Trochę dziwne rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że w innych samochodach z grupy FCA jak AR156, AR159 czy Lancia Lybra różnica prędkości rzędu kilkudziesięciu kilometrów na godzinę, nie robiła problemu.
Delta III - dołożenie tempomatu
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5427
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Cytując za instrukcją:
PRZYWRÓCENIE ZAPAMIĘTANEJ PRĘDKOŚCI
Jeżeli urządzenie zostanie wyłączone, na przykład naciskając pedał hamulca lub sprzęgła, zapamiętaną prędkość można przywrócić w następujący sposób:
- przyspieszyć stopniowo do momentu uzyskania prędkości zbliżonej do prędkości zapamiętanej;
- włączyć wybrany bieg w momencie zapamiętania prędkości;
- nacisnąć przycisk RES
Jak dla mnie to logiczne i dobre.
Działanie w 159 czy Lybrze jest lekko ***, mając zadane tzw. licznikowe 150 i hamując do setki po wciśnięciu pamięci fura mi wyrwie z pełnym (lub prawie) gazem do przodu aż do 150. Bynajmniej w Delcie tak robi. Na szczęście właśnie tylko kilka-kilkanaście km/h a nie więcej.
PRZYWRÓCENIE ZAPAMIĘTANEJ PRĘDKOŚCI
Jeżeli urządzenie zostanie wyłączone, na przykład naciskając pedał hamulca lub sprzęgła, zapamiętaną prędkość można przywrócić w następujący sposób:
- przyspieszyć stopniowo do momentu uzyskania prędkości zbliżonej do prędkości zapamiętanej;
- włączyć wybrany bieg w momencie zapamiętania prędkości;
- nacisnąć przycisk RES
Jak dla mnie to logiczne i dobre.
Działanie w 159 czy Lybrze jest lekko ***, mając zadane tzw. licznikowe 150 i hamując do setki po wciśnięciu pamięci fura mi wyrwie z pełnym (lub prawie) gazem do przodu aż do 150. Bynajmniej w Delcie tak robi. Na szczęście właśnie tylko kilka-kilkanaście km/h a nie więcej.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Ja jednak jestem zdania, że to mało logiczne i średnio przydatne - po co mi przycisk skoro i tak muszę sobie przyśpieszać do zadanej prędkości.
Zwłaszcza, że tempomatu używam na autostradach i jak muszę zwolnić to potem tylko klik, i samochód sam wraca do poprzedniej prędkości.
I wbrew temu co piszesz to w AR159 (w Lybrze nie pamiętam jak to było) nie rwie pełnym gazem do przodu
PS. Przynajmniej, nie bynajmniej
Zwłaszcza, że tempomatu używam na autostradach i jak muszę zwolnić to potem tylko klik, i samochód sam wraca do poprzedniej prędkości.
I wbrew temu co piszesz to w AR159 (w Lybrze nie pamiętam jak to było) nie rwie pełnym gazem do przodu

PS. Przynajmniej, nie bynajmniej

Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Mam do czytelników i użytkowników ogromną prośbę, jako u mnie brak wtyczki - pomimo posiadanej ver ORO, szukając jakiejkolwiek dokumentacji do tego modelu zawsze człowiek napotyka na jakieś dziwne problemy.
Znalazłem kiedyś na forum Fiata Bravo, jak jeden człowiek wkładał tempomat do Fiacika w ten sam sposób, którym ja to będę musiał zrobić, tylko że on miał diesla,a ja Pb. Zgodnie z tym, co on opisywał powinienem podpiąć się do pinów komputera opisanych w programie eLearn. Patrząc jednak pod tym kątem, zapewne mój sterownik poszedłby z dymem, a żona by mnie z domu wy....kopała - bo to jej wozidełko. Nie mnie jednak znalazłem na jakiejś chyba tureckiej stronie podłączenie tempomatu do ..... Fiata Linea. Tam ilość pinów w kostce odpowiadałaby temu, co ja mam podane w swoim sterowniku ( nie mam opisu sterownika bo nigdzie nie mogłem znaleźć, może źle szukałem). Przechodząc do meritum, czy byłaby możliwość aby ktoś sprawdził, do jakiego pinu w sterowniku przychodzi przynajmniej jeden z pinów?? Rozwiąże mi to problem z jego podłączeniem.

Podłączenie, które wydaje mi się, że będzie jak najbardziej właściwe, to oczywiście te z opisem 1.4 TJ, z pinami od 61 do 86.
Znalazłem kiedyś na forum Fiata Bravo, jak jeden człowiek wkładał tempomat do Fiacika w ten sam sposób, którym ja to będę musiał zrobić, tylko że on miał diesla,a ja Pb. Zgodnie z tym, co on opisywał powinienem podpiąć się do pinów komputera opisanych w programie eLearn. Patrząc jednak pod tym kątem, zapewne mój sterownik poszedłby z dymem, a żona by mnie z domu wy....kopała - bo to jej wozidełko. Nie mnie jednak znalazłem na jakiejś chyba tureckiej stronie podłączenie tempomatu do ..... Fiata Linea. Tam ilość pinów w kostce odpowiadałaby temu, co ja mam podane w swoim sterowniku ( nie mam opisu sterownika bo nigdzie nie mogłem znaleźć, może źle szukałem). Przechodząc do meritum, czy byłaby możliwość aby ktoś sprawdził, do jakiego pinu w sterowniku przychodzi przynajmniej jeden z pinów?? Rozwiąże mi to problem z jego podłączeniem.

Podłączenie, które wydaje mi się, że będzie jak najbardziej właściwe, to oczywiście te z opisem 1.4 TJ, z pinami od 61 do 86.
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Wg. tego co znalazłem do bravo 1.4 t-jet jest bardzo podobnie, tylko jest zamieniony pin 12V z pinem 85
http://www.davole.com/wp-content/upload ... market.pdf
http://www.davole.com/wp-content/upload ... market.pdf
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Zamiana tego pinu akurat chyba nie będzie takim problemem, bo jak go włączysz, to na linii i 85 i on/off powinno być napięcie 12V. Znalazłem gdzieś na forum Fiata Linea, że właśnie zamienili te piny i było bez problemów
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
A czy przy dokładaniu tempomatu nie trzeba jeszcze zmienić włącznika pedału hamulca z dwupinowego na czteropinowy?
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 paź 2019, 16:59
- Imię: Michał
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
A powiedz mi manetke miałeś od delty czy bravo II?
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Miałem od bravo II, jest dokładnie taka sama
- Youleck
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
- Imię: Julian
- Lokalizacja: Poznań
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Ja mam manetkę od stilo 
Pzdr,

Pzdr,
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG
- ElPaul
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Czy ktoś prowadził wiązkę do tempomatu i może się pochwalić instrukcją?
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby w Delcie nie było wiązki. Jeśli jednak jej faktycznie nie ma, to powinna mieć zastosowanie ta instrukcja ze Stilo: http://klubfiatstilo.pl/viewtopic.php?t=574
W niektórych przypadkach w Stilo trzeba się jednak podpinać bezpośrednio pod piny ECU - a to już nie jest fajne. W instrukcji z linka wszystko jest wyjaśnione.
W niektórych przypadkach w Stilo trzeba się jednak podpinać bezpośrednio pod piny ECU - a to już nie jest fajne. W instrukcji z linka wszystko jest wyjaśnione.
Re: Delta III - dołożenie tempomatu
Witam wszystkich. Czy ktoś może potwierdzić że instrukcja podana powyżej z Bravo, w przypadku braku wiązki jest właściwą? U mnie brak wiązki, a jazda beż tempomatu w trasy jest słaba... Z góry dziękuję