Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Moderator: stabraf

vankukshe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2022, 13:09
Imię: Sylwia

Re: Zakup Delta III 1.9 MultiJet TwinTurbo 190km

Post autor: vankukshe » 27 lip 2022, 11:15

Witam ponownie,
Znalazłam inna Deltę, z 2010 roku, 1.9 MultiJet Twin Turbo, 190km, ta będzie już miała normal w zawieszenie? I spalanie myślicie, że podobne jak w 2.0? więcej koni to zakładam że większe. Ma ktoś z takim modelem do czynienia?
Niestety nie mam zdjęcia na którym widać czy jest ten przycisk Sport czy nie.
Dzięki :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: Tomzik » 27 lip 2022, 11:40

Raczej większa szansa na to, że te amortyzatory są w wersji 1,9 niż 2,0. 1,9 było topowym silnikiem i auta z nim częściej występowały z wysokim wyposażeniem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: piterstilo » 27 lip 2022, 19:28

Tomzik pisze: 27 lip 2022, 11:40 Raczej większa szansa na to, że te amortyzatory są w wersji 1,9 niż 2,0. 1,9 było topowym silnikiem i auta z nim częściej występowały z wysokim wyposażeniem.

Zgadza się, w wersji 1.9 TT jest większe prawdopodobieństwo opcji aktywnego zawieszenia, niż w wersji 2.0.
Tylko, że ta wersja jest o tyle szczególna, bo jeśli nie będzie na pokładzie aktywnego zawieszenia, to wtedy niestety będzie to bardzo ubogo.
Takie dwie skrajności: albo na bogato, z pełnym wyposażeniem i takich modeli jest najwięcej. Ale też zdarzają skonfigurowane bardzo oszczędnie, takie od razu można poznać po panelu klimatyzacji, jest manualna. Jeśli na zdjęciu będą pokrętła sterowania klimatyzacją, to lista wyposażenia będzie nader skromna.
Prawdopodobnie takie samochody trafiały do firm państwowych jako auta służbowe.
Drugi sposób, ale niepewny, bo handlujący mogli już pozamieniać koła, na rozróżnienie wersji bogatszej od biedniejszej to wzór felg. Jak będą tylko 16 -tki to będzie ubogo, muszą być 17-tki lub 18-tki.
Przy okazji, proszę zwrócić uwagę na dekielki- kołpaczki na felgach. Brak chociaż jednego, oznacza duży kłopot w zakupie. Są drogie i trudno dostępne.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2022, 19:43 przez piterstilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: Tomzik » 27 lip 2022, 19:36

Wydaje mi się, że te amorki są w wersji Executive seryjnie. A Executive miała z reguły "złoty" lakier i felgi 17" te "chromowane". Ponadto kanapę tylną stylizowaną na 2-osobową. Ale może sobie ubzdurałem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: piterstilo » 27 lip 2022, 19:58

Tomzik pisze: 27 lip 2022, 19:36 Wydaje mi się, że te amorki są w wersji Executive seryjnie. A Executive miała z reguły "złoty" lakier i felgi 17" te "chromowane". Ponadto kanapę tylną stylizowaną na 2-osobową. Ale może sobie ubzdurałem.
Przerabiałem ten temat:
Aktywne zawieszenie to była opcja we wszystkich wersjach silnikowych. Nawet do wersji 1.4 T-jet i 1.6 Mjtd.
Wystarczyło sobie zażyczyć i dopłacić, np w polskim salonie 3000 zł.
Co nie zmienia faktu, że wersje 1.8 Tbi i 1.9 TT miały ją niemal zawsze. Ale zdarzały się wyjątki. W wersji 1.8 Tbi to był wyjątkowy wyjątek.
Tak : wersja Executive miała swoje charakterystyczne chromowane diamentowe, oksydowane 17-ki, tylną kanapę stylizowaną na dwuosobową, nie przesuwaną, ale z regulowanym oparciem, jak najbardziej aktywne zawieszenie.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2022, 22:28 przez piterstilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Zakup Delta III 1.9 MultiJet TwinTurbo 190km

