Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Moderator: giekso
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... Ivan Zenkevitch, od paru tygodni go nie oglądałem, miał już parę polskich samochodów, ostatnim był star (wersja wojskowa), wcześniej była między innymi Nysa.
Fiat jest super zwłaszcza, że ładnie zrobiony, zazwyczaj prezentowane przez Ivana samochody są odrestaurowane tak sobie zwłaszcza, że Rosjanie często nie przywiązują uwagi do szczegółów, że o porządku w bagażniku nie wspomnę. Polecam parę jego filmów z tym dla mnie najlepszym to jest łada 2105.
Pzdr.
Fiat jest super zwłaszcza, że ładnie zrobiony, zazwyczaj prezentowane przez Ivana samochody są odrestaurowane tak sobie zwłaszcza, że Rosjanie często nie przywiązują uwagi do szczegółów, że o porządku w bagażniku nie wspomnę. Polecam parę jego filmów z tym dla mnie najlepszym to jest łada 2105.
Pzdr.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... dwie ostatnie ciężarówki + wznowiona autobusowa kolekcja. Każdy wie co to za klasyki ale jeden z nich to prawdziwe polskie cacko, które? to niebieskie oczywiście .
Pozdrawiam.
P.S.
listopad to znaczący miesiąc w naszej motoryzacji, 6 listopada zjechała pierwsza warszawa a 7 listopada udany choć paliwożerny lublin.
Pozdrawiam.
P.S.
listopad to znaczący miesiąc w naszej motoryzacji, 6 listopada zjechała pierwsza warszawa a 7 listopada udany choć paliwożerny lublin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2854
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Jelcz'o'Steyr mniód
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5391
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że były takie zliftowane 1142...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... w tym przypadku złożenie auta idzie znacznie szybciej choć nie bez problemów. Jeszcze chwila i kolejny "klasyk" będzie na chodzie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... polonez zjechał z taśmy i w zasadzie gotowy jest do sprzedaży. Zanim to jednak nastąpi, musi przejść kontrolę jakości w celu usunięcia usterek. To tak jak kiedyś w polmozbycie auto dla znajomego, takiego co to mógł dać "na flaszkę" lub zasłużonemu partii i ojczyźnie było trochę jeszcze "picowane". Ponieważ to auto jest dla mnie dlatego w swym domowym Polmozbycie jeszcze go trochę będę picować, to znaczy "podklejać" dobrym klejem typu "kropelka".
Jakość Deagostini jak na warunki PRL całkiem przyzwoita, cena jak w Pewexie a wykonanie po "kropelce" jak na export.
Pozdrawiam
P.S.
ciężarówek z PRL przybywa, ostatnia z nich to ..... ? Łatwo zgadnąć, kolor nie ten ale w naszych "Nadleśnictwach" obok stara 244 była bardzo popularna
Jakość Deagostini jak na warunki PRL całkiem przyzwoita, cena jak w Pewexie a wykonanie po "kropelce" jak na export.
Pozdrawiam
P.S.
ciężarówek z PRL przybywa, ostatnia z nich to ..... ? Łatwo zgadnąć, kolor nie ten ale w naszych "Nadleśnictwach" obok stara 244 była bardzo popularna
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2854
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Polonez żywcem wyjęty z reklamy Mubi z TV... a taka Praga w wersji dźwig pomyka do dziś po Krakowie i okolicach, jest własnością zakładu remontu energetyki, kierowca jeździ w niej w nausznikach, bo te wozy słynęły z nadmiaru dB w kabinie...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... czyli aby obejrzeć pragę jedziemy do Krakowa a nie jak dawniej w Bieszczady, jeśli to będzie możliwe to zrób zdjęcie, to już naprawdę rzadki widok. W kolejnym wydaniu ciężarówek będzie egzemplarz wojskowy jakich wiele po II wojnie światowej jeździło po prl-owskich drogach. Jest taka scena filmowa w jednym z polskich filmów , w której ciężarówkę zamiast paliwem zatankowali winem, to właśnie był taki egzemplarz .....pietrek125 pisze: ↑01 sty 2022, 23:07 taka Praga w wersji dźwig pomyka do dziś po Krakowie i okolicach, jest własnością zakładu remontu energetyki, kierowca jeździ w niej w nausznikach, bo te wozy słynęły z nadmiaru dB w kabinie...
Pozdrawiam
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2854
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... g.html?m=1
Ale nie jestem do końca przekonany czy to ten sam egzemplarz... ten co dosyć często spotykam, jest w nieco lepszym stanie, i posiada naklejkę firmy o której wspominałem na drzwiach...
Ale nie jestem do końca przekonany czy to ten sam egzemplarz... ten co dosyć często spotykam, jest w nieco lepszym stanie, i posiada naklejkę firmy o której wspominałem na drzwiach...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... , dzięki.pietrek125 pisze: ↑02 sty 2022, 16:26 https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... g.html?m=1
Ale nie jestem do końca przekonany czy to ten sam egzemplarz... ten co dosyć często spotykam, jest w nieco lepszym stanie, i posiada naklejkę firmy o której wspominałem na drzwiach...
Pozdrawiam
P.S.
... kolejny egzemplarz ciężarówki PRL możesz (właśnie teraz) zobaczyć na Kino Polska.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... tym razem Studebaker US6, znany z filmów, różnych, o tematyce wojennej lub powojennej.
Ceny kolejnych modeli idą w górę a ich zdobycie (kupno) staje się coraz bardziej skomplikowane. W zasadzie to trudno się temu dziwić jeśli wielu "Zapaleńców" kupuje kolejne modele po 5-10 sztuk. Na FB jest Grupa takich Zapaleńców, która przerabia kupione ciężarówki, traktując je jako baza renowacyjno-modernizacyjna, dla różnych wersji i odmian danego modelu. Świetne i wymagające cierpliwości i dokładności hobby.
Pozdrawiam.
Ceny kolejnych modeli idą w górę a ich zdobycie (kupno) staje się coraz bardziej skomplikowane. W zasadzie to trudno się temu dziwić jeśli wielu "Zapaleńców" kupuje kolejne modele po 5-10 sztuk. Na FB jest Grupa takich Zapaleńców, która przerabia kupione ciężarówki, traktując je jako baza renowacyjno-modernizacyjna, dla różnych wersji i odmian danego modelu. Świetne i wymagające cierpliwości i dokładności hobby.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2854
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Jakieś z 15 lat temu byłem świadkiem wyciągania takiego z stodoły w Bieszczadach... zawsze myślałem że to kawał sprzętu coś w stylu Kraz-a, a tym czasem okazało się że to taki Lublin 51 tylko 6x4...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Adam tak oglądam zdjęcia Twojego poldka i widzę bardzo dużo niedoróbek.Tak Ci sie to źle poskładało czy trafiłeś na tak słabo spasowany egzemplarz? U mnie kropelkowania nie potrzebowałem.Jedynie przy silniku połapać do kupy te najmniejsze elementy.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... ja też, jak widać prawda jest naga, nasz kochany 1142 jest wyraźnie większy, że jelczu nie wspomnę.pietrek125 pisze: ↑13 sty 2022, 15:18 ... zawsze myślałem że to kawał sprzętu coś w stylu Kraz-a, a tym czasem okazało się że to taki Lublin 51 tylko 6x4...
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.