Delta III 1.6 M-jet problem

MariuszB35PL
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2024, 9:13
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Olsztyn

Delta III 1.6 M-jet problem

Post autor: MariuszB35PL » 24 paź 2024, 11:44

Na wstępie WITAM wszystkich jako nowy użytkownik i świeży posiadacz Lanci Delty III 1.6 M-JET 120KM.
No i niestety . Jest mały problem. Na jeździe testowej wszystko było w porządku. Auto kupiłem. Przejechałem nim blisko 200km do domu i dosłownie 2km przed domem engine check i błędy jak na screen. Dojechałem do domu już w trybie awaryjnym. A że posiadam moduł do diagnostyki OBD to go podpiąłem , skasowałem błędy i musiałem jechać po dzieci. Błąd P0091 wyskakiwał co trochę ten drugi już nie. Więc kasowałem i jechałem dalej. Aż w głowie pojawiła się myśl że może trzeba dolać paliwa ( chociaż było tylko trochę poniżej pierwszej kreski więc teoretycznie jeszcze tego paliwa było) no ale dolałem 15l i na razie przejechałem koło 70km i błąd już nie wyskakuje. Dogadałem się że sprzedawca że usunie usterkę na swoim koszt (to jego propozycja) i jeśli usterka będzie droga w naprawie to mi zwróci pieniądze. Ale wydaje mi się że problemem może być pompa paliwa w zbiorniku. Więc teraz pytanie czy ktoś z was przerabiał coś podobnego? I czy słusznie dedukuje. Z góry dzięki za naprowadzenie na potencjalne możliwości usterki i jakie to koszty. PS. Auto petarda a silniczek 120KM daje frajdę z jazdy , nie sądziłem że taka moc może tak fajnie przyspieszać. Na kolejnym zdjęciu moja piękna Włoszka Obrazek i chciał bym żeby została że mną.
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 24 paź 2024, 13:35 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zatwierdzam post warunkowo. Przeczytaj Regulamin forum !!!! i przywitaj się w odpwoeidnim dziale :)
Lancia Delta 1.6 M-Jet 2008r

MariuszB35PL
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 24 paź 2024, 9:13
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Delta III 1.6 M-jet problem

Post autor: MariuszB35PL » 13 lis 2024, 14:00

Ok . pompa w zbiorniku poszła na wymianę na nówkę i na razie odpukać , problem nie powraca
Lancia Delta 1.6 M-Jet 2008r

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12076
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta III 1.6 M-jet problem

Post autor: topcio » 14 lis 2024, 14:11

MariuszB35PL pisze: Auto petarda a silniczek 120KM daje frajdę z jazdy , nie sądziłem że taka moc może tak fajnie przyspieszać.
To nie moc tylko wysoki moment obrotowy :) . Mamy Mito z tym silnikiem, na Dynamic faktycznie jedzie jak wściekłe a pali 6 litrów.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5415
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.6 M-jet problem

Post autor: Tomzik » 18 lis 2024, 19:42

MariuszB35PL pisze: 13 lis 2024, 14:00 Ok . pompa w zbiorniku poszła na wymianę na nówkę i na razie odpukać , problem nie powraca
Oby tak było, natomiast z mojego doświadczenia powróci ;) I nie mam pojęcia co to jest, wymieniłem już 3 regulatory (wszystko Bosch). Bujam się z tym już ze 3 lata. Czasem nawet kilka miesięcy jest spokój. Nauczyłem się tak przyspieszać, nawet przy wyprzedzaniu, że błąd nie wyskakuje. Wymienione końcówki wtryskiwaczy, sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia, markowe filtry paliwa. Raz, chyba przy trzecim regulatorze, spalił mi się sterownik silnika, ponoć poleciały właśnie ścieżki od regulatora. Obecnie mam zakupiony inny sterownik, który w wolniejszej chwili podłożę, ale oczywiście jak na złość teraz mogę butować na każdym biegu i błędu nie wywala :lol: Jeśli wywala to generalnie od 4-ki w górę, na niższych biegach jedynie czasem na 3-ce, poniżej nigdy. Mój silnik to 2,0.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”