Strona 10 z 11

Re: Kappa - i co dalej?

: 08 gru 2013, 22:40
autor: Tomzik
Turbawka to turbawka, jednak mniej popularna i jednak trochę inaczej się nią jeździ (większy "fan", mimo wciąż tapczanowego zawieszenia).

Gdyby nie to, że auto ma swoje lata i odstaje już mocno z wyposażeniem oraz coraz trudniej o części to pewnie bym je sobie jeszcze zostawił, bo moim skromnym zdaniem bardzo przyjemnie się nim podróżuje.

Nie jestem osobą, która ponad wszystko wychwala Kappę i uważa ją za cud techniki, ale gdyby tylko miała te 5-6 lat zamiast 13 to na pewno bym nie szukał następcy na obecną chwilę.

Re: Kappa - i co dalej?

: 08 gru 2013, 22:54
autor: wujekp
jakubg pisze:
No cóż. To witam w klubie. Też "tęsknię" za Kappą. Ale wiem że do Kappy nie wrócę. Z powodów dla których ją sprzedałem. Gdybym miał takie warunki jak Kuba ;) to bym nigdy Kappy nie sprzedał.
Rozumiem, że chodzi o mieszkaniowe warunki i okolice :)
Oczywiście. A konkretnie to o sąsiada, którego masz pod nosem, nie boi się ogarniać takich starych rupieci i do tego robi to za niewiele więcej niż czapkę gruszek. :D

Re: Co zamiast Kappy?

: 09 gru 2013, 1:36
autor: Nat
SIWY155 pisze:
luka pisze:Volvo S60 minimum to 2,5 140 i 170 KM, z tym ze ten pierwszy nie jedzie, potem 2.0 T 180 KM - mniej spotykane, wszystkie 5 cylindrowe, fajne auta, ale też dosyć kosztowne.
Luka widzę, że lubisz chyba volvo...co zatem sądzisz o s40 od roku 2004?
Zadaj sobie pytanie, czego oczekujesz od auta. Jeśli szukasz czegoś na poziomie Focusa, to S40 jest ciekawą dla niego alternatywą.
Silniki w mk2 (2004 rok) najczęściej te same, ta sama płyta podłogowa itp itd. W Volvo wykonanie jest staranniejsze, a wyposażenie zwykle bogatsze.
Psuje się toto z częstotliwością Focusa. Jeśli bardziej Ci się od Forda podoba, to czemu nie?
Szwedzka motoryzacja została tak samo rozwalona jak Lancia - Saaby od lat były jedynie restylingowanymi Oplami, Volvo - Fordem. Zupełnie jak Lancia (Bravo, Punto, Idea itp) a ostatnio woyager itp. Takie np. S40 produkowali w Belgii.
W zamian oczywiście masz tańsze części, bo wiele pasuje od Focusa.

Re: Co zamiast Kappy?

: 09 gru 2013, 2:01
autor: FXX
Nat pisze:Szwedzka motoryzacja została tak samo rozwalona jak Lancia - Saaby od lat były jedynie restylingowanymi Oplami, Volvo - Fordem. Zupełnie jak Lancia (Bravo, Punto, Idea itp) a ostatnio woyager itp. Takie np. S40 produkowali w Belgii.
Tylko, że w przeciwieństwie do Saaba i Lancii, rozwalona szwedzka motoryzacja w postaci Volvo, sprzedawała się dobrze, co by nie powiedzieć bardzo dobrze ;) Do tego oferowali i nadal oferują dość szeroką gamę modelową - łączna liczba modeli jest równa oferowanej przez trio Lancia, Alfa, Jeep.
Co do silników to tylko mniejsze jednostki do 2.0l włącznie to jednostki pochodzące z Forda bądź tworzone wspólnie z Fordem. Reszta to już "volvowskie" konstrukcje i to udane konstrukcje.

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 3:18
autor: Nat
Widać do Fordów klienci mieli większe zaufanie, niż do Fiatów i Opli. ;)
Zauważ też, że Volvo, w przeciwieństwie do Saaba czy Lancii, poszło w modę na suvy.
Nawet jeśli Volvo sprzedawało się lepiej (trudno, by sprzedawała się gorzej od takiej np. Lancii) ale i tak wpadło w ręce czajników z Geely.

Re: Co zamiast Kappy?

