vankukshe pisze: ↑24 lip 2022, 22:43
Dzięki za wszelkie rady i w szczególności za sprawdzenie tych cen amortyzatorów
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To już jednak sporo, przemyśle jeszcze temat i zobaczymy. Ale piękne autko i piękne wykończenie... ech...
Pozdrowienia dla wszystkich, bardzo fajne, pomocne forum
Sylwia
Można również kupić Deltę 2.0 MJTD bez aktywnego zawieszenia.
Wystarczy rzut oka na deskę rozdzielczą, w lewym górnym rogu nad radiem jest przycisk. Jeżeli jest napis SPORT, to oznacza aktywne zawieszenie.
Jeżeli jest symbol kierownicy to zawieszenie jest zwykłe i z pomocą tego włącza się wspomaganie kierownicy CITY, działające na postoju i ułatwiające manewrowanie.
Niepotrzebnie straszę ogromnymi kosztami. Są sposoby na ich zminimalizowanie. Jeżeli tylko posiadacz Delty, z jakikolwiek względów nie może nabyć bardzo drogich w zakupie, aktywnych amortyzatorów, wówczas jest możliwość zmiany na zwykłe. Aktywne amortyzatory to była opcja w większości wersji Delty.
Można więc zakupić zwykłe amortyzatory. Oryginalne lub zamienniki. Jeżeli dobrze przeszukać zasoby sklepów , magazynów ASO, dobrać odpowiednie z Fiatów:
Stilo Abarth i Bravo II to można kupić oryginalne amortyzatory lub firmowe zamienniki.
Osobiście tak postąpiłem, nowy komplet 4 sztuki, oryginalnych amortyzatorów i 2 przednie sprężyny i 2 tylne Monroe za 1000 zł.
Tak skomponowane zawieszenie mam, takie jak lubię: sprężyste, bardziej miękkie niż było, lecz wytrzymujące trudy dalszych podróży z kompletem pasażerów i ich bagaży.
Oczywiście pozostają jeszcze koszty montażu i geometrii.
W razie problemów z amortyzatorami, a po wymianie na zwykłe to już na pewno: ukaże się taki wizerunek wraz ze stosownym komunikatem: skontrolować zawieszenie.
Tylko, że komunikat znika, po chwili, niestety żółty symbol nie.
Aby pozbyć się świecącego ''wyrzutu sumienia'' trzeba wlutować rezystor/opornik: 1 do każdego amortyzatora.
Niestety, co oczywiste i zrozumiałe, tej czynności nie chcą się podejmować oficjalnie elektromechanicy.
W moim przypadku tak było, i musiałem pokątnie w garażu sobie ten patent zastosować.
Wytrzymał niemal dokładnie rok czasu. Niestety, nie było to starannie zrobione i jeden rezystor się rozleciał.
Dlatego mam to zdjęcie na którym zaświecił się błąd. Obecnie mam zamówiony nowy komplet rezystorów w cenie 35 zł i muszę to dokładnie zabezpieczyć.
Proszę bardzo, może ktoś nazywać to druciarstwem, ale nie ma innego sposobu na pozbycie się wyświetlanego błędu na tablicy.
Być może jakiś magik- elektronik mógłby wyłączyć błąd w centralce. Lecz się jeszcze taki Houdini nie objawił.
Ale centralka, oprócz funkcji sterowania amortyzatorami, odpowiada też za sportowe tryby jazdy i kierownicy.
U mnie wyłączone z pomocą rezystorów wyłączone są tylko amortyzatory.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM