Thesis - jaki silnik wybrać

Moderator: stabraf

eswu74
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 maja 2010, 12:42
Lokalizacja: Poznań

Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: eswu74 » 30 wrz 2012, 15:48

Witam Wszystkich

Mam pytanie związane z THESIS`EM...
Jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry 1.9 Jtd 2000r i powoli zaczynam myśleć o zmianie samochodu...I tu pytanie ponieważ zdecydowanie pozostaje przy Naszej marce chce kupić THESISa i proszę o pomoc w wyborze rodzaju silnika nie ma dla mnie znaczenia czy diesel czy benzyna chodzi o godny polecenia
Samochód w moim przypadku jest normalnie użytkowany czyli praca-dom-praca, weekendowe wypady, no i w okresie letnim wypad nad morze lub góry

Z góry dziękuję za pomoc....jeśli będzie
Pozdrawiam eswu74
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 18:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Prosze umieszczać temat w odpowiednim dziale i tytułować zgodnie z regulaminem /Polej/

czachor
Administrator
Administrator
Posty: 481
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Thesis-jaki silnik wybrać

Post autor: czachor » 30 wrz 2012, 18:14

Moje krótkie zdanie na ten temat (jestem mam nadzieję na zakończeniu poszukiwań Thesisa): zainteresuj się 2.4jtd - to są bardzo dobre, sprawdzone fiatowskie silniki.

argenta67

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: argenta67 » 30 wrz 2012, 20:37

Nie ma opcji wyboru bo ten dobry ten zły wybór to tylko kwestia co kto chce i na ile go stać 2.0T agresywny i szybki ale i apetyt na Pb też nie mały, 2,4 5C spokojny, delikatny i nie przesadza z apetytem na paliwo, 2,4 JTD 10V oszczędny ale najsłabszy i ON więc jednak kultura pracy ON, 2,4 JTD 20V trochę większe spalanie niż 10V ale moc większa lecz to również ON więc trzeba polubić pracę takiego silnika, 3,0 24V szybki, dynamiczny, cichy lecz 6 cylindrów trzeba nakarmić, 3,2 24V monstrum mocy i wiadomo potrafi wchłonąć ile mu sie wleje. Tak więc co komu pasuje to sobie wybiera, wszystkie jeżdżą i wszystkie tak samo sie psują nie ma na to reguły.

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: pawel1234 » 24 kwie 2014, 18:45

A powiedzćcie mi jak wygląda z wymianą rozrządu w którym silniku jest najmniej problematyczne ??

Mam teraz Lybre 2.0 20v i mój mechanik stęka jak musi wymienić rozrząd,ale robi to bez wyjmowania silnika już z 3 raz :P
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: carincton » 24 kwie 2014, 20:26

Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: pawel1234 » 24 kwie 2014, 20:33

A jak z dieselkiem 2.4 ciężko zrobić rozrząd u niego ?? :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: SIWY155 » 24 kwie 2014, 20:42

carincton pisze:Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Bzdura jeśli chodzi o V6-fabryczna instrukcja naprawy nie przewiduje wyjmowania silnika do wymiany rozrządu i fizycznie takiej potrzeby nie ma.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: carincton » 24 kwie 2014, 20:43

Ustawiałem rozrząd w dieslu w kappie, a nie w Thesisie, ale silnik 150 km ma 10 zaworów, zatem powinno być podobnie, nie wiem jak z dostępem w thesisie, ale w kappie jest to bardzo łatwy rozrząd, można się obejść bez specjalnych blokad, ale akurat w moim tds-ie trzeba kąt wtrysku sprawdzić po wymianie rozrządu i ewentualnie skorygować, co też uczyniłem.

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: carincton » 24 kwie 2014, 20:45

SIWY155 pisze:
carincton pisze:Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Bzdura jeśli chodzi o V6-fabryczna instrukcja naprawy nie przewiduje wyjmowania silnika do wymiany rozrządu i fizycznie takiej potrzeby nie ma.
Pisałem, że piszę na podstawie lektury forum, a na forum takie informacje znalazłem, że przy tym silniku trrzeba wyjmować motor do wymiany rozrządu.

