Delta III 1.4 multiAir Wymiana silnika

Kenneth
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Imię: Piotr

Delta III 1.4 multiAir Wymiana silnika

Post autor: Kenneth » 20 lut 2024, 17:40

Panowie, piszę z prośbą o informacje, sytuacja wygląda tak że muszę wymienić silnik. Mowa tutaj o jednostce o oznaczeniu 198A7000 (1.4 mAir 103 KW), szukam takiej od jakiegoś czasu i jest straszna bieda, czy orientuje się może ktoś z was czy ten silnik jest "wymienny" z jakimś innym o innym oznaczeniu ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 183
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III 1.4 multiAir Wymiana silnika

Post autor: GLen » 21 lut 2024, 7:27

Z czystej ciekawości, co się stało że trzeba cały silnik wymienić, a nie wystarczy dołu naprawić czy głowicy?
Moje propozycje co do miejsc gdzie mogą mieć:

PARTI ITALIANE Małgorzata Woźniak
ul.Gajowa 4/5
60-815 Poznań
telefony: 531122100/531122500

FIRMA WOJCIECH ROZPENDOWSKI
MYSZAKÓWEK 23
62-410 ZAGÓRÓW
telefony: 604757520/518212300
Aktualne:
Delta III 1.4
Phedra 2.0 Multijet

Byłe:
Lybra SW 2.0
Dedra SW 1.9 TD
Y 1.2

Kenneth
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 lip 2019, 14:01
Imię: Piotr

Re: Delta III 1.4 multiAir Wymiana silnika

Post autor: Kenneth » 24 lut 2024, 9:10

Pęknięcie na bloku lub na turbinie, płyn chłodniczy gotuje mi sie powyżej 100 km/h i brakuje ciśnienia w układzie.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta III 1.4 multiAir Wymiana silnika

Post autor: Gepard » 24 lut 2024, 13:37

Kenneth pisze: 24 lut 2024, 9:10 Pęknięcie na bloku lub na turbinie, płyn chłodniczy gotuje mi sie powyżej 100 km/h i brakuje ciśnienia w układzie.
Z czego to wywnioskowałeś? Mechanik tak stwierdził? Nie bardzo rozumiem co ma do rzeczy turbina, a bloki w tych silnikach tez raczej nie pękają same z siebie.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III 1.4 multiAir Wymiana silnika

Post autor: volf » 24 lut 2024, 18:13

Nie ma tam turbosprężarki chłodzonej cieczą?
Jeśli jest to coś moze być na rzeczy ale uszkodzona moze być również głowica bądź uszczelka pod nią choć wypadałoby zrobić jakąś diagnostykę-może zwęzi to kręg podejrzanych...
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”