Strona 2 z 11
Crash testy...
: 20 lut 2008, 14:14
autor: Weeb
O kurde jestem w szoku z tym Mercedesem. Toż to już klasa średnia wyższa a uderzenie głową w ramę drzwi to totalna porażka.
Konstrukcyjnie W124 było bardziej dopracowane ...

Crash testy...
: 20 lut 2008, 16:45
autor: Łukasz
"Simon" pisze:nie no, stilon bardzo daje rade. chyba najlepiej wypadł
ale na alfie 156 to sie zawiodłem
147-ka tez jest mocno pogieta a i lybra cudem bezpieczenstwa nie jest
Crash testy...
: 21 lut 2008, 9:28
autor: robert199
Crash testy...
: 21 lut 2008, 13:26
autor: Sixt
Crash testy...
: 21 lut 2008, 16:37
autor: grzole
Nurtuje mnie pytanie jak w zderzeniu z takim drzewem wypadają lepiej zaprojektowane auta?
Sierra to pokazówka jak zrobić mało odporne na zgniatanie auto o niskiej sztywności nadwozia godnej Tico. Moim zdaniem jedną z zasadniczych przyczyn śmierci Mariana Bublewicza nie było to, że jechał właśnie tym modelem auta podczas feralnego Rajdu Dolnośląskiego. Wiedząc o tym jak jest to mało bezpieczne auto (potwierdzone mi przez biegłego sądowego ds motoryzacji i ruchu drogowego) wolałem przez ileś tam lat korzystać z Polonezów niż kupować Favoritę czy właśnie rzeczoną Sierrę...
Crash testy...
: 21 lut 2008, 18:15
autor: Sixt
"grzole" pisze:Nurtuje mnie pytanie jak w zderzeniu z takim drzewem wypadają lepiej zaprojektowane auta?
Sierra to pokazówka jak zrobić mało odporne na zgniatanie auto o niskiej sztywności nadwozia godnej Tico. Moim zdaniem jedną z zasadniczych przyczyn śmierci Mariana Bublewicza nie było to, że jechał właśnie tym modelem auta podczas feralnego Rajdu Dolnośląskiego. Wiedząc o tym jak jest to mało bezpieczne auto (potwierdzone mi przez biegłego sądowego ds motoryzacji i ruchu drogowego) wolałem przez ileś tam lat korzystać z Polonezów niż kupować Favoritę czy właśnie rzeczoną Sierrę...
Nawiazujac dalej do sparingow z drzewami wydaje mi sie ze w starciu z drzewem zawsze bedzie wygrana drzewa przez KO

Chyba ze jego przeciwnikiem bedzie Husqvarna albo STIHL ale chyba nie o to chodzi
Nie znam okolicznosci i dokladnych przyczyn smierci s.p. Mariana Bublewicza ale wydaje mi sie ze prawa fizyki zadzialaly w tym przypadku i w konsekwencji nawet gdyby jechal ....... [w tym miejscu wpisac pojazd uznawany za bezpieczny] to niestety skonczyloby sie podobnie.
Crash testy...
: 21 lut 2008, 20:43
autor: robert199
mnie najbardziej interesuje jak by wypadła kappa w testach zderzeniowych, jest to chyab ta sama konstrukcja co saab 9000, przynajmniej podłużnice, podłoge i pzredni słupek ma tej samej konstrukcji
ani saaba ani kappy ani alfy 166 crash testów nie znalazłem.
ma może ktos takie informacje??
a co do sierry to przecierz przy 50km/h zachowała sie jak kazde inne auto
Crash testy...
: 21 lut 2008, 20:51
autor: Nat
Saab 9000 to chyba raczej Thema...
Crash testy...
: 21 lut 2008, 21:07
autor: Jarek_Lu
"grzole" pisze: wolałem przez ileś tam lat korzystać z Polonezów niż kupować Favoritę
Ja też koniec 80 i początek 90 przejeździłem Polonezami , rzeczywiście jak na tamte czasy były bardzo solidne , później Fiat Tipo , no ten crasch to taki sobie , no ale Golfik to już zupełne przerażenie.
Crash testy...
: 22 lut 2008, 0:06
autor: grzole
"Sixt" pisze:
Nie znam okolicznosci i dokladnych przyczyn smierci s.p. Mariana Bublewicza ale wydaje mi sie ze prawa fizyki zadzialaly w tym przypadku i w konsekwencji nawet gdyby jechal ....... [w tym miejscu wpisac pojazd uznawany za bezpieczny] to niestety skonczyloby sie podobnie.
Prawa fizyki są stałe ale budowane auta posiadają zastosowane różne jakościowo materiały i konstrukcyjne rozwiązania. Sierra choć ładna niestety była tylko nie do końca udanym eksperymentem na drodze do automatyzacji/robotyzacji produkcji u Forda. W stosunku do Taunusa zmniejszono 3,5 krotnie liczbę punktów zgrzewanych łączących elementy składowe nadwozia. Taunus jako poprzednik Sierry był spawany ręcznie (jak PF 125p) zaś Sierra wzorem Poloneza była spawana poprzez roboty na zautomatyzowanej linii. Niestety usiłowanie skrócenia czasu produkcji nadwozia, zastosowania mniej energochłonnej technologii zgrzewania (mniej spawów to mniej kW zużytych a będących istotnym kosztem działania fabryki) spowodowało takie a nie inne efekty. Również usiłowanie skrócenia procesu projektowego poprzez pierwsze zastosowania komputerów do obliczeń i symulacji wytrzymałościowych były grzechem pierworodnym tego Forda. Kto nie wierzy niech pogada z blacharzami co naprawiali Sierry - mają opinię równie miękkich co japończyki z tego samego okresu.
Crash testy...
: 27 lut 2008, 9:04
autor: Nat
Top Gear - Jeremy robi crash test !
: 27 lut 2008, 11:16
autor: maciej_ignys
Pewnie wiele osób to widziało i pewnie jest to zgrabnie złożony montażyk...
...ale i tak robi wrażenie 
Crash testy...
: 27 lut 2008, 13:49
autor: BJK
Robi wrażenie, ale po takim czymś nie powinien był być w stanie wysiąść z auta o własnych siłach, tylko powinni mu z kolan kierownicę wyciągać

Crash testy...
: 27 lut 2008, 14:52
autor: Nat
Rozwalili Renault Alpine
Co za barany

!
Crash testy...
: 27 lut 2008, 16:00
autor: Dudi