Malowanie maski a dokładnie kratek

chojny
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:47
Lokalizacja: Poznań

Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: chojny » 15 lis 2021, 13:20

Cześć,

szukam po necie ale nie mogę się doszukać odpowiedzi.

Kiedy i jakie modele Integralki miały kratki na masce malowane pod kolor nadwozia a kiedy w kontrastowym, tj. w kolorze czarnym?

Najczęściej kratki są pomalowane pod kolor nadwozia, ja mam czarne, będę malował więc chwiałbym wiedzieć jak być powinno i dlaczego.

Malowanie w kontrast


b6224e7e-0f88-458b-b4a0-6816b1d08662_a7b4a3e1-e099-48e1-b983-cef76b0ac112.jpg
vs. w kolor.

ca53e036fc512b1fe6174e4bf2b3de05217dc86d.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2110
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: Jam_Belfegor » 15 lis 2021, 14:03

No ciekawe pytanie :) choć tego nie wiem to strzelam że penie zależało od roku produkcji bo im dalej w las jeśli chodzi o lata 90'te tym bardziej z roku do roku modniejsze było malowanie wszystkiego pod kolor nadwozia. Ja dorzucę się jeszcze do pytania od czego zależało że na jednych maskach były dodatkowo jeszcze małe kratki w przetłoczeniach bocznych maski w innych nie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

chojny
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: chojny » 15 lis 2021, 14:37

Dodatkowe kratki były w wersjach EVO a maska miała jeszcze większego garba ;)

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 901
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: Swiety » 15 lis 2021, 19:17

Z tego co się orientuje, wszystkie 16v miały kratki pod kolor... Wyjątkiem są limitowane evo, finał edition i martini
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

chojny
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: chojny » 16 lis 2021, 8:46

Problem polega na tym, że to właśnie 16V czy 8V z garbem (czy cokolwiek takie wyjechało ale nie jako EVO z fabryki?) miały czarne kratki jeszcze zanim ktokolwiek słyszał o EVO. A może to tylko późniejsza inwencja twórcza właścicieli?

Ktoś mi tez mówił że jak mieli już maski z garbem od 16V to dawali jeszcze do końcówki produkcji 8V... sam już nie wiem i nie mam siły na tych Włochów.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3270
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: Marcin_D » 17 lis 2021, 13:45

NO ale przecież to jest "włoska robota" - tam się wkładało co było akurat pod ręką.
Kumpel w Tipo 2,0 z 1995 roku miał np. szyby w tylnych słupkach z 1993 - a auto było na 200% nigdy nie bite/naprawiane blacharsko (bo kupił od wujasa).
Tak "że ten tego". Co?? zmarnować się miały.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2110
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: Jam_Belfegor » 17 lis 2021, 15:37

To fakt u Włochów nie należny doszukiwać się logiki, poza tym malowanie kratek po części to na pewno inwencja własna popytaj samych Włochów na forach Delty I

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6354
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: vanisch » 28 lis 2021, 12:49

Marcin_D pisze: 17 lis 2021, 13:45 NO ale przecież to jest "włoska robota" - tam się wkładało co było akurat pod ręką.
Kumpel w Tipo 2,0 z 1995 roku miał np. szyby w tylnych słupkach z 1993 - a auto było na 200% nigdy nie bite/naprawiane blacharsko (bo kupił od wujasa).
Tak "że ten tego". Co?? zmarnować się miały.
Szyby to akurat nic dziwnego, w tamtych latach kupowało się je na zapas, do tej pory dostępne są na wyprzedażach szyby do starszych modeli.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
INTEGRALE
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 835
Rejestracja: 08 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: INTEGRALE » 28 lis 2021, 21:55

Seryjne integralki miały kratki malowane w kolorze nadwozia. Malowane na czarno to inwencja twórcza właścicieli.
EVO w serii również miały kratki w kolorze nadwozia. Wyjątkiem były serie limitowane w których można było spotkać czarne kratki.
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

chojny
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 29 wrz 2021, 12:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: chojny » 21 mar 2022, 15:57

Kupiłem z czarnymi, lakiernik pozostawił z czarnymi kratkami.

Jak się znudzi to się przemaluje ale na dzisiaj wygląda naprawdę super.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12042
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Malowanie maski a dokładnie kratek

Post autor: topcio » 27 mar 2022, 23:22

chojny pisze: 16 lis 2021, 8:46 Problem polega na tym, że to właśnie 16V czy 8V z garbem (czy cokolwiek takie wyjechało ale nie jako EVO z fabryki?) miały czarne kratki jeszcze zanim ktokolwiek słyszał o EVO. A może to tylko późniejsza inwencja twórcza właścicieli?

Ktoś mi tez mówił że jak mieli już maski z garbem od 16V to dawali jeszcze do końcówki produkcji 8V... sam już nie wiem i nie mam siły na tych Włochów.
No nie do końca. Moja 16v miała fabryczny lakier i malowaną kratkę a 8v z ori garbatą maską ... nie widziałem, nawet w fabrycznej szopie w Turynie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”