: 09 gru 2013, 7:27
autor: Dudi
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 8:17
autor: FXX
Nat pisze:Widać do Fordów klienci mieli większe zaufanie, niż do Fiatów i Opli. ;)
Zauważ też, że Volvo, w przeciwieństwie do Saaba czy Lancii, poszło w modę na suvy.
Nawet jeśli Volvo sprzedawało się lepiej (trudno, by sprzedawała się gorzej od takiej np. Lancii) ale i tak wpadło w ręce czajników z Geely.
Pójście w modę na SUVy to dużo powiedziane, bo jedynie powstanie XC60 było wywołane modą na te samochody. XC90 powstało wcześniej niż zapanowała moda w Europie. Poza tym niestety, ale Saab i Lancia nie byli po prostu w stanie pójść w ten segment, nie oferując nawet modeli w podstawowych segmentach (do niedawna Lancia jeszcze oferowała tylko trzy modele - Deltę, Musę i Ypsilon. Gdyby nie przejęcie Chryslera do tej pory nie mieli by czegoś w segmencie E, a nawet mimo to nie mają niczego w D.
Imho to, że wpadło w ręce czajników z Geely jest dla nich lepsze niż tkwienie pod Fordem.

Re: Co zamiast Kappy?

: 09 gru 2013, 11:23
autor: luka
SIWY155 pisze:
luka pisze:Volvo S60 minimum to 2,5 140 i 170 KM, z tym ze ten pierwszy nie jedzie, potem 2.0 T 180 KM - mniej spotykane, wszystkie 5 cylindrowe, fajne auta, ale też dosyć kosztowne.
Luka widzę, że lubisz chyba volvo...co zatem sądzisz o s40 od roku 2004?
Posiadałem 850 potem XC70, parę lat na volvoforum.pl,
Jeżeli chodzi o S40, to jakoś do mnie nie przemawia, duzo gorsze wykonanie niż w wyżsych modelach, bardziej budżetowy, do tego ciasny w środku, miałem wrażenie że w focusie było więcej miejsca, dużo lepsze wykonanie niż w fordzie i ciekawsze wnętrze. Dużo wspólnego z focusem, użytkownicy nadmiernie nie narzekali, ale dużo tańszy focus też zbierał dobre opinie. S60 to już inny samochód, S80 nie porównując. XC70 okazało się dosyć kosztowne, ale wrażenia z jazdy i wnętrza rekompensowały wszystko, podobnie jak w AR 166. :D

Re: Co zamiast Kappy?

: 09 gru 2013, 11:36
autor: Nat
Dudi pisze:
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Volvo S40 produkowano w Gandawie, a to jakby na mapę nie patrzeć - Belgia, nie Holandia.

Re: Co zamiast Kappy?

: 09 gru 2013, 11:45
autor: Dudi
Nat pisze:
Dudi pisze:
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Volvo S40 produkowano w Gandawie, a to jakby na mapę nie patrzeć - Belgia, nie Holandia.
Zależy, o której wersji i roczniku S40 mówimy.
Bo właśnie od 2004 roku przenieśli produkcję, ale to już była zdaje się nowa generacja.
A ja pomyślałem o tej najbardziej znanej z naszych ulic.

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 11:54
autor: Nat
Spójrz na pierwszy post tematu, dyskutujemy o 2004, czyli początku drugiej generacji S40 :!:
Auto pierwszej generacji to był zupełnie inny samochód - restylingowana Carisma.

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 19:18
autor: SIWY155
Zatem pozostawiam na placu boju 159 1.8 oraz X-type 2,1 jeśli obroni się w kwestii korozji, ale na pewno nie w cenie powyzej 20k.Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 19:39
autor: Dudi
SIWY155 pisze:Zatem pozostawiam na placu boju 159 1.8 oraz X-type 2,1 jeśli obroni się w kwestii korozji, ale na pewno nie w cenie powyzej 20k.Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Dobrze zawęziłeś : ok2 :

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 20:40
autor: SIWY155
Jest jeszcze jeden pomysł, który nie mieści się w założeniach wstępnych ale ułatwia i przyspiesza transakcję.Mianowicie powstało pytanie czy przyjąłby w rozliczeniu 147 1,6 105 KM LPG 5-D salon 2008 i się zastanawiam i bynajmniej nie odrzucam:-)

Re: Kappa - i co dalej?

: 09 gru 2013, 20:46
autor: Nat
SIWY155 pisze:Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Bardzo słusznie. : yesyes :
To efekt uprzedzeń Polaków do motoryzacyjnej włoszczyzny. Cechy, którą tak bardzo sobie cenimy przy zakupie używanych italiańców : ok2 :