znakach ustawiony?

nie znam tego slinika, niech sie jakiś fachura wypowie, ale ja obstawiam na układ zasilania silnika, może gdzieś jest przytkane paliwo, albo przydławione powietrze.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 04 mar 2008, 3:29
autor: igrek
"goro79" pisze:Może jeszcze inaczej sformułuję pytanie odnośnie wycieraczek. Jak to działa u was?????????
1) Cz jest możliwość włączenia tylko tylnej wycieraczki?? Jeśli nie to jak to działa u was co trzeba włączyć żeby zadziałała???
2) Jak pracuje tylna wycieraczka tzn praca ciągła czy przerywana a może to lub to??
3) Przednia wycieraczka ile ma pozycji ogólnie i ile w pracy przerywanej???

Wiedząc to będzie mi łatwiej szukać usterki.
Ad.1 Tak.
Ad.2 Przerywana
Ad.3 Przerywana, Normalna, Szybka
Do tego pokrętłem na manetce 3 rodzaje przerywanej.



Pozdrawiam.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 04 mar 2008, 15:15
autor: goro79
A więc tak co do znaków tak mi się wydaje ,że jest dobrze 3 punkty sie zgrywają :na wałku rozrządu,kole zamachowym i wale.
Co do paliwa to pompa podaje raczej dobre ciśnienie sprawdzałem na odłączonych wężach leje się ostro, mogę jeszcze podpiąć manometr i sprawdzić dokładnie ciśnienie ale jak na monowtrysk powinno być ok.
Co do powietrza sprawdzałem wogóle bez górnego dekla ,z deklem i kompletnie z filtrem bez żadnych zmian.

Idę zaraz walczyć dalej pokombinuję trochę zobaczymy może coś sie uda wymyśleć.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 04 mar 2008, 18:45
autor: goro79
Niestety nic nowego nie wymyśliłem. Podejrzewam ,że coś z rozrządem nie tak trzeba szukać innych punktów chyba. Zmieniał już ktoś kiedyś pasek w takim silniku?????????????

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 05 mar 2008, 18:52
autor: goro79
Może są osoby na forum co mają takie silniki w swoich lanciach i mogły by sprawdzić jak koła są ustawione u nich????? Bardzo proszę o kontakt!!!!!! :groupjump:

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 06 mar 2008, 9:27
autor: dawidson
z moich doswiadczen z silnikiem Uno (blizniacza konstrukcja):
znak przy kole rozrzadu nie mial nic wpolnego z plastikowa obudowa. oznaczennie bylo na blaszanej obudowie.
druga rzecz: ustawiles dolne kolo na na znak. a jak ustawiles gorne (rozrzadu) skoro nie do konca wiesz gdzie jest znak?

Na chwile obecna moge ci pomoc tylko w ten sposob:
http://img167.imageshack.us/img167/231/belt1nb7.jpg[/img]
http://img167.imageshack.us/img167/9134/belt2pw4.jpg[/img]
http://img340.imageshack.us/img340/4633/belt3du4.jpg[/img]
http://img212.imageshack.us/img212/9924/belt4gt6.jpg[/img]

polecam zaopatrzenie sie w ksiazke "sam naprawiam fiat tipo/tempra". to blizniacze samochody.

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 06 mar 2008, 15:04
autor: goro79
Na górnym kole niema problemu bo są wyraźne znaki.Zainteresowałeś mnie tą fotką 1-6A dolnego koła co są znaki a i b. One mają się pokrywać czy ma być tak ustawione dokładnie jak na foto? Nie wiem dlaczego ale ciągle się sugerowałem znakami z większego koła, bynajmniej ładnie się zgrywają. Jednak po zdjęciu pokrywy zaworów widać ,że coś jest nie tak wygląda jakby rozrząd był przestawiony o 180stopni. Dzisiaj jeszcze raz odkręcam większe kółko i szukam znaków na małym. Dzięki wielkie za informację. :D :D :D

Delta - konsekwencje pękniętego paska rozrządu - 1.6 8v 55kW

: 06 mar 2008, 16:42
autor: goro79
DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!!! Musze stwierdzić iż konstruktor tego silnika do Lanci był chyba pijany żeby wymyśleć taki patent. Okazało się, że dół jest ustawiony ok tylko u góry ta nieszczęsna zasuwka ma być wysunięta do góry jakby nie mogli odrazu zrobić tam znaku :D :D :D :D :D