Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Awatar użytkownika
mjrchriss
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 14 lip 2017, 13:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa

Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: mjrchriss » 23 cze 2022, 19:17

Witam wszystkich,

bardzo proszę o podpowiedź gdzie aktualnie w okolicach Warszawy polecacie warsztat do regeneracji naszych automatów? Skrzynia strzela przy dojeździe i zatrzymaniu, również przy przejściu z PRD, czasem przeciąga biegi - wiec raczej kompleksowa usługa

Dziękuje i pozdrawiam!
Obecnie: VW UP! GTI 115KM, Lancia Thesis 2.4 JTD 20V 185KM

Ex Kochanki ;) :
Alfa 147 1.6TS 120KM, Alfa 166 3.0V6 226KM;
Fiat Siena 1.2 75KM, Daewoo Tico 41KM :), VW Golf III 1.9 TDI 90KM;
Skoda Superb 1.9TDI 130KM, Smart CityCoupe/ForTwo 0.8 CDI KM
BMW E38 750iL 326KM, Lancia Thesis 2.4 JTD 175 KM, VW Phaeton 5.0 V10 TDI 313KM, Audi A8 D3 3.0 233KM/280KM

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: faraon » 23 cze 2022, 19:45

Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: pietrek125 » 23 cze 2022, 19:50

Zacząłbym od wymiany oleju + dodatek Wynn's do automatów, jak nie pomoże to selenoidy liniowe Rostra. Jak oddasz do "remontu" to Cię wydoją na 6-10tys zł, a tak naprawdę 95% problemów z tymi skrzyniami to olej i zamulona mechatronika.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: Jam_Belfegor » 24 cze 2022, 9:16

I nie daj się tez naciągać na dynamiczne płukanie skrzyni, kupa kasy efekt żaden lub nie wielki. Lepiej sobie zrobić 2-3 statyczne wymiany oleju z jakimś dodatkiem czyszczącym np. j/w. z przebiegami pomiędzy każdym zrzutem oleju po kilkaset km nawet spokojnie do tysiąca. Jeśli jest tam jakiś układ filtracyjny też go oczywiście po wszystkim wymienić. Po pierwsze wyjdzie dużo taniej, tyle co koszt oleju i dodatków oraz filtra (jak jest) czyli mówimy o kwocie do kilku stów a nie kilku tysięcy (nie wiem ile teraz biorą za takie dynamiczne 1,5 - 2 tyś?). Robiąc płukanie statyczne dajesz szanse olejowi z dodatkami zabrać zanieczyszczenia, które powodują problemy z mechatroniką. Dynamicznie - przeleci Ci świeża oliwa coś tam po drodze zgarnie ale główne osady, które zaklejają kanały i zawory w większości zostaną. Trzeba też brać pod uwagę ze płyta sterująca może być już tak "zsyfiała" że i takie płukanie (statyczne) nic nie pomorze i trza będzie otwierać i czyścic ręcznie wszystko. Oczywiście po za syfem, który jest główną przyczyną problemów jak pisze Pietrek zawsze może coś szwankować na linii elektrycznej, nawet głupi brak masy lub słaba masa spowoduje niezłe "fiksum dyrdum". Jeśli płukanka się uda, pacjent przeżyje, proponuję na przyszłość zlewać oliwę z automatu co 50-60tyś. Olej nie jest wieczny zwłaszcza że jest czynnikiem roboczym w bardzo skomplikowanej "labiryntowej" płycie sterującej, gdzie kanałów, kanalików bezliku :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: pietrek125 » 24 cze 2022, 11:43

Do filtra nie ma dostępu, tylko po rozebraniu skrzyni na czynniki pierwsze...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: Jam_Belfegor » 24 cze 2022, 12:02

.... e tam to trza dłubnąć jakąś rewizję konturóweczką :) ... potem się to osylikonuje i będzie :lol: Eeehhhh... naprawdę czasem ręce opadają jak czasem przy poniedziałku najlepiej po niedzielnej imprezce biorą się chłopaki za projektowanie :roll: Tak jak oleje w niektórych automatycznych skrzyniach skrzyniach są dożywotnie :lol: :lol:

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: pietrek125 » 24 cze 2022, 15:19

Olej i filtr wg. producenta nie wymienne, przy awarii wymieniasz na nową ASB i po problemie, generalnie produkty firmy AISIN polecam wszystkim miłośnikom japońskiej technologi. Propouje też zapoznać się z filmikami niejakiego Coobcia z YT i jego reanimacje Nissanów "Z" przy których Thesis z Busso to bezawaryjny samochód
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: adamM20 » 25 cze 2022, 0:30

Jam_Belfegor pisze: 24 cze 2022, 9:16 I nie daj się tez naciągać na dynamiczne płukanie skrzyni, kupa kasy efekt żaden lub nie wielki. Lepiej sobie zrobić 2-3 statyczne wymiany oleju z jakimś dodatkiem czyszczącym np. j/w. z przebiegami pomiędzy każdym zrzutem oleju po kilkaset km nawet spokojnie do tysiąca.
... : ok2 : , bez dodatków czyszczących też będzie ok.
Pozdrawiam

kms
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 maja 2020, 21:47
Imię: kms
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja skrzyni automatycznej Aisin AW55-50SN

Post autor: kms » 04 lis 2022, 19:04

skrzynie sprawdzic organoleptycznie jesli nie ma wyciekow zaczac od sprawdzenia poziomu oleju,(rozgrzac skrzynie i sprawdzic stan na bagnecie) sprawdzic masy, podlaczyc examiner. Bledow brak- zmienic olej , sprawdzic czujniki na wejsciu i wyjsciu skrzyni(ten sam czujnik na obu ). wyczyscic korpus (znajdyuje sie pod czarna wklejana pokrywa) Zrobic adaptacje examinerem dac popracowac skrzyni (przegonic i pokrecic ja mozliwie do odciecia podczas jazdy) jesli dziala poprawnie ponownie wymienic olej....Koszt ok 800zl .Decyzja we wlasnym zakresie. Co do wymiany dynamicznej i oppinii wg mnie jest lepsza bo wytwarza sie cisnienie ktore wyplukuje kanaly i ostatecznie zostaje uzyte mniej oleju. Przy grawitacyjnej wymianie bedziesz wymienial 4 razy podmieniajac za kazdym razem po ok 3,5 litra i mieszajac nowy olej ze starym a generalnie jedna podmiana nic nie daje.....(wlewac tyle ile sie zlalo)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”