Kąski warte uwagi.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1089
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Kąski warte uwagi.
Wysoki sądzie, moja opowieść jest właśnie o roczniku 1983.
Ogólnie to legendy są piękne nieprawdaż? Tak więc i ja się nabrałem.
Tak samo jak opowieści o Yeti polskiej motoryzacji PRL-u: FSO 125p z silnikiem benzynowym 1600.
Owszem wersja 1600 diesla od VW była produkowana w krótkiej serii.
Miałem okazję jechać taksówką FSO 125 p 1.6 D, w latach 90-tych u.b wieku.
FSO 125p 1600 taka wersja występuje teoretycznie w książce ,, Naprawiam samochód FSO 125 p autorstwa E. Kaim, ten temat był już poruszany na forum.
Były wersje rajdowe FSO 125p 1600. Ale to były takie wyczynowe samochody dla niemajętnych sportowców, chcących się kształcić w fachu: kierowca rajdowy. Jak na tamte ponure i biedne czasy były nawet fajnie wyposażane.
Podaję za T SPORT :
... FSO 1600 zwany potocznie “Bartoś” od nazwiska pomysłodawcy.
Silnik o pojemności 1600 na bazie bloku Poloneza na jednym gaźniku z wałkiem rozrządu brytyjskiej firmy Breda.
Jest to wierna replika samochodu markowej klasy FSO z lat 80 – tych.
Skrzynia biegów Colotti na prostych zębach .
Tylny most także Colotti z płytkową 45% blokadą mostu z przełożeniem głównym 4,55.
Zawieszenie współpracuje z czterema teleskopami Bilstein.
Koła na 13” felgach ATS
Cztery lampy Cibie.
Oryginalna kierownica Abarth z epoki.
Fotele Bimarco, czteropunktowe pasy Sabelt.
Ogólnie to legendy są piękne nieprawdaż? Tak więc i ja się nabrałem.
Tak samo jak opowieści o Yeti polskiej motoryzacji PRL-u: FSO 125p z silnikiem benzynowym 1600.
Owszem wersja 1600 diesla od VW była produkowana w krótkiej serii.
Miałem okazję jechać taksówką FSO 125 p 1.6 D, w latach 90-tych u.b wieku.
FSO 125p 1600 taka wersja występuje teoretycznie w książce ,, Naprawiam samochód FSO 125 p autorstwa E. Kaim, ten temat był już poruszany na forum.
Były wersje rajdowe FSO 125p 1600. Ale to były takie wyczynowe samochody dla niemajętnych sportowców, chcących się kształcić w fachu: kierowca rajdowy. Jak na tamte ponure i biedne czasy były nawet fajnie wyposażane.
Podaję za T SPORT :
... FSO 1600 zwany potocznie “Bartoś” od nazwiska pomysłodawcy.
Silnik o pojemności 1600 na bazie bloku Poloneza na jednym gaźniku z wałkiem rozrządu brytyjskiej firmy Breda.
Jest to wierna replika samochodu markowej klasy FSO z lat 80 – tych.
Skrzynia biegów Colotti na prostych zębach .
Tylny most także Colotti z płytkową 45% blokadą mostu z przełożeniem głównym 4,55.
Zawieszenie współpracuje z czterema teleskopami Bilstein.
Koła na 13” felgach ATS
Cztery lampy Cibie.
Oryginalna kierownica Abarth z epoki.
Fotele Bimarco, czteropunktowe pasy Sabelt.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2024, 12:26 przez piterstilo, łącznie zmieniany 2 razy.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Kąski warte uwagi.
No i to jest cena jaką te samochody są warte.adamM20 pisze: ↑11 lut 2024, 10:49 ... kolor groszkowy, płaskie tłoki i dekle kół w późnym FSO: https://sprzedajemy.pl/do-rem-ogolnie-f ... nr64938618.
Kurde jak sobie przypomnę jakie to są złomy (a trochę się takimi w latach 90'tych pojeździło) to aż mi się słabo robi.
Re: Kąski warte uwagi.
Ja za 4 000 bym go nie kupił
Pewnie stoi już sobie jakiś czas bez głowicy więc z silnika już pociechy nie będzieSamochód cały do remontu,blacharka i silnik, niesprawny.Gaz,wymontowana głowica
KAPPA TDS & JTD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5416
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kąski warte uwagi.
Odnoszę wrażenie, że ten temat powinniśmy przemianować na "encyklopedia PF 125P"
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kąski warte uwagi.
