Thema - słabe ogrzewanie
Thema - słabe ogrzewanie
Mam takie pytanie;może ktoś z Was miał zimno (no nie za ciepło) w Themie.termostat wymieniłem bo nie zamykał,trochę się poprawiło ale do jazdy w koszulce daleko a przecierz w takiej bryce powinna być możliwość jazdy na "golasa".Dmucha ze środkowych nawiewów średnio intensywnie,z bocznych słabo(prawie wcale),z tylnego oddech zemdlonego.Wydaje się że turbina chodzi dziarsko pod regulacją,rękaw trzepałem (może go wyprać).Czyli reasumując mam dwa problemy;1-słabo dmucha na maxie,2- dmucha nie za ciepło mimo ustawienia ogrzewania na max,i temp silnika 80do90 stopni(też by mogła być większa ale termostat od poldka chyba tak ma).Ztym pytaniem wiąże się jeszcze jedno zapytanie;jeżeli stoimy z przodu auta przed otwartą maską i spojrzymy w dół między chłodnicę a silnik to czy tam są osłony silnika fabrycznie czy nie?(u mnie nie ma)Trochę dużo ale to dla mnie bardzo ważne bo jeszcze nie było prawdziwych mrozów.PZDR
Ostatnio zmieniony 03 sty 2010, 13:10 przez Taz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmieniłem tytuł tematu.
Powód: Zmieniłem tytuł tematu.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - Zimno mi
Bardzo czesta przypadlosc w Themach to "zakamienienie" nagrzewnicy. Nagrzewnice (uzywke) mozna kupic w granicach 100zl, ale roboty z wymiana sporo.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Odkamienianie
To w takim razie co myślisz o preparatach odkamieniających i ich skuteczności.
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 sty 2006, 0:00
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Thema - Zimno mi
doklanie tak jak mario napisal kamien w nagrzewnicy, w moim drugim autku tez mam taki problem, ale mam nagrzewnice , jak bys potrzebowal to mam dwie sztuki jedna omoge sprzedac
LANCIA THEMA 2.8 V6 AUTOMAT
i pozostały już tylko częsci z TD......
i pozostały już tylko częsci z TD......
nagrzewnica
Panowie,zakup nagrzewnicy to będzie ostateczność ale dzięki za oferty.Mnie interesuje naprawa przy pomocy preparatów odkamieniających.Nic nie napisaliście o prędkości przepływu powietrza,co ma wpływ na jej ograniczenie.[/url]
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - Zimno mi
Preparaty niestety nie pomoga Przerabialem to juz chyba z 10 razy. Nie wybawilo mnie to od wymiany nagrzewnicy.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - Zimno mi
Witam,
A wiesz, co wlewali poprzedni właściciele?
Pozdrawiam
A wiesz, co wlewali poprzedni właściciele?
Pozdrawiam
Odp
No nie wiem ale przy takim stanie 13-o letniego auta (super)nie podejrzewam by jeżdził ktoś na wodzie.Co myślisz o klapkach które może się nie otwierają do końca i o zaworze do nagrzewnicy,jak on jest połowicznie otwarty to mało ciepłej wody idzie i może być zimno
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.
Thema - Zimno mi
a sprawdzałeś jak chodzi dmuchawa? bo z tego co piszesz to nie tyle chodzi o ciepłe powietrze ale w ogóle nie ma nawiewu - łatwo się do niej dostać, jest w tej komorze przed przednią szybą, wystarczy zdjąć pokrywę
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - Zimno mi
W themia nie ma zaworu nagrzewnicy tak więc jeden punkt Ci odpada. Siła nadmuchu to jedno temperatura to dwa. Jak dmuchawa słabiej dmucha to nawet powino lecieć cieplejsze powietrze. Nie pisałeś czy masz klimatronik czy manual. W przypadku klimatronika przyczyna może być jeszcze w sterowaniu, jeśli silniczki od klapek nie działają dobrze może być nagrzewnica super a i tak będzie zimno. W themie nagrzewnica jest na dodatek tak wpięta nieszczęśliwie w układ że np trochę zamulona nagrzewnica, zagięty - załamany przewód , troszkę zapowietrzony układ, mała wydajność pompy wody przekłada się na słabe grzanie.
Chyba sobie poradziłem
Czołem,Jak zdjąłem osłonę filcową z dmuchawy i włączyłem układ to myślałem że mi głowę urwie,oczywiście wyprałem ją natychmiast w paście BHP w kilkunastu wodach i prędkość nadmuchu wróciła do normy.Natomiast nie doczekałem się odpowiedzi na pytanie o osłony silnika od spodu między chłocnicą a silnikiem i przed chłodnicą od dołu.Może by ktoś zajrzał u siebie i mi zrelacjonował,a może zdjąćko jakieś?Pozdrawiam wszystkich,aby do wiosny[/url]
Lancia Kappa ,2,0 ,145 KM sekwencja.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - Zimno mi
Oslony powinny byc. Po otworzeniu maski i spojrzeniu w dol na calej szerokosci. Mocuje sie ja do trawersy, z drugiej strony zaczepia o zderzak. Druga oslona jest dookola chlodnicy. Zwykle po stronie prawego reflektora jest wiecej platiku niz z drugiej strony.
Zadko ktora Thema ma ta oslone na dole, bardzo latwo je rozbic. Mnie niestety kiedys zajac to zniszczyl.
Zadko ktora Thema ma ta oslone na dole, bardzo latwo je rozbic. Mnie niestety kiedys zajac to zniszczyl.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS