fedos pisze:Łykacie wszystko jak pelikany

:-D Na serio myślicie, że ponad pół banki akcyzy ktoś wprowadzi? Wczoraj senat doszedł do wniosku, że jeszcze trzeba poczekać i żadnych zmian początkiem roku nie będzie. Dla mnie WP, interia, i Onet to tak samo wiarygodne szmatlawce co Fakt i Superexpres
Nie mówię, że WP, Onet czy Interia nie sieją fermentu ale, co do nowej akcyzy to mogę się z tobą założyć, że wejdzie. Może nie w takim kształcie jak powyżej ale bankowo zrobią tak, żeby odechciało się obywatelom kupowania aut starszych niż 10 lat z dużym silnikiem.
Oprócz tego skąd masz informacje, że senat doszedł do wniosku, że trzeba poczekać bo ja mam zupełnie inne niestety informacje w tym temacie

Do tego problem starych aut od dawna męczy lobby samochodów nowych i najwidoczniej znaleźli sznurek, za który odpowiednio pociągnęli i będzie dobra zmiana.
Te stawki poprzednie gdzie powiedzmy trzeba dać nawet 18 koła za auto z silnikiem ponad 4 litry wcale nie są takie zaporowe. Znam wiele osób co da te 18 tysi. bo i tak będzie wolało A8 z 4.2 z 2006 czy 2008 niż nową Corsę, Astrę czy inny badziew z plastikowym silnikiem 1.0 z turbiną. A tak jak dowalą te drugie stawki to już się temat zamknie i to zamknie na dobre.
Powstanie jednak inny problem, o którym chyba ktoś tam nie pomyślał, jeżeli akcyza tak wzrośnie to wzrośnie też wartość aut będących obecnie na rynku. To znaczy tyle, że w/g np. eurotaxu wartość auta wzrośnie o wartość akcyzy i jak ludzie zaczną walić się na ulicach takimi starymi A6 czy A8, które nagle po wprowadzeniu nowej akcyzy wartościowo zrównają się z autami z salonu to ubezpieczyciele mogą mega drastycznie podnieść składki OC do tego stopnia, że odechce się normalnemu człowiekowi posiadania pojazdu - np. OC za Astre 5 tys. PLN przy pełnych zniżkach a bez zniżek 12 tys.