Strona 10 z 14

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 25 lis 2008, 20:28
autor: Krzys
Same części składowe dobrej instalacji do Mojej Kappy kosztują poniżej 2000. Oczywiście nie jest to cena hurtowa. A wstawienie to już inna bajka.

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 26 lis 2008, 15:21
autor: david_b
Witam!
Prawie koniec kłopotów z instalacją
Wymienione-wtryski z valtek na magic jet przez gwaranta
reduktor wymieniałem dwa razy
- z landi renzo Li02 na tomasetto arctic gwarant tak zdecydował
-z tomasetto na scorpiona ST,olałem gwaranta :D
-komputer stag 300,na inny serwisowy,co jest powszechną praktyką monterów-nic to jednak nie wniosło ani na + ani na - .
Trafiłem na lepszy dzień innego gazownika zrobił nowe mapy po wymianie reduktora i problem przepałów zniknął. 3 kolejne tankowania 16-16,5/100km-mnie to satysfakcjonuje bo się podgrzewam na postoju.
Innych ,oprócz palenia po 18,5-20,5l/100 problemów nie miałem podczas eksploatacji 35kkm związanych z LPG.
Wymieniłem też:
-niepotrzebnie sondę lambda-z dobrej na nową
-potrzebnie czujnik obrotów wału korbowego,lekkie szarpania na Pb jak i LPG ustąpiły.
Reasumując-silnik VIS ma spore wymagania odnośnie stabilności ciśnienia gazu jak również stabilnych wtryskiwaczy.
Według mnie STAG 300 reduktor scorpion ST i wtryski magic jet do kappy 2,0 2,4 z VIS-em to dobry zestaw,albo raczej wystarczający.
Odnośnie sensu montażu LPG do auta którym się robi rocznie 10-15kkm się nie wypowiadam...

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 26 lis 2008, 16:35
autor: Krzys
Mam u siebie Scorpiona Mini, wydaje Mi się że także daje rade w 2.0.

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 27 lis 2008, 5:13
autor: david_b
Cześć!
Pewnie scorpion mini dałby radę i u mnie,jednak po wszystkich perturbacjach wolałem mocniejszą wersję kupić.
Krzys jaką masz średnicę dysz w magic jetach?

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 27 lis 2008, 9:28
autor: Krzys
Jeszcze jeżdżę na Valtekach, średnica dysz 2,0. Idealnie powinny być 2,2. Dobór dysz

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 27 lis 2008, 14:46
autor: Egon
u mnie instalcja sprawuje sie jak narazie bez problemowo

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 27 lis 2008, 14:57
autor: Krzys
"Egon" pisze:u mnie instalcja sprawuje sie jak narazie bez problemowo
Tylko pozazdrościć.

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 27 lis 2008, 21:44
autor: Egon
dostałem namiar na dobry zakład (adres klika postów wcześniej) ale narazie zrobiłem ok 8 tyś na lpg

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 28 lis 2008, 18:12
autor: bialy-murzyn
może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego silnik z VIS jest bardziej problemowy ? Na przykład przy eksploatacji LPG ?

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 08 gru 2008, 12:34
autor: mirek0p
Czy ktoś ma LPI Vialle w innym silniku niż 2.0 20v,przeglądałem stronę producenta i praktycznie max.pojemność to 2.0 w różnych wersjach mocy(inne marki aut).Zainteresowany jestem montażem do turbo lub v-ki.

Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 21 maja 2009, 22:12
autor: oswald
puntspusy pisze:super zestaw, gdybym mial teraz montowac gaz do auta to wlasnie taki zestaw, stag 300, scorpion i magic jety
valtec, rail czy planijet - niepolecam ( zwlaszcza dwoch pierwszych )
U mnie stag-300, reduktor zavoli zeta S, wtryskiwacze planijet A (dysza 2,1mm), wielozawór tomassetto... od montażu, od września przejechałem na lpg ok. 24 tyś. km, żadnych problemów : yesyes : , tylko regularny serwis u montażysty (robiłem tam gdzie Egon :) ), temp. przełączania na gaz: 25 st. C, spalanie 11,5 - 14,5 l/100 km...
Brałem też pod uwagę magicjety, ale gazownik doradził planijety- niby mniej podatny na uszkodzenia kabelek/wtyczka we wtryskiwaczu itp...
Czemu nie polecasz planijetów :roll: ?

Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 28 maja 2009, 10:19
autor: vievioor
Witam wszystkich!!!

Mam pytanie. Kupiłem Lancie Kappa '98 2.0 20V. Chcę założyć gaz sekwencyjny. Czy ktoś mogłby mi polecić jakiś dorych mechaników za przestepną cenę.

Odp: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 19 lut 2010, 0:53
autor: faraon
Czytam ten temat od początku i ... dołożę swoje 3 grosze.

Numer 1 - to gazownik !! (nie ściemniacz)
Numer 2 - to jego doświadczenie i kompetencje - dobór podzespołów
Numer 3 - to chęć zadowolenia klienta przy swojej kompetencji - staranność i czystość przy montażu
Numer 4 - obsługa pogwarancyjna taka sama jak w okresie gwarancji

Kappa 2,0 VIS kombi - instalacja Stag 300, przebieg od montażu - 90 tys.km

Wymienione w ramach gwarancji 2 listwy Valtek (TTTM - ten typ tak ma) - nowa listwa 110 - 120 zł na wolnym rynku (3 elektrozawory), to nie znowu jakiś wielki koszt 1x/rok
Wymieniam filtr OMB (mały - faza ciekła) co 5-6 tys. km (nasz gaz jest generalnie bardzo brudny - za wyjątkiem szanujących się stacji, lecz nie wszystkich), filtr fazy lotnej co 10-13 tys. km

Nie świeci mi się żaden check, spalanie na poziomie 11,5-12,5 l/100, przy prędkości do 140 km/h, 80 % w trasie. W mieście spalanie na poziomie 14-15l/100 km
Kwestia nielogicznych, nagłych przełączeń na gaz/benzynę - zdarzały się, ale same znikały, tak szybko, że już o nich zapomniałem.
Na początku jedynym problemem było ustawienie temperatury przełączania - gazownik przyznał, że popełnił błąd (poprawione przy I przeglądzie po montażu - 1000 km).

I to by było na tyle.

Re: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 06 lut 2011, 23:58
autor: Momok
U mnie BRC jakieś fast sequent, plug & drive, koszt instalacji 3500 zł, butla w kole 42 litry. Spalanie przy 120 km/h w 5 osob, doładowanym bagażnikiem przy temp. silnika 65-70 st (niestety nie dogrzewa się) - 12-12.5L/100km. Sądzę, że w lato, w trasie, w 2 osoby spokojnie zejdzie się do 10l :)
No i zapomnialbym, silniczek 2.4 ;P

Re: Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...

: 06 cze 2011, 22:08
autor: smola
Nawiąże do tematu oryginalnego "instalki Ducha-dziadka" ponieważ to ja ją użytkuje od ponad 3 lat. Co mogę powiedzieć? Po raz pierwszy nie mam żadnych złych doświadczeń z gazem, żadnych szarpań, wybuchów, problemów z kablami czy inne.

W tej chwili auto ma 210 tyś przejechane, ja na tej instalce zrobiłem prawie 60 tyś i co? Dokuczał mi check, który praktycznie za każdym razem się zaświecał, ale auto chodziło dobrze więc zaciskałem zęby i udawałem, że go nie widze.
... ale nadszedł dzień kiedy pomyśłałem, że może czas coś z tym zrobić? ..wciąż sobie pluję w brodę dlaczego tak długo się do tego zbierałem. Wymieniłem oba filtry, poddałem się regulacji (100PLN) i póki co zrobiłem 2 tyś bez CHECK.

Moją euforię podtrzymuję za każdym razem, gdy naciskam przycisk Check i dostaję odpowiedź "CHECK OK"