Post autor: piterstilo » 27 lip 2022, 20:25

vankukshe pisze: 27 lip 2022, 11:15 Witam ponownie,
Znalazłam inna Deltę, z 2010 roku, 1.9 MultiJet Twin Turbo, 190km, ta będzie już miała normal w zawieszenie? I spalanie myślicie, że podobne jak w 2.0? więcej koni to zakładam że większe. Ma ktoś z takim modelem do czynienia?
Niestety nie mam zdjęcia na którym widać czy jest ten przycisk Sport czy nie.
Dzięki :)
Moja Lancia wersja 1.9 TT 2012 r
Zużycie paliwa jest tak różne jak warunki drogowe.
Może być 4.5/100 km a może nawet 7 l w zimie na krótkich dystansach w mieście.
Jednak średnia wg apki Fuelio to 5, 6 l/100 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: wujekp » 27 lip 2022, 22:38

vankukshe pisze: 19 lip 2022, 22:08 I jeszcze jedna kwestia- mój mechanik, który pracuje w ASO Fiata mówi, ze w sumie Lancia to takie ryzykowane auto, bo kto mi to kupi za kilka lat, ze sporo może stracić na wartości i w razie czego będę miała problem ze sprzedażą. Jak myślicie, to może być problem?
CCC.
Kupujesz fajny samochód, fajnie wyposażony za cenę niższą niż większość konkurencyjnych marek, wśród których chyba nawet łatwiej trafić na zajeżdżonego szrota, którym ktoś woził gruz na budowie. Jeżeli w ten sam sposób podejdziesz przy sprzedaży, tzn. dasz cenę adekwatną do stanu samochodu to sprzedasz. Wiadomo rynek nie jest tak szeroki niż na jakieś paserati, czy sweter w tedeiku, więc i cena musi być adekwatny. Teraz taniej kupuje to i później taniej sprzedajesz.
A za kilka lat, to może się okazać że po zadbane auto spalinowe dowolnej marki to będą się kolejki ustawiać ...

Co do aktywnego zawieszenia. Chyba przycisk sport nie jest wyznacznikiem. Chyba najlepszym sposobem sprawdzenia jak samochód wyjechał z fabryki jest EPER, np. u mnie (przedostatnia pozycja):

