Witam wszystkich ponownie,
Wczoraj spotkała mnie niepokojąca sytuacja. W drodze do domu, stojąc na światłach, nagle silnik zaczął dziwnie szarpać, pojawiło się również falowanie obrotów (szarpanie występowało tylko przy spadaniu obrotów), ale silnik nie gaśnie. Silnik był już rozgrzany – zimny odpalił bez problemu. Szarpanie występuje tylko podczas postoju np. na światłach. Poza tym samochód normalnie przyspiesza i nie daje żadnych innych niepokojących oznak.
Dzisiaj rano w drodze do pracy podobna sytuacja – nagrzał się i znowu szarpanie stojąc na światłach.
Czy ktoś spotkał się z taką usterką i wie czym jest ona spowodowana?
Silnik 2.0 Multijet 165 KM, przebieg: 215 tyś.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie.
Pozdrawiam
Delta III 2.0 Multijet - szarpanie silnika i falowanie obrotów
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 2.0 Multijet - szarpanie silnika i falowanie obrotów
DPF pełny? Wypala się?
U mnie co prawda przy wypalaniu silnik pracuje równo, ale po przegazowaniu i schodzeniu z obrotów "szarpnie" raz. Ponadto niedługo przed wypalaniem czuć szarpanie przy ruszaniu lub zmianie biegu na 2.
U mnie co prawda przy wypalaniu silnik pracuje równo, ale po przegazowaniu i schodzeniu z obrotów "szarpnie" raz. Ponadto niedługo przed wypalaniem czuć szarpanie przy ruszaniu lub zmianie biegu na 2.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- witekf
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 gru 2015, 22:17
- Imię: Witek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Delta III 2.0 Multijet - szarpanie silnika i falowanie obrotów
Kiedyś miałem podobne objawy, silnik nagrzany i na np, światłach pojawiało się szarpanie. Z reguły po wciśnięciu sprzęgła ustawało. Objawy dziwne, nie jednoznaczne. Podejżenie padło również na dwumasę. A przyczyna leżała w uszkodzeniu elementu gumowego w tzw lizaku. To element który trzyma skrzynię biegów z belką powozia, trzeci element zawieszenia układu napędowego do nadwozia. Sprawdz dokładnie czy gumy w lizaku nie są rezerwane, zwłąszcza w tym większym "kółku"
Lancia Delta III Hatchback 2.0 MultiJet 165KM
Re: Delta III 2.0 Multijet - szarpanie silnika i falowanie obrotów
Dzięki za wskazówki.
Przez jakiś czas wszystko było normalnie i dzisiaj ponownie pojawiło się to szarpanie. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko pracuje normalnie.
Ostatnio jeżdżę głównie krótkie trasy po mieście. Nie wiem jak określić czy DPF jest pełny. Udało mi się nagrać filmik obrazujący tą anomalię. Wieczorem wrzucę na forum, może ułatwi to diagnozę
Przez jakiś czas wszystko było normalnie i dzisiaj ponownie pojawiło się to szarpanie. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko pracuje normalnie.
Ostatnio jeżdżę głównie krótkie trasy po mieście. Nie wiem jak określić czy DPF jest pełny. Udało mi się nagrać filmik obrazujący tą anomalię. Wieczorem wrzucę na forum, może ułatwi to diagnozę