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: SIWY155 » 24 kwie 2014, 20:47

carincton pisze:
SIWY155 pisze:
carincton pisze:Sam ustawiałem rozrząd w swojej lancii.
Z lektury forum mogę powiedzieć, ze silniki 3,0 i 3,2 wymagają wyjmowania silnika i blokad dedykowanych do thesisa, a jeśli się zastosuje inne blokady, nie dedykowane, to rozrząd zostanie źle ustawiony.
2,0 Turbo nie wymaga wyjmowania silnika, podobno tez panewki zostały wzmocnione, żeby wyeliminować problemy jakie podobny silnik miał w kappie. Osobiście jechałem Thesisem z tym silnikiem i wrażenia z jazdy były całkiem pozytywne.
2,4 benzyna nie wymaga wyjmowania silnika do wymiany rozrządu.
Osobiście jestem fanem silników diesla Fiata. Uważam, że to naprawdż udane konstrukcje, dlatego polecam diesla 150km 175 km lub 185 km.
W wersjach z automatem trzeba uważac na automat, dlatego ja polecam manual z 150 km dieslem, którego z chęcią kupie, jak już będzie mnie stać.
Bzdura jeśli chodzi o V6-fabryczna instrukcja naprawy nie przewiduje wyjmowania silnika do wymiany rozrządu i fizycznie takiej potrzeby nie ma.
Pisałem, że piszę na podstawie lektury forum, a na forum takie informacje znalazłem, że przy tym silniku trrzeba wyjmować motor do wymiany rozrządu.
Zatem sprostowałem i warto tę informację potraktować jako wersję ostateczną
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

belial666

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: belial666 » 24 kwie 2014, 21:39

pawel1234 pisze:A jak z dieselkiem 2.4 ciężko zrobić rozrząd u niego ?? :)
Ja mam jtd 2.4 10v 150KM i jestem zadowolony,choć musiałem i tak zrobić co nie co
Co do rozrządu to w przyszłości będzie instrukcja na forum z wymiany także jeżeli się odważysz to sam sobie wymienisz(na pewno lżej się wymienia niż w 2.0,bo osobiście widziałem rozrząd i bez oryginalnych blokad jak się okazuje nie jest to łatwe,mówię o dokładnym ustawieniu)
Spotkałem się z twierdzeniem mechanika że woli wymienić rozrząd w jtd-ku 15 razy,niż świece żarowe(ze strachu przed zerwaniem?)
Co do kopa,to na przykład od 2.0 niewiele różni się moment obrotowym(zapraszam na jazdę próbną)
Ogólnie wszystko sprowadza się do stanu faktycznego jednostki
Koledzy z forum jeżdżą różnymi jednostkami i sobie chwalą

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: ArtoKucior » 25 kwie 2014, 18:48

Mam alfę 166 2,4 jtd 10v i wymiana jest bezproblemowa, raz sam robiłem raz mój mechanik...zero problemów. W Thesis mojej 2,4 jtd 20v mechanik powiedział, że również łatwo jest to zrobić chociaż trochę ciaśniej niż w alfie ale źle nie jest. Za każdym razem wymiana była bez użycia blokad także uważam, że te diesle naprawdę są udaną konstrukcją :)

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 378
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: pawel1234 » 13 sty 2015, 23:33

Powiedzcie mi jaką prędkość autostradową mają te silnik diesla przy np: 2tys obr/min. ? :)
Czy automat i ręczna skrzynia mają podobne prędkości ?
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

zbieracz-szkła
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 02 gru 2022, 22:18
Imię: Rafał

Re: Thesis - jaki silnik wybrać

Post autor: zbieracz-szkła » 02 gru 2022, 22:59

Pozwólcie, że odświeżę temat bo dotychczasowe maile nie odpowiadają na moje pytanie.

Szukam Thesis z automatem i mam dylemat: JTD 2.4 czy V6
Załóżmy, że koszty eksploatacji nie odgrywają roli.

Aktualnie V6 jest prawie nie do znalezienia, a jeśli nawet, to za miliony euro.

Czy JTD jest do zaakceptowania w takiej wypasionej furze? Czy auto jest na tyle wygłuszone, że nie będę słyszał klekotu?
Czy ma wystarczającą moc żeby nie było wrażenia, że to jakiś muł? (na papierze trochę słabo to wygląda)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”