POJ.CYLINDRÓW 1747 FAMIGLIA B (CC1.8)
MOC 1.8 BZ (KW147)
KIEROWNICA STR.LEWA (GSX)
ZBIORNIK PALIWA BENZYNA (CMBBZ)
POZIOM WYPOSAŻENIA PLATINUM AUTOMAT (LL4A)
EKOLOGIA LIM.CEE FASE 5 (ECOCF5)
MODEL ROKU BRAK (MYNO)
RODZAJ SKRZYNI B. SKRZYNIA AUTOMAT AISIN AF40-6 (AT6) 1.8 (PCCA71)
WYPOSAŻENIE RYNKU WŁOCHY/EUROPA ŚRODKOWA (AM00)
2 SIEDZENIA PRZEDNIE PODGRZEWANE Yes (452)
3 TYLNY ZAGŁÓWEK Yes (511)
AIR BAG BOCZNY OCHRONNY GŁOWY Yes (614)
AIR BAG PRZEDNI BOCZNY Yes (505)
ASYSTENT PARKOWANIA Yes (4UG)
CONVERGENCE Z WYJŚCIEM USB i AUX Yes (65W)
CRUISE-CONTROL (TEMPOMAT) Yes (416)
CZUJNIK DESZCZU Yes (347)
DACH ELEKTRYCZNY Yes (400)
DESKA EXTRA SERIA 1 Yes (4H0)
DEZAKTYWACJA AIR-BAG PASAŻERA Yes (4DK)
DWUKOLOROWY LAKIER 2 Yes (4DT)
ELEKTR.PODNOŚNIK SZYB TYLNYCH Yes (023)
ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY Yes (112)
ELEKTRYCZNY PODNOŚNIK SZYB PRZEDNICH Yes (028)
EURO 5 B Yes (6L7)
INSTRUKCJA W J.NIEMIECKIM Yes (853)
KARTA SD DLA NAWIGACJI MAPY EUROPY Yes (5JW)
KIEROWNICA I GAŁKA ZM. BIEGÓW W SKÓRZE Yes (320)
KIESZEŃ TYLNEGO OPARCIA Yes (339)
KIT DLA PALACZY Yes (989)
KLIMATYZATOR AUTOMATYCZNY Yes (140)
KONTROLKA PRZEKROCZENIA PASA Yes (4JA)
KOŁA ALU EXTRA SERIA 8 Yes (420)
KOŁO ZAPASOWE ALU EXTRA SERIA 2 Yes (4AV)
KPL. DYWANIKÓW Yes (396)
LAMPY P/MGIELNE Yes (097)
LISTWY OZDOBNE Yes (4BJ)
LUSTERKA ZEWN. MALOWANE Yes (976)
LUSTERKA ZEWN. SKŁADANE/ZE STER.ELEKTR. PODGRZEW, Yes (441)
LUSTERKO WSTECZNE WEWN.ELEKTROCHROMATYCZNE Yes (410)
OSŁONA DŹWIGNI ZM.BIEGÓW ZE SKÓRY Yes (411)
PERSONALIZACJA J.NIEMIECKI Yes (4FV)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO Yes (275)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA PRZEDNIEGO Yes (132)
PRZYCIEMNIANE SZYBY Yes (070)
RADIONAWIGACJA MAPOWA Z TMC PRODRIVE Yes (5VZ)
REFLEKTORY KSENONOWE Yes (230)
REGULACJA LĘDŹWIOWA FOTELA KIEROWCY Yes (40Y)
SIATKA ZATRZYMANIA BAGAŻU Yes (762)
SIATKA NA DROBNE PRZEDMIOTY Yes (51J)
SIEDZENIE PASAŻERA Z REG. WYSOKOŚCI Yes (454)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. WYSOKOŚCI Yes (450)
SPECYFICZNY UKŁAD WYDECHOWY Yes (947)
SPECYFICZNY KLUCZ ROZRUCHOWY Yes (4YV)
SPRYSKIWACZ REFLEKT. Yes (102)
STEROWANIE Z KOŁA KIER.3 Yes (4WE)
STEROWANIE Z KIEROWNICY 2 Yes (5BH)
SYSTEM AUDIO HI-FI Yes (718)
TABLICZKA ASISTANCE [PLATE OF ASSISTANCE] Yes (6HQ)
TABLICZKA W J. I/A/D/F/E/PL Yes (4XA)
TYLNE GNIAZDO WTYCZKOWE Yes (4HG)
UNIWERS.ZACZEP FOTELIKA (ISOFIX) Yes (631)
VDC - VEHICLE DYNAMIC CONTROL Yes (392)
WYPOSAŻ. ZE SKÓRY 2 Yes (212)
WŁĄCZENIE AUTOMAT. REFLEKTORÓW Yes (051)
ZAGŁÓWKI PRZEDNIE Z SYST. P/WYŚLIZGNIĘCIU Yes (42F)
ZAMEK CENTRALNY STEROWANY PILOTEM Yes (008)
ZAWIESZENIA Z KONTROLĄ TŁUMIENIA Yes (002)
ZESTAW WSKAŹNIKÓW Z WYŚWIETLACZEM WIELOFUNKCYJNYM Yes (710)
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

vankukshe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2022, 13:09
Imię: Sylwia

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: vankukshe » 28 lip 2022, 11:15

wujekp pisze: 27 lip 2022, 22:38
vankukshe pisze: 19 lip 2022, 22:08 I jeszcze jedna kwestia- mój mechanik, który pracuje w ASO Fiata mówi, ze w sumie Lancia to takie ryzykowane auto, bo kto mi to kupi za kilka lat, ze sporo może stracić na wartości i w razie czego będę miała problem ze sprzedażą. Jak myślicie, to może być problem?
CCC.
Kupujesz fajny samochód, fajnie wyposażony za cenę niższą niż większość konkurencyjnych marek, wśród których chyba nawet łatwiej trafić na zajeżdżonego szrota, którym ktoś woził gruz na budowie. Jeżeli w ten sam sposób podejdziesz przy sprzedaży, tzn. dasz cenę adekwatną do stanu samochodu to sprzedasz. Wiadomo rynek nie jest tak szeroki niż na jakieś paserati, czy sweter w tedeiku, więc i cena musi być adekwatny. Teraz taniej kupuje to i później taniej sprzedajesz.
A za kilka lat, to może się okazać że po zadbane auto spalinowe dowolnej marki to będą się kolejki ustawiać ...

