V6 3.0 z Thesis do kappy

letki2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 26 mar 2020, 8:31
Imię: Szymon

V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: letki2 » 30 sie 2022, 10:44

Witam,

Czy silnik z thesis 3.0 bedzie pasowal to kappy 3.0 manual z konca 99roku ? Padla UPG a i caly silnik cieknie olejem wiec wole wymienic niz robic sama glowice. Na wyglad jest to samo. A eper jakos nie daje mi odpowiedzi.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: pietrek125 » 30 sie 2022, 16:22

Inny alternator, pompa wspomagania, sprężarka klimy zapewne też, więc mocowania do podmianki, łapy pod poduszki mogą też się różnić, inne koło zamachowe...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

letki2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 26 mar 2020, 8:31
Imię: Szymon

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: letki2 » 03 wrz 2022, 19:52

Ale z tego co piszesz to chyba da sie przezbroic ten silnik w osprzet kappy i zalozyc ?

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1789
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: bogdan » 12 wrz 2022, 19:50

to już jak wymieniać - to na 3.2 : ok2 :

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: Radek » 26 gru 2022, 20:22

Ja mam kappe silnik thesis z 2004 wsadził nowy poprzedni właściciel i żadnych patentów czy przerobek nawet w kabelkach nie zauwazylem więc myślę że to plug&play.Co do 3.2 to już myślę ze tak nie będzie

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: pietrek125 » 26 gru 2022, 20:29

3.2 niczym się nie różni zewnętrznie od 3.0 , nawet kadłub silnika jest ten sam z odlanym napisem 3.0. (jedynie typ wybity przy numerze serjnym jest inny)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Radek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 164
Rejestracja: 08 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wszedzień

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: Radek » 26 gru 2022, 20:47

Hmm no w sumie pewnie tak, czyli bebechami cos tam tylko.z tego co pamiętam u mnie koleś jak opowiadał i mam fotki motor z Włoch goły słupek i wszystko uzbrajali ze starego silnika ale glowy za to nie podłoże dawno to było

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: Młody_H » 27 gru 2022, 0:21

U mnie kiedyś 3,2 z 147 GTA bulgotało w Thesis na sterowniku 3.0... Te silniki się przekładają w zasadzie dowolnie jak masz osprzęt zgodny z karoserią. Łapy masz na tych samych pozycjach licząc Kappę, Themę, 164 i 166 i dla bardziej ambitnych elektrycznie można robić różne abominacje (np. 164 przedlift z poliftowym 12v z themy ze skrzynią Kappy Viscodrive) Różnią się poważnie osprzętem miedzy 12v/24v CF1, CF2 i CF3.

Wilkin kiedyś przekładał 3.0 w Kappie, na pewno na CF3 (np. Thesis, kolektory z reaktorami katalitycznymi). Z tego co pamiętam to był problem z innym czujnikiem spalania stukowego znajdującym się pomiędzy głowicami pod rurą wodną i trzeba zdjąć głowicę by się do niego dobrać i podmienić.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: V6 3.0 z Thesis do kappy

Post autor: pietrek125 » 27 gru 2022, 15:00

Inne są : Wał korbowy, korowody, tłoki, pierścienie, koło pasowe, koło zamachowe, wałki ssące ale tylko w Alfie, ECU. Reszta takie jak kadłub, pompa oleju tuleje cylindrowe, głowice, walki rozrządu (ssące tylko w Thesis) są takie same w 3.0 i 3.2
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”