
Mam następujący zgryz. W mojej Zecie 2,0 turbo nie ma standardowego czujnika temp dwubiegowego umieszczonego w chłodnicy. Zamiast tego jest zaślepka. Nie ma też w pobliżu żadnej wolnej wtyczki 3 pinowej która mogła by świadczyć o tym że ktoś kiedyś przy montażu nowej chłodnicy (była montowana) pominął tak prozaiczną rzecz jak ten czujnik

Niestety ostatnio nie słyszę wentylatora żeby się załączał a temp czasami w korku ulicznym dochodzi mi do ok 105 stopni (zdjęcie).
Wtedy puszczam ciepłe powietrze na maxa i schodzi po chwili do 90 stopni. Jeszcze ani razu nie zapaliła mi się czerwona kontrolka od temp na liczniku choć książka serwisowa do Zety której różnie ufam mówi o tym że kontrolka świeci się przy 118 stopniach.
Wg programu eper i vinu nie ma takiego czujnika w chłodnicy (co poniekąd dziś odkryłem i przyniosło mi lekką ulgę) ale za to są trzy czujniki w obudowie termostatu (zdjęcie).
Mojego przypadku dotyczą numery:
12 9616455480 SENDING UNIT E025 (dlatego że oznaczenie E025 dotyczy aut z klimatyzacją a ja mam)
13 9616455680 SENDING UNIT
14 9621001180 SENDING UNIT E025
I teraz tak:
Zakładam że jeden z tych trzech powinien pokazywać temp na wskaźniku na liczniku (zakres od 50 do 120 stopni), jeden odpowiada za czerwoną lampkę na liczniku (przyjmijmy że te 118 stopni) a trzeci steruje wentylatorem? Czy takie założenie jest słuszne? Czy np jeden z czujników może pełnić dwie funkcje? A może ten trzeci jest jeszcze od czegoś innego?
Pierwszy z tych czujników ma dwa piny pin 9616455480 Drugi ma jeden pin 9616455680 Trzeci jest ogólnie ciężko dostępny ale ma dwa piny i w opisie włoskiej aukcji na eBay jest info że to włącznik żarówki 9621001180
https://www-ebay-it.translate.goog/itm/ ... r_pto=wapp
W związku z powyższym mam prośbę:
1. Czy może ktoś mi pomóc i spróbować opisać rolę tych czujników
2. Czy istnieje ryzyko że jednak musi być inny czujnik który odpowiada za sterowanie wentylatorem?
Aktualnie Zeta jest w trakcie gruntownego przeglądu i ma wybebeszone pół komory silnika dlatego nie jestem jeszcze w stanie zrobić testów drogowych i sprawdzić jak wentylator reaguje na żywo.