Co do aktywnego zawieszenia. Chyba przycisk sport nie jest wyznacznikiem. Chyba najlepszym sposobem sprawdzenia jak samochód wyjechał z fabryki jest EPER, np. u mnie (przedostatnia pozycja):

POJ.CYLINDRÓW 1747 FAMIGLIA B (CC1.8)
......
ZAMEK CENTRALNY STEROWANY PILOTEM Yes (008)
ZAWIESZENIA Z KONTROLĄ TŁUMIENIA Yes (002)
ZESTAW WSKAŹNIKÓW Z WYŚWIETLACZEM WIELOFUNKCYJNYM Yes (710)
Ok, to teraz poproszę linka jakiegoś żeby sprawdzić EPER. Googlalam, ale nic konkretnego nie znalazłam. I do tego muszę mieć VIN? Vin tej pierwszej Delty 2.0 mam ( ZLA84400001097878), drugiego 1.9 już niestety nie.
Dziękuję:)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: FXX » 28 lip 2022, 16:49

piterstilo pisze:
vankukshe pisze: 24 lip 2022, 22:43 Dzięki za wszelkie rady i w szczególności za sprawdzenie tych cen amortyzatorów :) To już jednak sporo, przemyśle jeszcze temat i zobaczymy. Ale piękne autko i piękne wykończenie... ech...
Pozdrowienia dla wszystkich, bardzo fajne, pomocne forum ;)
Sylwia
Można również kupić Deltę 2.0 MJTD bez aktywnego zawieszenia.
Wystarczy rzut oka na deskę rozdzielczą, w lewym górnym rogu nad radiem jest przycisk. Jeżeli jest napis SPORT, to oznacza aktywne zawieszenie.
Jeżeli jest symbol kierownicy to zawieszenie jest zwykłe i z pomocą tego włącza się wspomaganie kierownicy CITY, działające na postoju i ułatwiające manewrowanie.

Niepotrzebnie straszę ogromnymi kosztami. Są sposoby na ich zminimalizowanie. Jeżeli tylko posiadacz Delty, z jakikolwiek względów nie może nabyć bardzo drogich w zakupie, aktywnych amortyzatorów, wówczas jest możliwość zmiany na zwykłe. Aktywne amortyzatory to była opcja w większości wersji Delty.
Można więc zakupić zwykłe amortyzatory. Oryginalne lub zamienniki. Jeżeli dobrze przeszukać zasoby sklepów , magazynów ASO, dobrać odpowiednie z Fiatów:
Stilo Abarth i Bravo II to można kupić oryginalne amortyzatory lub firmowe zamienniki.
Osobiście tak postąpiłem, nowy komplet 4 sztuki, oryginalnych amortyzatorów i 2 przednie sprężyny i 2 tylne Monroe za 1000 zł.
Tak skomponowane zawieszenie mam, takie jak lubię: sprężyste, bardziej miękkie niż było, lecz wytrzymujące trudy dalszych podróży z kompletem pasażerów i ich bagaży.
Oczywiście pozostają jeszcze koszty montażu i geometrii.
W razie problemów z amortyzatorami, a po wymianie na zwykłe to już na pewno: ukaże się taki wizerunek wraz ze stosownym komunikatem: skontrolować zawieszenie.
Tylko, że komunikat znika, po chwili, niestety żółty symbol nie.
Aby pozbyć się świecącego ''wyrzutu sumienia'' trzeba wlutować rezystor/opornik: 1 do każdego amortyzatora.
Niestety, co oczywiste i zrozumiałe, tej czynności nie chcą się podejmować oficjalnie elektromechanicy.
W moim przypadku tak było, i musiałem pokątnie w garażu sobie ten patent zastosować.
Wytrzymał niemal dokładnie rok czasu. Niestety, nie było to starannie zrobione i jeden rezystor się rozleciał.
Dlatego mam to zdjęcie na którym zaświecił się błąd. Obecnie mam zamówiony nowy komplet rezystorów w cenie 35 zł i muszę to dokładnie zabezpieczyć.

Proszę bardzo, może ktoś nazywać to druciarstwem, ale nie ma innego sposobu na pozbycie się wyświetlanego błędu na tablicy.
Być może jakiś magik- elektronik mógłby wyłączyć błąd w centralce. Lecz się jeszcze taki Houdini nie objawił.
Ale centralka, oprócz funkcji sterowania amortyzatorami, odpowiada też za sportowe tryby jazdy i kierownicy.
U mnie wyłączone z pomocą rezystorów wyłączone są tylko amortyzatory.
Za zawieszenie odpowiada osobna centralka?
Jakby ją wypiąć i zrobić osiowanie?

