Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5086
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: Bichoń » 23 gru 2024, 22:39

Kolejny przykład samonaprawy Lybry wprawił mnie w zakłopotanie.
Żona jechała po mieście, migała kontrolka ładowania, napięcie spadło poniżej poniżej 11[V] (mam zamontowany woltomierz), po zgaszeniu ledwo kręciła rozrusznikiem i nie odpaliła.
Żonę zgarnąłem, Lybrę zostawiłem i wróciłem po nią wieczorem: napięcie akumulatora ok 11,8[V], odpaliła sama, ładowanie jest 14,2[V], do domu dojechała o własnych siłach.
W garażu sprawdziłem jeszcze raz - jest ładowanie, kablem z alternatora do akumulatora na biegu jałowym płynie prąd ok. 40[A].

Próbuję wymyślić co się stało, ale nie ogarniam tego. Może ktoś podpowie.
Czy zaolejenie silnika i pewnie też trochę alternatora (uszczelka pokrywy zaworów do wymiany) może mieć na to wpływ?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2924
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: pietrek125 » 24 gru 2024, 12:27

A jaki jest stan przewodu masowego silnik-buda ?
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5086
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: Bichoń » 24 gru 2024, 12:32

Całkiem dobry, bo robiłem na nowo masę przewodami spawalniczymi kilka lat temu. Poza standardowym przewodem od klemy, przez budę do skrzyni, mam też dwa dodatkowe, jeden do silnika, drugi do budy. Sprawdzałem je i płynie nimi prąd po ok. 20 amperów.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4038
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: volf » 26 gru 2024, 0:13

Przychodzi mi to głowy-coś nie halo ze szczotkami alternatora-zużyte albo chwilowo zawieszone, ewentualnie zimny lut/niekontakt w regulatorze/kabelkach.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5086
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: Bichoń » 06 sty 2025, 23:23

Jak na razie problem nie wrócił.
Swoją drogą, było tam wszystko zalane olejem, zastanawiam się czy to nie mogło mieć wpływu na zaniki prądu.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3288
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: Marcin_D » 07 sty 2025, 11:19

Jak altek był olejem zalany to bardzo prawdopodobne że to właśnie tego powodu.
Jak już zmieniałeś uszczelkę pod pokrywa to trzeba było od razu altek wyjąc i go wymyć porządnie (najprościej zmywaczem do hamulców), a potem go kontakspreyem potraktować.
Bo może się okazać że problem w najmniej odpowiednim momencie wróci.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5086
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.0 - nie było prądu, a jest...

Post autor: Bichoń » 03 lut 2025, 18:31

Dzisiaj znowu pokazał się ten problem i znowu... w korku, gdzie normalnie ten samochód jeździ po terenach podmiejskich, bez korków.
Znowu ładowanie spadło, napięcie ok 11[V], kontrolka ładowania miga, ale jak się wejdzie na wysokie obroty, to napięcie wzrasta --> kontrolka oczywiście gaśnie.
I kolejny raz, po ok. godzinnym postoju (na mrozie) samochód odpalił i wrócił "normalnie" do domu.

Także tajemniczy problem związany jest z korkami, obstawiam wyższą niż normalnie temperaturę.
Czy zużyte szczotki alternatora mogą dawać takie efekty?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”