Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Awatar użytkownika
Luxer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 22 sty 2023, 17:01
Imię: Łukasz

Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: Luxer » 10 lut 2023, 20:37

Cześć. Przy okazji pierwszego postu witam wszystkich. Niedawno nabyłem Deltę 1.4 MultiAir 2011rok. Mimo Dwie rzeczy muszę doprowadzić do porządku: nawiew oraz xenony. W tym wątku tylko o xenonach.
Po uruchomieniu silnika test obejmuje tylko ruch na boki - góra dół nie. Oczywiście świecą za blisko. Zakupiłem Elm327 z dwoma dodatkowymi kabelkami (były w zestawie) oraz Multiecuscan (z licencją) - przyda się też do Punto. Jednak nie mogę znaleźć pozycji dotyczących Xenon-ów. Pomóżcie dobrzy ludzie :roll:
jest: Lancia Delta Gold 1.4 MultiAir 140KM 2011r
i póki co: Punto Evo 1.2 69KM 2011r
były: Passat 2.0 115KM 2001r, Suzuki V-Strom 1000 98KM 2001r, Suzuki Bandit 600 77KM 1998r, Ford Scorpio 2.3 147KM 1997r, Golf 2 1,6D 54KM 1990r

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: Tomzik » 11 lut 2023, 18:37

MES nie obsługuje póki co modułu lamp w Delcie. Połączysz się programem AlfaOBD z, o ile dobrze pamiętam, fioletowym adapterem.

Jego obsługa jest nieco mniej intuicyjna, ale bez problemu się połączysz i zobaczysz błędy.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Luxer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 22 sty 2023, 17:01
Imię: Łukasz

Re: Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: Luxer » 12 lut 2023, 12:08

Dzięki za odpowiedź. Z przejściówek mam tylko zieloną i żółtą. W programie widzę, żeby podłączyć zieloną. Dziś wieczorem do dzieła. Wersja demo programu ma wszystkie funkcje a tylko skrócony czas do 15min?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2023, 12:45 przez Luxer, łącznie zmieniany 1 raz.
jest: Lancia Delta Gold 1.4 MultiAir 140KM 2011r
i póki co: Punto Evo 1.2 69KM 2011r
były: Passat 2.0 115KM 2001r, Suzuki V-Strom 1000 98KM 2001r, Suzuki Bandit 600 77KM 1998r, Ford Scorpio 2.3 147KM 1997r, Golf 2 1,6D 54KM 1990r

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: Tomzik » 12 lut 2023, 19:58

Może i zielony, nie pamiętałem dokładnie, jedynie tyle, że musiałem go dokupić.

Nie wiem jak wersja demo AlfaOBD, mam pełną.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Luxer
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 22 sty 2023, 17:01
Imię: Łukasz

Re: Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: Luxer » 14 lut 2023, 0:40

Chyba faktycznie fioletowy choć każe podłączyć zielony... Na zielonym podłączam się pod resztę - ABS itp, ale z xenonami lipa. Czytając posty, widziałem, że jednym krzyczy fioletowy a innym zielony - jednak na zielonym brak połączenia. Czyli też muszę zamówić. A może jest ktoś w okolicach Ełku, czy Giżycka i ma fiolet aby na szybko sprawdzić poprawność połączenia?
jest: Lancia Delta Gold 1.4 MultiAir 140KM 2011r
i póki co: Punto Evo 1.2 69KM 2011r
były: Passat 2.0 115KM 2001r, Suzuki V-Strom 1000 98KM 2001r, Suzuki Bandit 600 77KM 1998r, Ford Scorpio 2.3 147KM 1997r, Golf 2 1,6D 54KM 1990r

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: BootError » 15 lut 2023, 21:01

Sprawdź czujnik ugięcia zawieszenia na prawym przednim wahaczu który odpowiada za ustawienie wysokości wiązki światła. Jego dźwigienka potrafi się zablokować jak auto wisi na podnośniku i wtedy regulacja góra/dół nie działa a xenony oświetlają drogę na bardzo krótkiej odległości przed samochodem
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
tomee
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 12 lip 2014, 18:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III: Multiecuscan podłączenie pod Xenon

Post autor: tomee » 01 sty 2024, 20:09

BootError pisze: 15 lut 2023, 21:01 Sprawdź czujnik ugięcia zawieszenia na prawym przednim wahaczu który odpowiada za ustawienie wysokości wiązki światła. Jego dźwigienka potrafi się zablokować jak auto wisi na podnośniku i wtedy regulacja góra/dół nie działa a xenony oświetlają drogę na bardzo krótkiej odległości przed samochodem
A spotkales sie moze z sytuacja, ze kazdy reflektor zyje wlasnym zyciem?
Zrozumialbym sytuacje, ze brak sygnalu z polozenia karoserii wprowadza je w tryb awarii i swieca najnizej jak sie da.
Tymczasem u mnie od 2 dni sytuacja wyglada tak, ze 1) nie przeprowadzaja samokalibracji przy starcie 2) w czasie jazdy zmieniaja kat swiecenia gora/dol, niezaleznie od siebie, w zupelnie "od czapy" zakresach 3) nie da sie jezdzic, gdy jeden reflektor literalnie swieci w niebo, a drugi 3m przed zderzakiem.
Mam nadzieje, ze czujnik o ktorym wspomniales okaze sie winowajca, bo nie mam pomyslu, gdzie szukac ani jak zdezaktywowac te funkcje. Diagnostyka reflektorow, nawet jak uda sie podlaczyc (one gadaja chyba z BCM po magistrali LIN), jest raczej szczatkowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”