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: ktoś ŁDZ » 29 lip 2022, 0:39

Cześć,

Do szukania części korzystam z EPERa na pekidi:

https://www.pekidi.com

Niestety praktycznie co kliknięcie wyskoczy reklama... Można zainstalować w przeglądarce nakładkę blokująca reklamy.

Swoją drogą, czy ktoś z Was ma może wersję offline i byłby skłonny przegrać płyty i wysłać? (info na priv poproszę)

Pzd.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: FXX » 29 lip 2022, 7:02

ktoś ŁDZ pisze:Cześć,

Do szukania części korzystam z EPERa na pekidi:

https://www.pekidi.com

Niestety praktycznie co kliknięcie wyskoczy reklama... Można zainstalować w przeglądarce nakładkę blokująca reklamy.

Swoją drogą, czy ktoś z Was ma może wersję offline i byłby skłonny przegrać płyty i wysłać? (info na priv poproszę)

Pzd.

Wysłane z mojego telefonA
Poszło PW ;)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: piterstilo » 29 lip 2022, 21:41

Ok, to teraz poproszę linka jakiegoś żeby sprawdzić EPER. Googlalam, ale nic konkretnego nie znalazłam. I do tego muszę mieć VIN? Vin tej pierwszej Delty 2.0 mam ( ZLA84400001097878), drugiego 1.9 już niestety nie.
Dziękuję:)

Ogólnie znana jest niechęć sprzedających do podania VIN. Mimo takiego wymogu przy zamieszczaniu ogłoszenia o sprzedaży.
Niektórzy bezczelnie wpisują XXX, inni wręcz fałszywy, tłumacząc to pomyłką.

1. To akurat fiatowska skrzynia biegów, ciekawe, że nie F40 z GM:
RODZAJ SKRZYNI B. SKRZYNIA MECHANICZNA (PCC635)
2. Wersja GOLD, więcej niż się należy, wyposażenie skomponowane '' jakby luksusowo'' ;)
3. Brak nagrzewnicy PTC, gdyby auto zamawiał Niemiec, to prawie na pewno by sobie zażyczył.



