Kąski warte uwagi.

Tu zamieszczamy ogłoszenia kupna-sprzedaży znalezione w sieci.
Uwaga ! Dział automatycznie czyszczony po 30-u dniach
adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 09 mar 2023, 22:59

... wolę oryginał ale ten projekt jest w porządku : ok2 : . Tak przy okazji to znawcy Żuków wolą wersje wcześniejsze tak zwane "Smutki" ale mnie osobiście bardziej do gusty przypadły wersje późniejsze.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: volf » 10 mar 2023, 10:41

Szkoda, ze poza poszyciem słabo to auto modernizowali...
W latach 90' to strach było tym jeździć ze względu na wyjątkowo słabe hamulce a wystarczyło zaadoptować zaciski z jakiegoś innego auta-choćby tylko na przedniej osi...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 10 mar 2023, 11:24

Tak zrobili w Lublinie II, a Żuk już byl skazany w niebyt, wiec go klepali z rozpędu póki było zainteresowanie..
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: volf » 10 mar 2023, 12:41

W ostatnich żukach też chyba były hamulce z Lublina ale miałem na myśli lata nieco wcześniejsze np końcówka lat 70'.
W końcu do 125p zaciski już były dość długo w produkcji, wystarczyło przerobić/powiększyć i już :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 10 mar 2023, 18:28

volf pisze: 10 mar 2023, 12:41 (...) W końcu do 125p zaciski już były dość długo w produkcji, wystarczyło przerobić/powiększyć i już :)
No i właśnie tu jest problem tych wszystkich fabryk rodem z PRL cierpiących na notoryczne "Nie da się"
Najlepszym przykładem jest tu właśnie owy układ hamulcowy DBA z 125p, który zaadoptowano do 100kg cięższego Poloneza.
Problemem tego układu oprócz zapiekających sie klinów, był mizerna skuteczność tego układu spowodowana mikroskopijną średnicą tarcz hamulcowych wynoszącą 227mm, problem zauważyli inżynierowie Fiat-a i podczas drugiego liftingu modelu 132 powiększyli przednie tarcze hamulcowe z 227 do 252mm, tylne natomiast zastąpili bębnami. I teraz pytanie czemu nie zrobiono tego w Polonezie, aż do 1994r :?: a koszty minimalne, bo jedyna różnica to sama tarcza, oraz blacha kotwiczna, reszta czyli zacisk, jarzmo, klocki, bez zmian... no oczywiście układ ten nie wchodził w standardową felgę 13" ale przecież na półce w magazynie mieli felgi 14" od Trucka, podobnie jak tylne bębny... i niech mi to ktoś to wytłumaczy :?: albo na przykład stosowanie do końca produkcji amortyzatorów olejowych... przecież w latach 90tych gazówek mieli do wyboru do koloru, i ile by zdrożał poldek w produkcji 200zł :?:
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: piterstilo » 10 mar 2023, 22:40

pietrek125 pisze: 10 mar 2023, 18:28
volf pisze: 10 mar 2023, 12:41 (...) W końcu do 125p zaciski już były dość długo w produkcji, wystarczyło przerobić/powiększyć i już :)
No i właśnie tu jest problem tych wszystkich fabryk rodem z PRL cierpiących na notoryczne "Nie da się"
Najlepszym przykładem jest tu właśnie owy układ hamulcowy DBA z 125p, który zaadoptowano do 100kg cięższego Poloneza.
Problemem tego układu oprócz zapiekających sie klinów, był mizerna skuteczność tego układu spowodowana mikroskopijną średnicą tarcz hamulcowych wynoszącą 227mm, problem zauważyli inżynierowie Fiat-a i podczas drugiego liftingu modelu 132 powiększyli przednie tarcze hamulcowe z 227 do 252mm, tylne natomiast zastąpili bębnami. I teraz pytanie czemu nie zrobiono tego w Polonezie, aż do 1994r :?: a koszty minimalne, bo jedyna różnica to sama tarcza, oraz blacha kotwiczna, reszta czyli zacisk, jarzmo, klocki, bez zmian... no oczywiście układ ten nie wchodził w standardową felgę 13" ale przecież na półce w magazynie mieli felgi 14" od Trucka, podobnie jak tylne bębny... i niech mi to ktoś to wytłumaczy :?:


albo na przykład stosowanie do końca produkcji amortyzatorów olejowych... przecież w latach 90tych gazówek mieli do wyboru do koloru, i ile by zdrożał poldek w produkcji 200zł :?:
Potwierdzam dobry pomysł, szkoda że niezrealizowany.
W latach 90-tych, do Poloneza założyłem amortyzatory gazowe Monroe. Były w przystępnej cenie wraz z montażem w ówczesnej sieci stacji szybkiej obsługi Carman.
Różnica w prowadzeniu była znaczna, spotęgowana jeszcze faktem zużycia seryjnych amortyzatorów.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 11 mar 2023, 0:05

Amory Monroe Gas-Matic mam do dziś w 125S.
W 1997r namówiłem ojca na zmianę amortyzatorów w rocznym Poldku 1,4, wpadły wtedy Monroe Sensa-Trac, różnica była kolosalna, jeszcze jakby włożyć felgi 14" z niskim profilem opony (tak jak to uczyniłem w póżniej w swoim 125p) to wprowadzeniu nie byłoby różnicy w stosunku do E30. Różnica w cenie była śmieszna Krosno kosztowało 50zł/szt, Monroe 82zł/szt...ale w FSO "nie dało się"
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: Marcin_D » 11 mar 2023, 14:05

No ale w produkcji 125/Poloneza/Żuka/Nysy nic się nie dało - Ci na górze mieli wywalone, Ci na dole mieli za mało do powiedzenia.

Były liftingi - zmiana 'skóry" na boczkach albo gałce zmiany biegów itp. - czyli rzeczy nic nie wnoszące.
Nigdy nie zapomnę jak w Auto Magazynie na TVP2 - Iwaszkiewicz i Mielniczuk darli łacha z liftingu Poloneza. Brzmiało to mnie więcej tak - "w FSO został przeprowadzony lifting Poloneza - zmienili gumkę na osłonie drążka zmiany biegów i korbki od podnoszenia szyb, aż takie przełomowe zostały dokonane zmiany hahahaha"

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 11 mar 2023, 15:43

No zrobili "Plusa" nowe zderzaki, deska, nagrzewnica, zestaw liczników, boczki drzwi itp. przecież to kosztowało nie mało. Ale amortyzatory nadal olejowe i felgi 13tki nosz kurna...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 12 mar 2023, 20:50

pietrek125 pisze: 11 mar 2023, 15:43 No zrobili "Plusa" nowe zderzaki, deska, nagrzewnica, zestaw liczników, boczki drzwi itp. przecież to kosztowało nie mało. Ale amortyzatory nadal olejowe i felgi 13tki nosz kurna...
... jak wprowadzili "Plusa" to sprzedać spadać zaczęła, można też inaczej "Plus nie pomógł przetrwać polonezowi". Jedno jest pewne Poldek był jest i będzie super : ok2 :

Rok Produkcja Rok Produkcja Rok Produkcja Rok Produkcja Rok Produkcja
1978 3 506 1983 26 743 1988 51 665 1993 69 659 1998 30 041
1979 21 190 1984 29 367 1989 56 800 1994 86 870 1999 13 273
1980 32 220 1985 30 771 1990 52 016 1995 69 802 2000 8 975
1981 20 624 1986 34 520 1991 34 034 1996 63 439 2001 3 163
1982 18 641 1987 39 846 1992 75 338 1997 48 431 2002 83

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 12 mar 2023, 23:09

adamM20 pisze: 12 mar 2023, 20:50 (...) Jedno jest pewne Poldek był jest i będzie super : ok2 : (...)
Poldek jest super, jak mu się wymieni silnik, układ hamulcowy, zawieszenie i koła...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: Marcin_D » 13 mar 2023, 14:16

Pietrek ale ty mówisz jużo o Carówce - a ja pamiętam jak oni "darli łacha" pod koniec lat 80 (może 88/89) - to były czasy "akwarium".
I tam wtedy naprawdę zmienili tą gumę na drążku zmiany biegów i korbki w drzwiach (a szał był w informacjach TV i prasowych jakby nowy model wypuścili).
Próbowałem to znaleźć na internetach - ale to za zamierzchłe czasy i nikt tego nie ma (a oryginalnych nagrań z TVP nie znajdzie się, bo wtedy się nagrywało po 10 programów na jednej taśmie).