... musi być "branie" na Bisy skoro już je sprowadzać zaczęli i to niezależnie od ich stanu: https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-126p-b ... U5Eth.html
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Otóż silnik 1600 był i to DOHC z F132 w odmianie Monte Carlo prawdopodobnie montowany od 72r do 74-75r, oprócz tego była także wersja Akropolis z silnikiem 1800 DOHC i jakby tego było mało są zdjęcia tej wersji w nadwoziu MR75, i tu zagadka bo dokumentacja FSO podaje iż ta wersja legitymowała sie mocą 105KM, tylko że silniki F132 1800 105KM produkowano w 72-74r potem były wersje 111KM, więc skąd FSO brało odmianę 105KM po 1975r Nie zagłębiając się bardziej trzeba stwierdzić, iż to były wersje cywilne, nie rajdowe, teoretycznie możliwe do zakupienia, niestety tylko teoretycznie bo głownie były przeznaczone na eksport a w kraju pozostały tylko pojedyńcze sztuki. W latach 80-tych oprócz już przywołanego tu 1.6D od VW, były też 1.6ME przynajmniej w teorii, bo wszyscy opierają sie tu na pewnej tabelce w książce autorstwa E. Kaim-a. Myślę że pan Kaim sobie tego nie wymyślił, tylko tabelkę sporządził na podstawie danych otrzymanych z FSO, tym bardziej, że podaje tam również kod VIN przydzielony do wersji 1.6ME, więc jeżeli to była tylko propozycja z strony FSO (zapewne na potrzeby eksportu), i taka odmiana nie była produkowana seryjnie (podobnie jak wersja z skrzynią automatyczną), to należy domniemywać, że powstały przynajmniej jakieś prototypy na potrzeby homologacji.piterstilo pisze: ↑11 lut 2024, 12:22 Wysoki sądzie, moja opowieść jest właśnie o roczniku 1983.
Ogólnie to legendy są piękne nieprawdaż? Tak więc i ja się nabrałem.
Tak samo jak opowieści o Yeti polskiej motoryzacji PRL-u: FSO 125p z silnikiem benzynowym 1600.
Owszem wersja 1600 diesla od VW była produkowana w krótkiej serii.
Miałem okazję jechać taksówką FSO 125 p 1.6 D, w latach 90-tych u.b wieku.
FSO 125p 1600 taka wersja występuje teoretycznie w książce ,, Naprawiam samochód FSO 125 p autorstwa E. Kaim, ten temat był już poruszany na forum.
Były wersje rajdowe FSO 125p 1600. Ale to były takie wyczynowe samochody dla niemajętnych sportowców, chcących się kształcić w fachu: kierowca rajdowy. Jak na tamte ponure i biedne czasy były nawet fajnie wyposażane.
Podaję za T SPORT :
... FSO 1600 zwany potocznie “Bartoś” od nazwiska pomysłodawcy.
Silnik o pojemności 1600 na bazie bloku Poloneza na jednym gaźniku z wałkiem rozrządu brytyjskiej firmy Breda.
Jest to wierna replika samochodu markowej klasy FSO z lat 80 – tych.
Skrzynia biegów Colotti na prostych zębach .
Tylny most także Colotti z płytkową 45% blokadą mostu z przełożeniem głównym 4,55.
Zawieszenie współpracuje z czterema teleskopami Bilstein.
Koła na 13” felgach ATS
Cztery lampy Cibie.
Oryginalna kierownica Abarth z epoki.
Fotele Bimarco, czteropunktowe pasy Sabelt.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1089
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Kąski warte uwagi.
Nie rozumiemy się.
Moja gawęda dotyczyła wyrobu fiato-podobnego produkowanego przez fabrykę FSO od roku 1983.
Skoro wyciągam z czeluści historii wersję Bartoś i wersję wysokoprężną VW, to równie dobrze mogłem wspomnieć o słynnej wersji Monte Carlo Fiata 125p
Osobiście miałem wersję FSO 125p z silnikiem 1600 z Fiata 131 Mirafiori.
Ale to dlatego, że powstała jako owoc mojej fantazji i kaprysu. Mając dobry, sprawny fabryczny silnik w moim FSO 125p z 1983 wymieniłem go na jednostkę rzekomo po remoncie, którą musiałem na nowo porządnie remontować i przystosowywać do zabudowy( nie pasował wał napędowy, skrzynia 5-tka była z znowu z Fiata 132,
a tylny most pozostał oryginalny - Jugosławiański)
Natomiast bez problemu pasowały fotele przednie z Fiata 132.
Było to w 1995 roku i ogólnie te kaprysy dużo mnie kosztowały i to nie tylko pieniędzy, ale na koniec ta zbieranina dobrze się spisywała.
Moja gawęda dotyczyła wyrobu fiato-podobnego produkowanego przez fabrykę FSO od roku 1983.
Skoro wyciągam z czeluści historii wersję Bartoś i wersję wysokoprężną VW, to równie dobrze mogłem wspomnieć o słynnej wersji Monte Carlo Fiata 125p
Osobiście miałem wersję FSO 125p z silnikiem 1600 z Fiata 131 Mirafiori.
Ale to dlatego, że powstała jako owoc mojej fantazji i kaprysu. Mając dobry, sprawny fabryczny silnik w moim FSO 125p z 1983 wymieniłem go na jednostkę rzekomo po remoncie, którą musiałem na nowo porządnie remontować i przystosowywać do zabudowy( nie pasował wał napędowy, skrzynia 5-tka była z znowu z Fiata 132,
a tylny most pozostał oryginalny - Jugosławiański)
Natomiast bez problemu pasowały fotele przednie z Fiata 132.
Było to w 1995 roku i ogólnie te kaprysy dużo mnie kosztowały i to nie tylko pieniędzy, ale na koniec ta zbieranina dobrze się spisywała.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
No to witam w klubie, bo mój kaprys to połączenie 125p 90r 1.5ME który został zastąpiony przez 2.0ie z Fiat-a Argenty, wraz z skrzynią która oczywiście tak jak piszesz była większa niż starsza konstrukcyjnie skrzynia Polonezowska, co wiązało się z skracaniem wału napędowego, tylny most jak przystało na ostatnie roczniki 125p typu Yugol.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
... Panowie dobrze się to czyta ale piszecie o "przeróbkach", ja natomiast widziałem MR-a, typowego w kolorze zielonym, butelkowym z napisem nie 1300, 1500 ale 1600. To był normalny MR75 bez jakichkolwiek późniejszych zmian, czyli 1975 - 1976, był rok 1979 lub 1980, stał u mnie na Osiedlu na "warszawskich rejestracjach" i tak jak napisałem poza 1600 niczym nie różnił się od "zwykłego" MR75. Przeszukałem cały internet (chyba cały) i niestety żadnego śladu ani emblematu (1600) ani wzmianki o tej eksportowej (z małymi wyjątkami) wersji 125p.
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
W latach 70-tych jedynym 1,6 w 125p był silnik 1592ccm DOHC z Fiata 132, z tymże były to wersje Monte Carlo z czarnym pasem na boku nadwozia...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
... wiem i dlatego będę szukał jakiegoś śladu a znajdę na pewno .pietrek125 pisze: ↑12 lut 2024, 22:10 W latach 70-tych jedynym 1,6 w 125p był silnik 1592ccm DOHC z Fiata 132, z tymże były to wersje Monte Carlo z czarnym pasem na boku nadwozia, tylko nie słyszałem że by ta wersja była w budzie MR75, Akropolis owszem... ale nie Monte Carlo...
Miłego wieczoru.
Re: Kąski warte uwagi.
... nie wiem czy dobrze to czytam ale z treści opisu wynika, że silniki 1,6 i 1,8 montowano do końca roku 1976, pytanie, czy w tym roku montaż tych silników definitywnie zakończył się czy też po prostu zakończono montować wersję MC, natomiast w eksporcie i w tym eksporcie wewnętrznym mogła być jakaś "śladowa dostępność" tych silników: https://125p.jimdofree.com/cywilnie-usp ... 500-sport/
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Kąski warte uwagi.
Nooo... to ten "wzmocniony" czyli tzw "Fiat-owski" motor 82KM (Włosi 10 lat wcześniej też budowali swojego "Sport-a" czyli Fiat 1500TS który z takiego samego silnika oferował 92KM, z tego modelu wykorzystano elementy takie jak licznik do 180km/h z czarnym wykończeniem czy dżwignię biegów w podłodze do przeprowadzenia modernizacji 125p po 1972r)
Komuś coś się pomyliło z Lancią cyt: "Również podobny talizman widoczny jest na samochodach koncernu Fiat do którego to, od 1969 roku należy Alfa Romeo"
Komuś coś się pomyliło z Lancią cyt: "Również podobny talizman widoczny jest na samochodach koncernu Fiat do którego to, od 1969 roku należy Alfa Romeo"
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Kąski warte uwagi.
... ten Fiat Ducato w tej klasyfikacji trzyma się nieźle: https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,7329142
pzdr
pzdr
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5416
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kąski warte uwagi.
Boziu, już się bałem kolejnego 125P i dyskusji o nim
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205