TN - LANCIA DELTA MY 2011 (2011-2014)
181786101000 - 2.0-JTD-165CV-CF5-GOLD-4P.GS.6M.70
Engine: 6832292 Vehicle: 01094989 Prod. date: 3/4/2012
POJ.CYLINDRÓW 1958 JTD (CC2.0)
MOC 2.0 JTD - 165 KM (KW121)
KIEROWNICA STR.LEWA (GSX)
ZBIORNIK PALIWA DIESEL (CMBDS)
POZIOM WYPOSAŻENIA GOLD (LL3)
EKOLOGIA LIM.CEE FASE 5 (ECOCF5)
RODZAJ SKRZYNI B. SKRZYNIA MECHANICZNA (PCC635)
WYPOSAŻENIE RYNKU WŁOCHY/EUROPA ŚRODKOWA (AM00)
3 TYLNY ZAGŁÓWEK Yes (511)
AIR BAG KOLAN PO STRONIE KIEROWCY Yes (150)
AIR BAG BOCZNY OCHRONNY GŁOWY Yes (614)
AIR BAG PRZEDNI BOCZNY Yes (505)
ASYSTENT PARKOWANIA Yes (4UG)
CENTRALKA Z SPECYFICZNĄ KALIBRACJĄ Yes (059)
CONVERGENCE Z WYJŚCIEM USB i AUX Yes (65W)
CRUISE-CONTROL (TEMPOMAT) Yes (416)
CZUJNIK DESZCZU Yes (347)
CZĘŚCIOWA KONSERWACJA Yes (928)
DESKA EXTRA SERIA 1 Yes (4H0)
DEZAKTYWACJA AIR-BAG PASAŻERA Yes (4DK)
DWUKOLOROWY LAKIER Yes (4DL)
ELEKTR.PODNOŚNIK SZYB TYLNYCH Yes (023)
ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE KIEROWNICY Yes (112)
ELEKTRYCZNY PODNOŚNIK SZYB PRZEDNICH Yes (028)
EURO 5 B Yes (6L7)
GNIAZDO WTYCZKOWE 12V Yes (823)
INSTRUKCJA W J.FRANCUSKIM Yes (851)
KARTA SD DLA NAWIGACJI MAPY EUROPY 2 [SD CARD FOR EUROPE MAP NAVIGATOR 2] Yes (6LH)
KIEROWNICA I GAŁKA ZM. BIEGÓW W SKÓRZE Yes (320)
KIESZEŃ TYLNEGO OPARCIA Yes (339)
KLIMATYZATOR AUTOMATYCZNY Yes (140)
KOŁA ALU EXTRA SERIA 1 Yes (431)
KOŁO ZAPASOWE ALU NORM.ROZMIARÓW Yes (982)
LAMPY P/MGIELNE Yes (097)
LISTWY OZDOBNE Yes (4BJ)
LUSTERKA ZEWN. MALOWANE Yes (976)
LUSTERKA ZEWN. SKŁADANE/ZE STER.ELEKTR. PODGRZEW, Yes (441)
LUSTERKO WSTECZNE WEWN.ELEKTROCHROMATYCZNE Yes (410)
PERSONALIZACJA J.FRANCUSKI Yes (4FW)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA TYLNEGO Yes (275)
PODŁOKIETNIK SIEDZENIA PRZEDNIEGO Yes (132)
PRZYCIEMNIANE SZYBY Yes (070)
RADIONAWIGACJA MAPOWA Yes (4CU)
REFLEKTORY KSENONOWE Yes (230)
REGULACJA LĘDŹWIOWA FOTELA KIEROWCY Yes (40Y)
SIATKA NA DROBNE PRZEDMIOTY Yes (51J)
SIEDZENIE KIEROWCY STER. ELEKTR I PODGRZEWANE Yes (134)
SIEDZENIE PASAŻERA Z REG. WYSOKOŚCI Yes (454)
SIEDZENIE TYLNE PRZESUWNE Yes (469)
SIEDZENIE KIEROWCY Z REG. WYSOKOŚCI Yes (450)
SPECYFICZNY KLUCZ ROZRUCHOWY Yes (4YV)
SPRYSKIWACZ REFLEKT. Yes (102)
STEROWANIE Z KIEROWNICY 2 Yes (5BH)
TABLICZKA ASISTANCE [PLATE OF ASSISTANCE] Yes (6HQ)
TABLICZKA W J. I/A/D/F/E/PL Yes (4XA)
UNIWERS.ZACZEP FOTELIKA (ISOFIX) Yes (631)
VDC - VEHICLE DYNAMIC CONTROL Yes (392)
WOSKOWANIE Yes (868)
WYPOSAŻ. ZE SKÓRY 2 Yes (212)
WŁĄCZENIE AUTOMAT. REFLEKTORÓW Yes (051)
ZAGŁÓWKI PRZEDNIE Z SYST. P/WYŚLIZGNIĘCIU Yes (42F)
ZAMEK CENTRALNY STEROWANY PILOTEM Yes (008)
ZAWIESZENIA Z KONTROLĄ TŁUMIENIA Yes (002)
ZESTAW WSKAŹNIKÓW Z WYŚWIETLACZEM WIELOFUNKCYJNYM Yes (710)


Odpowiedź dla FXX:
Cyt ... Za zawieszenie odpowiada osobna centralka?
Jakby ją wypiąć i zrobić osiowanie?

Owa centralka umieszczona jest w podszybiu, dokładnie pośrodku.
Odpowiada ona, nie tylko za aktywne amortyzatory, ale też za sportowe nastawy silnika i kierownicy.
W przypadku odłączenia, z całą pewnością zacznie migać licznik przebiegu.
Nie spotkałem się jeszcze z relacją z takiej operacji. Zaraz po mojej wymianie amortyzatorów, zwiedziłem m.in warsztaty z autoryzacją Magneti Marelli, jeden z nich prowadzi
mgr, inż, w jednej osobie, ale niestety po 2 dniach odebrałem auto nie naprawione, nawet centralki Blue & Me nie potrafili zdiagnozować.
Gdy dzwoniłem do kilku ASO w tej sprawie, to kierowano mnie do specjalisty elektronika z miasta Tychy.
Na fachowym forum Alfaholicy, był temat aktywnego zawieszenia w modelu MITO, bo to ten sam system jest co w Delcie.
Niestety nie znaleziono taniego sposobu na pozbycie się błędu z zestawu licznika. Można było kupić podobno jakiś bardzo drogi zestaw dezaktywacji, czy coś w tym stylu.
Nie pamiętam już dokładnie, bo dawno ten temat czytałem.