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: topcio » 13 mar 2023, 14:24

pietrek125 pisze: 10 mar 2023, 18:28
volf pisze: 10 mar 2023, 12:41 (...) W końcu do 125p zaciski już były dość długo w produkcji, wystarczyło przerobić/powiększyć i już :)
No i właśnie tu jest problem tych wszystkich fabryk rodem z PRL cierpiących na notoryczne "Nie da się"
Najlepszym przykładem jest tu właśnie owy układ hamulcowy DBA z 125p, który zaadoptowano do 100kg cięższego Poloneza.
Problemem tego układu oprócz zapiekających sie klinów, był mizerna skuteczność tego układu spowodowana mikroskopijną średnicą tarcz hamulcowych wynoszącą 227mm, problem zauważyli inżynierowie Fiat-a i podczas drugiego liftingu modelu 132 powiększyli przednie tarcze hamulcowe z 227 do 252mm, tylne natomiast zastąpili bębnami. I teraz pytanie czemu nie zrobiono tego w Polonezie, aż do 1994r :?: a koszty minimalne, bo jedyna różnica to sama tarcza, oraz blacha kotwiczna, reszta czyli zacisk, jarzmo, klocki, bez zmian... no oczywiście układ ten nie wchodził w standardową felgę 13" ale przecież na półce w magazynie mieli felgi 14" od Trucka, podobnie jak tylne bębny... i niech mi to ktoś to wytłumaczy :?: albo na przykład stosowanie do końca produkcji amortyzatorów olejowych... przecież w latach 90tych gazówek mieli do wyboru do koloru, i ile by zdrożał poldek w produkcji 200zł :?:
W domowym zaciszu to prosto brzmi, ale czy w przypadku produkcji wielkoseryjnej już nie jest tak różowo. Dochodzą badania, zmiany homologacji i taśmy produkcyjnej no i co najważniejsze zgody wielkiego brata z Moskwy. A później... skoro i tak sprzedawał to po co? To i tak była przestarzała konstrukcja u schyłku produkcji
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: pietrek125 » 13 mar 2023, 15:26

topcio pisze: 13 mar 2023, 14:24 W domowym zaciszu to prosto brzmi, ale czy w przypadku produkcji wielkoseryjnej już nie jest tak różowo. Dochodzą badania, zmiany homologacji i taśmy produkcyjnej no i co najważniejsze zgody wielkiego brata z Moskwy. A później... skoro i tak sprzedawał to po co? To i tak była przestarzała konstrukcja u schyłku produkcji
Masz rację ale w przypadku amortyzatorów nie do końca...
Bo amortyzatory są dostarczane przez podwykonawców, więc co za różnica przez kogo są dostarczane, czy przez Krosno czy przez Monroe...
W Caro Plus I Atu Plus zmieniono mocowanie górne tylnych amortyzatorów z szpilki na ucho dodatkowo amortyzatory nie były już w pionie tylko pod skosem... z związku z tym zlikwidowano tunele na amortyzatory przy tylnych nadkolach oraz dołożono poprzeczkę pod podłogą do której mocowano amortyzatory po zmianie... czyli mamy zmianę technologiczna tylnej części nadwozia i to się dało zrobić ale już zmienić dostawcy samych amortyzatorówjuż nie... tym bardziej że to już były inne amortyzatory....
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kąski warte uwagi.

Post autor: adamM20 » 25 mar 2023, 21:49

... no jak ręczna robota to musi kosztować : ok2 : : https://www.olx.pl/d/oferta/maluch-z-tv ... GXdtY.html
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Ogłoszenia znalezione :::”