Pytanie do FXX:
Widziałeś może Deltę, która ma przycisk SPORT, a nie ma aktywnego zawieszenia?
Bo toby znaczyło, że te w/w 3 funkcje niekoniecznie są w pakiecie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: FXX » 30 lip 2022, 8:00

piterstilo pisze: Owa centralka umieszczona jest w podszybiu, dokładnie pośrodku.
Odpowiada ona, nie tylko za aktywne amortyzatory, ale też za sportowe nastawy silnika i kierownicy.
W przypadku odłączenia, z całą pewnością zacznie migać licznik przebiegu.
Nie spotkałem się jeszcze z relacją z takiej operacji. Zaraz po mojej wymianie amortyzatorów, zwiedziłem m.in warsztaty z autoryzacją Magneti Marelli, jeden z nich prowadzi
mgr, inż, w jednej osobie, ale niestety po 2 dniach odebrałem auto nie naprawione, nawet centralki Blue & Me nie potrafili zdiagnozować.
Gdy dzwoniłem do kilku ASO w tej sprawie, to kierowano mnie do specjalisty elektronika z miasta Tychy.
Na fachowym forum Alfaholicy, był temat aktywnego zawieszenia w modelu MITO, bo to ten sam system jest co w Delcie.
Niestety nie znaleziono taniego sposobu na pozbycie się błędu z zestawu licznika. Można było kupić podobno jakiś bardzo drogi zestaw dezaktywacji, czy coś w tym stylu.
Nie pamiętam już dokładnie, bo dawno ten temat czytałem.

Pytanie do FXX:
Widziałeś może Deltę, która ma przycisk SPORT, a nie ma aktywnego zawieszenia?
Bo toby znaczyło, że te w/w 3 funkcje niekoniecznie są w pakiecie.
Dlatego do pytania dodałem osiowanie proxy po usunięciu fizycznym centralki.
W przypadku np. B&M tak to działa - usuwasz centralkę, robisz osiowanie i wszystko działa, a przebieg nie miga.

W MiTo może system jest ten sam, ale tam o ile dobrze kojarzę nie ma oddzielnego przycisku tylko wszystko jest spięte w DNA i zmiana parametrów pracy silnika i wspomagania w trybie D jest inna niż w N, niezależnie od tego czy jest aktywne zawieszenie czy nie.
Nie, nie widziałem, ale też nigdy Deltą się szczegółowo nie interesowałem.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: piterstilo » 30 lip 2022, 19:04

Uporałem się z komunikatem o niesprawności zawieszenia. Wymieniłem sponiewierany rezystor na nowy. Tym razem dostał ubranko z peszela i został solidniej przymocowany.
Niestety umiejscowienie tych rezystorów sprawia, że narażone są na uszkodzenia, zwłaszcza przy pracach związanych z wymianą kół lub zacisków, tarcz i klocków hamulcowych.
Tak się składa, że w zimie miałem wymieniany jeden tylny zacisk i komplet tarcz i klocków na tylnej osi. Więc zapewne, zupełnie przypadkowo uszkodził się rezystor, znajdujący w pobliżu tego podzespołu.

Wcześniej napisałem o nieskuteczności i bezradności serwisów w likwidacji wyświetlaniu komunikatu, jak również w diagnozie B&M.
Niestety ale o osiowaniu Proxy, to my możemy sobie podyskutować na forum, ale ludzie z serwisów: .... ''nie wiedzą, nie znają się, zarobieni są."
Niby mam apkę ALFAOBD, ale przez BT , nie powinno się przeprowadzać osiowania z uwagi na niestabilność połączenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Zakup Delta III 2.0 MultiJet 165km

Post autor: FXX » 31 lip 2022, 11:11

Dlatego w odniesieniu do usunięcia i osiowania to nawet nie wspominam o serwisie, a o własnoręcznej robocie.
Zwłaszcza, że jeśli nie zadziała to można centralkę podłączyć ponownie, zrobić osiowanie i nie ma ryzyka uszkodzić czegoś.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”